laptop kvm met pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Huidige situatie:
PC met toetsenbord, muis en beeldscherm

Ik wil een laptop met een USB-C kabel aansluiten zodat deze én opgeladen wordt (indien mogelijk) én gebruik kan maken van de randapparatuur zonder dat deze van de PC losgekoppeld hoeven te worden.

Moet ik dan op zoek naar een KVM-switch of naar een dockingstation?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Je hebt ook monitoren met meerdere USB's. Ik heb een Benq monitor met daaraan de muis en het toetsenbord, verbonden met mijn PC ('gewone' USB en Displayport gaan naar de PC).
Zodra ik mijn Macbook via USB-C aansluit, gaat de aansturing van randapparatuur naar de MacBook toe en kan die dus daar gebruiken. Ik weet alleen niet of die ook oplaadt (normaal laadt hij op via alles wat er met USB-C wordt verbonden).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Arjan A schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:55:
Je hebt ook monitoren met meerdere USB's. Ik heb een Benq monitor met daaraan de muis en het toetsenbord, verbonden met mijn PC ('gewone' USB en Displayport gaan naar de PC).
Zodra ik mijn Macbook via USB-C aansluit, gaat de aansturing van randapparatuur naar de MacBook toe en kan die dus daar gebruiken. Ik weet alleen niet of die ook oplaadt (normaal laadt hij op via alles wat er met USB-C wordt verbonden).
Helaas, geen ingebouwde USB-hub in de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Dan is een KVM switch of dockingstation beter. Die twee zitten tegenwoordig echt dicht bij elkaar. Zoek eens wat docking stations en KVM switches op in de pricewatch en vergelijk daar de specs met wat jij nodig acht.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur