ik wil een moderne linux laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• academo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-05-2022
Hallo.

Ik wil een nieuwe laptop kopen voor mijn werk. Het moet een zeer goede CPU hebben en ik denk erover om een 12th gen intel te nemen, ook omdat ik het slechts om de 3 jaar kan vervangen en ik wil dat het lang meegaat.

Ik heb ook 32 GB RAM nodig. GPU is niet belangrijk.

Ik gebruik Linux op mijn computers, dus ik heb een laptop nodig met goede Linux ondersteuning.

Ik heb onlangs het merk Skikk ontdekt, ze komen met Linux maar ik ben niet zeker van hun ondersteuning.

Ik zat te denken om een gaming laptop te kopen en Linux te installeren.

Heeft u een advies?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 22:38

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Als je wil gaan gamen lijkt het ons juist wel slim om een GPU te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is überhaupt het doel?
Wat is het budget?
Wat heb je zelf zoal al gevonden?
Is er een expliciete reden waarom je geen 'normale' laptop wil kopen? Je kan het geld voor de Windows licentie terug krijgen.

Waarom zou je een gaming laptop kopen, waar je doorgaans grof voor betaald juist vanwege de GPU, terwijl je aangeeft dat de GPU niet belangrijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2022 09:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik zou naar Dell kijken. Die hebben laptops waarbij ze (ik dacht) Ubuntu uitleverden.

En daarvoor maar even googelen wat daar van waar is niet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• academo
Bedankt iedereen voor het antwoorden.

Ik zal er geen spelletjes op spelen. Ik noemde een gaming laptop omdat die de beste specificaties heeft. Ik ga programmeren met wat zwaar cpu werk.

Ik wil geen "normale" laptop kopen omdat ze altijd problemen hebben met linux: suspend, wifi, bluetooth, etc...

Dell is inderdaad een goede optie, maar ze doen er zo lang over om te leveren, meer dan een maand.

Budget: 2500€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:07
academo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:11:
Bedankt iedereen voor het antwoorden.

Ik zal er geen spelletjes op spelen. Ik noemde een gaming laptop omdat die de beste specificaties heeft. Ik ga programmeren met wat zwaar cpu werk.

Ik wil geen "normale" laptop kopen omdat ze altijd problemen hebben met linux: suspend, wifi, bluetooth, etc...

Dell is inderdaad een goede optie, maar ze doen er zo lang over om te leveren, meer dan een maand.

Budget: 2500€
Beste specificaties hebben niet direct met "gaming laptop" te maken hoor, veel gemaakte fout om zo te denken ;)

Als je zoveel waarde hecht aan Linux en goede ondersteuning zou ik een laptop kiezen naar wens en dan daar zo veel mogelijk informatie over proberen te vinden van de onderdelen en dan gaan zoeken of al die onderdelen goed werken in linux.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Misschien dat https://bto.eu/ er ubuntu op kan zetten? Lijkt me wel en partij die je voor zoiets kan benaderen
Neet laatste gen cpu, 2x16GB3200mem, 2SSDs op een 15.6" model komt niet aan je 2500 dus misschien hebben ze iemand rondlopen die er voor weet ik veel €100 Ubuntu opzet en goed draaiend krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• academo
makooy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:20:
[...]

Beste specificaties hebben niet direct met "gaming laptop" te maken hoor, veel gemaakte fout om zo te denken ;)

Als je zoveel waarde hecht aan Linux en goede ondersteuning zou ik een laptop kiezen naar wens en dan daar zo veel mogelijk informatie over proberen te vinden van de onderdelen en dan gaan zoeken of al die onderdelen goed werken in linux.
Dat is helaas wat ik zie. De betere computers worden altijd geadverteerd als gaming. De werkstations blijven meestal achter met minder capabele processors of slechte koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zit hier niet iets bij voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-05 16:02
zelfs de redactie denkt mee.. zie nieuwsbericht op hoofdpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-05 11:19
@academo Wellicht kan je even hier kijken en vervolgens een goede TS maken. Want dit is wel heel makkelijk.
Wij hebben geen idee wat je zelf al hebt gevonden en waarom deze dan wel/niet voldoen. Op zijn minst een duidelijk lijstje zou prettig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 23-05-2022 11:25 . Reden: url typo ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Goed gevonden zeg, https://laptopmetlinux.nl/product/clevo-nl51mu/ en met specs die @academo zo'n beetje aangeeft in start (i7 32GB ram 256T SSD 1T HD Ubuntu) nog geen €1400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• academo
Silent7 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Goed gevonden zeg, https://laptopmetlinux.nl/product/clevo-nl51mu/ en met specs die @academo zo'n beetje aangeeft in start (i7 32GB ram 256T SSD 1T HD Ubuntu) nog geen €1400
Dit is geweldig! Ik denk dat dat precies is wat ik zocht. Dank u.

Over wat ik heb gevonden. Ik was op zoek naar machines met i7 en 32GB op websites zoals megekko en alternatieve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• academo
DonJunior schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:22:
@academo Wellicht kan je even hier kijken en vervolgens een goede TS maken. Want dit is wel heel makkelijk.
Wij hebben geen idee wat je zelf al hebt gevonden en waarom deze dan wel/niet voldoen. Op zijn minst een duidelijk lijstje zou prettig zijn.
Mijn excuses. Ik zie nu dat ik een heel slecht stuk heb geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-05 11:19
academo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:20:
[...]

Mijn excuses. Ik zie nu dat ik een heel slecht stuk heb geschreven.
Het is je vergeven .. je bent nog nieuw hier :9

*sowieso

Pagina: 1