Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beumah
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-04 18:04
Ik zoek een?
TV

Context
We zijn thuis de beneden verdieping aan het verbouwen en om die reden is de TV van beneden “tijdelijk” naar de slaapkamer gegaan. Ik zeg “tijdelijk” omdat we er al snel van overtuigd waren dat de oorspronkelijke 26” TV van boven niet meer zou volstaan :). Tijd om een vervanger te zoeken voor beneden.

Huidige TV
LG 47LA7408 Wit

Wat is je budget?
Max €1.000 (maar dat hoeft niet per se op :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ouderwets TV te kijken + De Films en series via de nodige streamingdiensten

Eisen
• Op te hangen aan de muur aan een draaibare beugel (de bank verplaats nog al eens en staat dus niet altijd recht voor de tv)
• 48” - 55”
• DVB-C tuner (zodat ik zonder setup box gewoon tv kan kijken)
• >=100hz (maar eigenlijk alleen omdat volgens de specs mijn oude TV dat ook al had)

Wat heb je zelf al gevonden?
De top resultaten van Tweakers :)
Verder wel een lichte afkeur tegen Samsung vanwege de Reclame in het menu en vooral de kennelijk slinkse manier waarop ze dat pas later toevoegen. We keken eerst naar The Frame , maar eigenlijk dus afgehaakt vanwege dat reclame verhaal.

LG OLED C1
LG OLED A1
Philips OLED 935
Philips OLED 706
Sony Ke 55 A8

Voordeel van de Philips tov de LG is dat alle aansluitingen aan de zij- onderkant zitten, dat lijkt me bij wandmontage gunstiger. Plus de Philips hebben Ambilight, al heb ik dat nooit ervaren dus geen idee wat ik ervan vind. En ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor Android TV dan voor een ander besturingsysteem, maar ook dat is niet gebaseerd op ervaring.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig naar een OLED, maar eigenlijk alleen omdat dat het "nieuwst" is, verder geen gefundeerde redenering achter. Rationeel denkend, zou een nieuwe LCD van < €600 ook al een hele verbetering zijn. Zeker gezien de huidige TV eigenlijk alleen vervangen wordt omdat we boven niet meer terug willen naar een kleine TV.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Persoonlijk vind ik het menu en ambilight vreselijk van de Philips. Het menu is wel snel genoeg maar af en toe zeer onlogisch. Verder wist ik niet hoe snel (ja alle soorten instellingen geprobeerd) het moest uitzetten het was erg afleidend.

Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de LG's. Ik heb nu de C9 (2019 OLED) 55" en ben er zeer te spreken over.
Voor schoonmoeder heb ik een C1 besteld 48" maar zie zijn moeilijk te krijgen en worden volgens mijn leverancier niet meer gemaakt. Ik weet niet hoe dat zit met de 55" variant.

En wil je toch groot en veel kan je altijd kijken naar een 55" LCD van LG.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Beumah Zelf hele goede ervaringen met Philips. Gebruik al jaren Ambilight en kan echt niet meer zonder.

Paar jaar terug ook een LG gehad maar dat voelde gelijk zo saai en donker. Vind zelf het LG menu ook wel wat mooier, maar inmiddels gebruiken we een AppleTV i.c.m. De Philips OLEDs voor het smart gedeelte.

Ik zou sowieso dit topic in de gaten houden voor de beste prijzen. OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Kies je bewust voor wat oudere Philips TV’s? Er zijn volgens mij alweer opvolgers.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 23-05-2022 10:06 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De belangrijkste afweging is denk ik of je voor je portemonnee gaat en de A1 neemt, of voor de duurdere OLED's en technisch zitten al de overige in elkaars vaarwater en je maakt de keus vooral op basis van besturingssysteem en details.

Als je voor de A1 gaat dan zijn de meest prominente functies die je moet inleveren: 120Hz, een aantal functies gericht op spelamusement, wat beeldverwerking en wat HDR-helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beumah
@Greatsword "Bewust" voor de modellen van vorig jaar gekozen, omdat die in het budget vallen. :) De 935 uit 2020 wel uit de lijst gehaald.
Ook de A1 uit de lijst gehaald, voor die €100 meer beter voor de C1 gaan.

@dmantione Als ik je goed begrijp zijn de LG, Philips en Sony qua techniek vrijwel gelijk (iig geen nadrukkelijke uitspringers). En is de keus vooral persoonlijke voorkeur qua design en interface. Toch maar eens een winkel inlopen om ze te gaan bekijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is juist ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beumah
Het is uiteindelijk de 55’ C1 geworden. Thanks voor de reacties @dmantione , @Dj Neo Ziggy , @Greatsword .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Beumah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:31:
Het is uiteindelijk de 55’ C1 geworden. Thanks voor de reacties @dmantione , @Dj Neo Ziggy , @Greatsword .
Veel plezier er mee

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beumah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:31:
Prima keuze lijkt me en aangezien je nog geen Ambilight had zal je het waarschijnlijk ook niet missen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1