Lijkt wel vaste tijden te zijn, 09:00 , 12:00, 17:00 en 20:00, waar komt deze grafiek vandaan ? Zou ook gemiste data kunnen zijn aangezien de stukjes ervoor en erna ook wat afvlakken voordat ze omhoog/omlaag gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 23-05-2022 08:56 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
grafiek komt uit SEMS, het systeem van Goedwe waarmee je je omvormer kan uitlezen.
Even in de data gekeken voor de tijden van de sprongen:
eerste sprong tussen 8.25 en 8.30u
tweede sprong tussen 11.55 en 12.00u
derde sprong tussen 16.25 en 16.30u
vierde sprong tussen 19.50 en 19.55u
Even in de data gekeken voor de tijden van de sprongen:
eerste sprong tussen 8.25 en 8.30u
tweede sprong tussen 11.55 en 12.00u
derde sprong tussen 16.25 en 16.30u
vierde sprong tussen 19.50 en 19.55u
Is het op alle dagen op dezelfde tijdstippen? Je zou vlak ervoor even bij de omvormer kunnen gaan zitten en kijken wat het display aangeeft?
@ThinkPad
Wel op ongeveer dezelfde tijdstippen, maar niet exact op dezelfde tijden.
Op de display meekijken is wel een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Wel op ongeveer dezelfde tijdstippen, maar niet exact op dezelfde tijden.
Op de display meekijken is wel een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Lijkt me nogal zonde van je tijd omdat je van te voren niet weet wanneer dit gebeurt. Een betere oplossing zou zijn om de P1 poort van je slimme meter uit te lezen en daar gegevens te verzamelen.ThinkPad schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:15:
Is het op alle dagen op dezelfde tijdstippen? Je zou vlak ervoor even bij de omvormer kunnen gaan zitten en kijken wat het display aangeeft?
Kan je ook meteen de fase spanning correleren.
offtopic:
Ben er zelf achter gekomen dat mijn omvormer regelmatig uit gaat op piekmomenten, die dus niet te zien zijn in de grafiek van mijn Solaredge omvormer, maar wel op mijn slimme meter.
Ben er zelf achter gekomen dat mijn omvormer regelmatig uit gaat op piekmomenten, die dus niet te zien zijn in de grafiek van mijn Solaredge omvormer, maar wel op mijn slimme meter.
Relevante XKCDcom2,1ghz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Lijkt me nogal zonde van je tijd omdat je van te voren niet weet wanneer dit gebeurt. Een betere oplossing zou zijn om de P1 poort van je slimme meter uit te lezen en daar gegevens te verzamelen.
Kan je ook meteen de fase spanning correleren.
offtopic:
OP zegt al dat het elke dag ongeveer op dezelfde tijd is....
Even een keer een dag een een half uurtje reserveren om even mee te kijken wat er precies gebeurt.
Versus:
Kabel kopen, andere hardware aanschaffen, aansluiten, instellen, wellicht zelfs eigen logging software schrijven. In vrijwel elke configuratie die ik kan verzinnen kom ik sowieso op dagen wachten(levertijd) en minstens 2 uur werk.
[ Voor 3% gewijzigd door Kraay89 op 23-05-2022 09:43 . Reden: Typo ]
goodwe staat niet echt bekend om het correct weergeven van de opbrengst, stroom en voltage zien er goed uit. ik zou het houden op een glitch in de sjoemel software.MSXBas schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:50:
Wellicht is onderstaand grafiekje ook nog interessant.
[Afbeelding]
Zou het kunnen zijn dat bij de sprongen de omvormer van strategie/ algoritme verandert of zo iets?
Je kunt trouwens zo contact opnemen met Goodwe en vragen om een firmware update. Die drukken ze zo over de lucht naar je toe :-D
Hoe zie ik eigenlijk welke firmware ik nu draai, en is er een lijst wat er in welke firmware versie is aangepast?
Pagina: 1
/f/image/qtVHigIFrHOB5ul5fVtJbCIv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RyypDALZa2JKMa1riY20aZ4f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DIFZ5roqZNBPHRdPNI23DoLf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d9hQrikVsi2YD9FD0aivDtnL.png?f=fotoalbum_large)