Onlangs is er bij ons een installateur over de vloer geweest voor een prijsopgave voor een warmtepomp inclusief installatie plus aanleg vloerverwarming (60 m2). Samengevat de volgende offerte mogen ontvangen:
All-Electric warmtepomp, Daikin Altherma 3 RF 8kw (split-unit)
Inclusief 230 liter warmwatertank en back-up heater van 9 kw
Met Daikin Madoka thermostaat en Daikin externe sensor buitendeel
18 liter expansievat
Vloerverwarming 6-groeps pomploos, met randisolatie en isolatiefolie, draadmat raster 100mm voor 60 m2 oppervlakte.
Dit voor een totaal van EUR 17.700.
Helaas zijn de kosten voor warmtepomp en vloerverwarming niet apart gespecificeerd.
Bijzonderheden:
- De kosten zijn nog elektrische voeding buiten- en binnendeel van de warmtepomp.
- De waterleidingen dienen we zelf in de betonvloer te kappen..
Is dit gebruikelijk dat dergelijke kosten niet in de offerte worden opgenomen en dat men dit zelf moet regelen o.i.d.? Vooral de waterleidingen in de vloer kappen... ik heb echt geen flauw idee. Wij halen wel zelf de vloer eruit.
De prijs is nog excl. subsidie (EUR 3.150), maar ik schrok hier wel van. Zijn deze kosten gebruikelijk in deze tijd?
All-Electric warmtepomp, Daikin Altherma 3 RF 8kw (split-unit)
Inclusief 230 liter warmwatertank en back-up heater van 9 kw
Met Daikin Madoka thermostaat en Daikin externe sensor buitendeel
18 liter expansievat
Vloerverwarming 6-groeps pomploos, met randisolatie en isolatiefolie, draadmat raster 100mm voor 60 m2 oppervlakte.
Dit voor een totaal van EUR 17.700.
Helaas zijn de kosten voor warmtepomp en vloerverwarming niet apart gespecificeerd.
Bijzonderheden:
- De kosten zijn nog elektrische voeding buiten- en binnendeel van de warmtepomp.
- De waterleidingen dienen we zelf in de betonvloer te kappen..
Is dit gebruikelijk dat dergelijke kosten niet in de offerte worden opgenomen en dat men dit zelf moet regelen o.i.d.? Vooral de waterleidingen in de vloer kappen... ik heb echt geen flauw idee. Wij halen wel zelf de vloer eruit.
De prijs is nog excl. subsidie (EUR 3.150), maar ik schrok hier wel van. Zijn deze kosten gebruikelijk in deze tijd?