Vraag
Beste antwoord (via Wessel0101 op 23-05-2022 11:48)
Ja met schroefje kan het wel, let op dat je niet langer aanstript dan wat onder de schroef past.
Let er ook op dat er een goede trekontlasting op de kabel zit.
(mooier zou zijn om een paar AMP (vork) gebruiken)
[ Voor 14% gewijzigd door genesisfm op 23-05-2022 11:18 ]
Alle reacties
je mist het schroefje voor de aarde, zonder die kun je het niet veilig aansluiten.
ja sorry. die ligt los. die heb ik wel.
Dus met schroefje kan het wel?canonball schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:16:
je mist het schroefje voor de aarde, zonder die kun je het niet veilig aansluiten.
Ja met schroefje kan het wel, let op dat je niet langer aanstript dan wat onder de schroef past.
[ Voor 14% gewijzigd door genesisfm op 23-05-2022 11:18 ]
Je kunt er ook 2x fase en 2x null aansluiten. Ik verwacht dus een apparaat met een groot verbruik, dat kan eisen stellen aan de aansluiting.
Wat is het voor een apparaat, en staat ergens wat het maximale vermogen is?
Dat kan van invloed hebben op de dikte van de kabel en of je wel of niet een gewone stekker mag gebruiken.
Ook als je een soeple kabel wil gebruiken, dan is dit echt iets waar een hulsje zinvol is.
Dat kan van invloed hebben op de dikte van de kabel en of je wel of niet een gewone stekker mag gebruiken.
Ook als je een soeple kabel wil gebruiken, dan is dit echt iets waar een hulsje zinvol is.
Let er wel op dat je kabel geschikt is en juist aangesloten voor de gevraagde aansluiting.
Het apparaat wil blijkbaar 2 fase en 2 nullen aangesloten hebben. Ik vermoed een kookplaat.
Check even of het echt 2x 230 moet zijn en of L1 en L2 dezelfde fase mogen zijn of ook van verschillende fase (380V onderling) mogen zijn.
Het apparaat wil blijkbaar 2 fase en 2 nullen aangesloten hebben. Ik vermoed een kookplaat.
Check even of het echt 2x 230 moet zijn en of L1 en L2 dezelfde fase mogen zijn of ook van verschillende fase (380V onderling) mogen zijn.
Het is een 1 fase apparaat. dus verwacht niet dat dit nodig zal zijn. vermogen max 3500 wattcanonball schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:21:
Je kunt er ook 2x fase en 2x null aansluiten. Ik verwacht dus een apparaat met een groot verbruik, dat kan eisen stellen aan de aansluiting.
Als je deze op 2 fasen zou aansluiten krijg je vuurwerk denk ik.
Mocht je dat toch willen doen dan moet je de verbindingsplaatjes tussen de verschillende terminals nog weghalen.
Nu zijn L1 en L2 met elkaar verbonden evenals N1 en N2.
3500 Watt moet overigens op een aparte groep waar dan verder eigenlijk niets anders op aangesloten mag worden.
Mocht je dat toch willen doen dan moet je de verbindingsplaatjes tussen de verschillende terminals nog weghalen.
Nu zijn L1 en L2 met elkaar verbonden evenals N1 en N2.
3500 Watt moet overigens op een aparte groep waar dan verder eigenlijk niets anders op aangesloten mag worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Paling1 op 23-05-2022 11:27 ]
Welk apparaat is het dan? We hebben in Europa niet allemaal dezelfde stroomnetwerken hè, zo is 1 fase 32A in Engeland gebruikelijker terwijl we hier bijna altijd groepen van 16A hebben. Het apparaat lijkt na verwijderen van de brugjes in ieder geval geschikt om op twee groepen of twee fases aan te sluiten.Wessel0101 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:23:
Het is een 1 fase apparaat. dus verwacht niet dat dit nodig zal zijn.
Het gaat om een inventum vki6010zwaNielson schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:26:
[...]
Welk apparaat is het dan? We hebben in Europa niet allemaal dezelfde stroomnetwerken hè, zo is 1 fase 32A in Engeland gebruikelijker terwijl we hier bijna altijd groepen van 16A hebben. Het apparaat is na verwijderen van de brugjes in ieder geval geschikt om op twee groepen of twee fases aan te sluiten.
Oke, die kan inderdaad op 16A. Wel zonde want deze wordt blijkbaar kunstmatig beperkt, qua vermogen van de pitten is het meer een 7.2kW apparaat.Wessel0101 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:27:
Het gaat om een inventum vki6010zwa
Als ik naar de metalen lipjes kijk dan zijn N1 en N2 doorverbonden, en L1 en L2 zijn ook doorverbonden. Dus dan maakt het niet uit welke je gebruikt. Kan je eventueel even checken met een multimeter
Dit soort doorverbindingen zitten wel eens op apparaten zodat het makkelijk is om op dezelfde aansluiting meerdere apparaten aan te sluiten
Dit soort doorverbindingen zitten wel eens op apparaten zodat het makkelijk is om op dezelfde aansluiting meerdere apparaten aan te sluiten
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/FCROSBxwNAGSb76GZraQpJSF.jpg?f=fotoalbum_large)