Trigger in en out aansluiting blu ray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb een Sony BDP s 7200 blu ray speler. Graag wil ik op de speler een ir sensor op aan sluiten omdat de speler niet in het bereik van de afstandsbediening staat. Tot mijn verbazing heeft de speler geen ir aansluiting maar wel een trigger in en out. In de handleiding kan ik niet vinden wat de functie van deze aansluitingen is. Weet iemand waarvoor deze aansluitingen dienen en of ik er een ir sensor op kan aansluiten?

Beste antwoord (via FeaR op 08-01-2023 14:40)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15

FeaR

In GoT we trust

Mick1987 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:59:
Weet iemand waarvoor deze aansluitingen dienen en of ik er een ir sensor op kan aansluiten?
Aansluiten zal vast lukken aangezien beide 3,5 mm jack als aansluiting hebben. Werken zal het echter niet. Trigger Out vanaf de Sony kan je naar een Trigger In leggen van bijvoorbeeld een receiver. De receiver zal dan inschakelen omdat de Sony een signaal (elektrisch, maximaal 12 V DC/150 mA).
zendt. Sluit je de Trigger Out van de receiver aan op de Trigger In van de Sony is de receiver de master. Je ziet dit eigenlijk vooral bij receivers en eindversterkers en niet bij bronnen omdat HDMI CEC die functie over heeft genomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
ir extender mischien een optie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15

FeaR

In GoT we trust

Mick1987 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:59:
Weet iemand waarvoor deze aansluitingen dienen en of ik er een ir sensor op kan aansluiten?
Aansluiten zal vast lukken aangezien beide 3,5 mm jack als aansluiting hebben. Werken zal het echter niet. Trigger Out vanaf de Sony kan je naar een Trigger In leggen van bijvoorbeeld een receiver. De receiver zal dan inschakelen omdat de Sony een signaal (elektrisch, maximaal 12 V DC/150 mA).
zendt. Sluit je de Trigger Out van de receiver aan op de Trigger In van de Sony is de receiver de master. Je ziet dit eigenlijk vooral bij receivers en eindversterkers en niet bij bronnen omdat HDMI CEC die functie over heeft genomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.