Beste statiefventilator?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
De warme maanden komen er weer aan. Ik merk dat het bij mij al te warm wordt binnen om relaxed te focussen op productief zijn. Maar een (mobiele) airco vind ik (voorlopig?) nog overkill.

Zijn er ventilatoren die jullie kunnen aanraden? Liefst eentje waar je ook chill ( :+ ) mee kan slapen.

Duux Whisper Flex Smart is als beste getest door de Consumentenbond. Maar ik vroeg me af wat de "beste koop" is (prijs/kwaliteit). Ik heb geen consumentenbond abo meer omdat het hooguit 1 test is per jaar die ik bekijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
Tja, ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...sQ.4_53.57.ProductPageUrl

Doet het gewoon goed en is relatief stil, al helemaal op standje 1 zeg maar hoor je hem bijna niet. Wat wil je verder weten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
MitchellHearth schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:12:
Tja, ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...sQ.4_53.57.ProductPageUrl

Doet het gewoon goed en is relatief stil, al helemaal op standje 1 zeg maar hoor je hem bijna niet. Wat wil je verder weten? :P
Lijkt verdacht veel op een dropshipper? :D

(stiekem wil de testuitslag van de consubond :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De Duux is de beste uit de test , de beste koop is de Honeywell HSF600BE

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
Zo'n Duux is ook wel heel fijn. Heel veel standen, grote luchtverplaatsing en de laagste ~8 standen ook zeer stil. Ik had de niet-smart versie ook specifiek gekocht voor in de slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

goedkoop is matige kwaliteit in de vorm van een onduidelijk bouwpakket met uiteindelijk een rammelend vibrerend onstabiel product als eindresultaat.
anderzijds, de Duux is overdreven duur... ik zou niet meer dan 50 besteden.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben nu twee jaar de Duux Whisper Flex (met Battery Pack en Remote), volgens mij is het inmiddels een iets andere variant. Maar deze is fluisterstil en tot stand 3 geschikt voor de nacht.

Verder erg handig om van de stroom te kunnen pakken en een paar uur bij de bank neer te zetten. Inmiddels heeft volgens mij alleen de smart-versie nog een battery pack. Ze zijn wat duurder, maar zeker een aanrader!

Wij hebben hem twee jaar geleden voor 100 euro kunnen bestellen, er zijn regelmatig goede acties te vinden!

https://nl.pepper.com/aan...st-consumentenbond-237414

[ Voor 32% gewijzigd door THE_BASE op 22-05-2022 21:29 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
SlinkingAnt schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:16:
de beste koop is de Honeywell HSF600BE
Ik heb hem aangeschaft en op de laagste stand zijn de fan blades vrij stil.. het probleem is dat daardoor de vibraties van de motor, staaf en kooi goed te horen zijn... Weet even niet of dit 70 euro waard is of dat ik m ga terugsturen

Hijs verder wel vrij robuust maar ik twijfel bijna of ik hem wil houden of liever verder kijk.

Maar zo een Duux is duur wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:17
https://www.blokker.nl/bl...-40-cm---wit/2061835.html

Ik heb de kooi om de ventilator niet geïnstalleerd. Scheelt wat geluid en blaaskracht. Op de laagste stand vrij stil en een stuk krachtiger dan zo'n duux. En dat voor maar 16 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:40
Ik denk (maar niet zeker want ik heb de Duux nooit gehad) dat de Xiaomi Smart Standing Fan een heel eind vergelijkbaar is, volgens mij ook met accu verkrijgbaar afhankelijk van welke versie je pakt. Bevalt mij erg goed, ook heel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb een tijdje terug ook een Duux gekocht, de wifi versie met verwijderbare accu. (Whisper Flex Smart?)
Preventief, want vorig jaar waren ze uitverkocht bij de eerste hittegolf.

Het is een mooi ding, super stil en kan veel lucht verplaatsen met aanzienlijke snelheid. De accu is top, je pakt hem zo van zijn oplaad-"puk" op en neemt hem mee naar buiten onder veranda. Je kunt hem ombouwen tot tafelmodel als je wilt, en hij heeft een soort natuurlijke-wind stand die verrassend comfortabel is.
Nu heb ik alleen een duux, dus een vergelijking heb ik niet echt. Maar ik heb niet het idee dat hij "overpriced" is voor wat erin zit. (je moet ook app-support erbij rekenen!, ook al is dat een Tuya-afgeleide)

Hij is wel made in china, dat kun je met name merken aan de bedieningsknop in de voet.
€200 euro is inderdaad veel geld voor "een ventilator" als je gewend bent van die wegwerp dingen van de action te kopen van 19,95.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 06-06-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57

OcGuru

Giulietta Qv

Ik denk dat er hier heel veel mensen gaan met reageren met "duux" als ontwoord :P

Heb er zelf ook destijds eentje gekocht en is voor mij gevoel een van de betere investeringen geweest qua ventilatoren. Niet is die superstil maar hij heeft ook een mooi design en zal in de meeste interieurs niet eens opvallen.

Wel de smart variant genomen uiteraard. Zo'n afstandbediening zit je altijd te zoeken en moet je ook nog richten op de ventilator zelf.

De draaiknop op de voet is idd niet om naar huis te schrijven. Is een gammel ding en menu is ook absoluut niet logisch. Maar in de praktijk gebruik ik deze bijna nooit(alleen om hem soms uit te zetten)

[ Voor 18% gewijzigd door OcGuru op 06-06-2022 16:25 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1 of andere grote fan... ooit gekregen.. ipv zo`n standaard blokker,action,hema,vul wat in fan..

alleen is dat kreng zo krachtig dat t niet leuk is om hem aan te zetten voor een subtiel briesje
variac er tussen en hij is heerlijk traploos regelbaar!
ultiem stil voor in de nacht.....
en ook genoeg flow op max power om nare luchtjes snel uit huis te blazen :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
RobinL94 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:05:
Ik denk (maar niet zeker want ik heb de Duux nooit gehad) dat de Xiaomi Smart Standing Fan een heel eind vergelijkbaar is, volgens mij ook met accu verkrijgbaar afhankelijk van welke versie je pakt. Bevalt mij erg goed, ook heel stil.
50-60 euro, ok die ga ik uitproberen. Ben altijd wel tevreden over Xiaomi producten wat prijs/kwaliteit betreft. Ik kan de Honeywell nog retourneren dus ik ga ze even naast elkaar zetten.

Ja de Duux is verleidelijk. Maar moet ook aan het budget denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15
TTMJ! schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:57:
[...]

50-60 euro, ok die ga ik uitproberen. Ben altijd wel tevreden over Xiaomi producten wat prijs/kwaliteit betreft. Ik kan de Honeywell nog retourneren dus ik ga ze even naast elkaar zetten.

Ja de Duux is verleidelijk. Maar moet ook aan het budget denken
Er staat hier naast me nu zo'n fan te draaien op de accu. Ideaal als je 'm wil verplaatsen.

Ding is stil, kan enorm hard, aanrader. Smart functies doe ik niks mee though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Emgeebee schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Er staat hier naast me nu zo'n fan te draaien op de accu. Ideaal als je 'm wil verplaatsen.

Ding is stil, kan enorm hard, aanrader. Smart functies doe ik niks mee though.
Die Xiaomi smart fan of bedoel je de Duux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15
TTMJ! schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:54:
[...]

Die Xiaomi smart fan of bedoel je de Duux ?
Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Zit hier al weken in dubio. Zo’n apparaat van Duux waar ik sinds vorig jaar pas voor eerst van heb gehoord. Schijnen goed te werken alleen hier en daar wat gammel.

Een Xiaomi of een Dyson AM07. Waar ik eigenlijk altijd naar gedegen onderzoek een beslissing kan maken. Vind ik het nu steeds lastig. Dus leest mee hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 12:28
Hier nu een jaar een Xiaomi ventilator met ingebouwde batterij. Heel handig om overal te kunnen wegzetten, ook buiten als het warm is om in een briesje te zitten. In de nacht gaat hij in onze slaapkamer opladen en draait hij op de laagste stand, bijna niet hoorbaar. Heel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik heb de goedkoopste Xiaomi besteld (smart fan 2 lite), zonder batterij volgens mij. Zou vandaag moeten aankomen. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb er een aantal van Tristar. Verchroomd, mooie design, zware kwaliteit. Veel luchtverplaatsing maar maakt daarom ook redelijk war geluid (ruis)

Aanrader als het om luchtverplaatsing en design gaat. Afrader als je een stille ventilator zoekt.

https://www.bol.com/nl/nl...-metaal/9200000055025689/

Ik zet ze 's avonds of 's nachts op het balkon of voor een open raam om de nachtelijke koelte naar binnen te krijgen als het hete dagen zijn.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1