Hoi allen,
Huidige gear
Camera wordt voor alles gebruikt, maar voornamelijk vakantiefotografie + natuurfotografie.
Nu gaan wij komende zomer een grote reis maken naar Cananda. Plan is om voor deze reis de camera nog een upgrade te geven.
7D gaat vervangen worden door Canon R6 (R5 is overkill + budgettair niet verantwoord)
70-200 gaat mee, met een adapter ring.
Nu is de grootste vraag natuurlijk wat komt erbij als 2e lens.
"logisch" is natuurlijk om naar een 24-70 te kijken, dat sluit goed aan bij de 70-200.
Als je in het Canon kamp blijft, zijn er een aantal opties
EF 24-70 F4
EF 24-70 Mark I F2.8
EF 27-70 Mark II F2.8
RF 24-70
RF valt voor mij af, te duur. Mark II 2e hands halen zit een beetje op de limiet wat ik nog leuk vind.
Grote vraag voor mij, zou een Mark I nog goed werken op een R6 (Lens is immers al bijna 20j oud).
24-70 F4 Heb ik het idee dat ik mezelf wat tekort doe qua scherptediepte en mogelijkheden.
Iemand hier goede inzichten over? Mis ik nog lenzen van sigma of andere gerennomeerde namen?
Ik puzzel hierme, input welkom
Huidige gear
- Canon EOS7D
- Canon EF 70-200 f2.8 IS MK2
- Canon EF-S 10-22
- Sigma ART EF-S 18-35 F1.8

Nu gaan wij komende zomer een grote reis maken naar Cananda. Plan is om voor deze reis de camera nog een upgrade te geven.
7D gaat vervangen worden door Canon R6 (R5 is overkill + budgettair niet verantwoord)
70-200 gaat mee, met een adapter ring.
Nu is de grootste vraag natuurlijk wat komt erbij als 2e lens.
"logisch" is natuurlijk om naar een 24-70 te kijken, dat sluit goed aan bij de 70-200.
Als je in het Canon kamp blijft, zijn er een aantal opties
EF 24-70 F4
EF 24-70 Mark I F2.8
EF 27-70 Mark II F2.8
RF 24-70
RF valt voor mij af, te duur. Mark II 2e hands halen zit een beetje op de limiet wat ik nog leuk vind.
Grote vraag voor mij, zou een Mark I nog goed werken op een R6 (Lens is immers al bijna 20j oud).
24-70 F4 Heb ik het idee dat ik mezelf wat tekort doe qua scherptediepte en mogelijkheden.
Iemand hier goede inzichten over? Mis ik nog lenzen van sigma of andere gerennomeerde namen?
Ik puzzel hierme, input welkom
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.