Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILLEMNZ
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-08-2022
-

[ Voor 100% gewijzigd door WILLEMNZ op 24-05-2022 08:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

Videopac

Rommelt wat aan.

Meld je ziek. Deze reactie van je werkgever geeft aan dat je de juiste keuze gemaakt hebt om er weg te gaan. En sterkte!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 10:02
Ziekmelden je zit tegen een burnout aan als je er al niet in zit.

Ze kunnen je wettelijk niks maken ziek is ziek.

[ Voor 28% gewijzigd door Strykeforce op 22-05-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44
Heel goed dat je je ziek hebt gemeld, want dat ben je ook (door de werkdruk). Je eigen gezondheid komt altijd als eerste, werk is maar werk.

En bij zo’n werkgever als jij beschrijft zal ik maar niet opschrijven wat ik daarvan vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

WILLEMNZ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:36:
[...] Omdat hij zag dat er iets mis met mij was deed hij de deur van mijn kantoor dicht en kwam naast mij zitten om te vragen wat er aan de hand was. [...]
ongevraagd binnenkomen en ongevraagd de deur dicht trekken is ernstige vorm van intimidatie.

het lijkt mij dat TS al veel te lang over zich heen laat walsen (niet zijn schuld, kennelijk is zijn manager een tiran). de keuze om te vertrekken is daarom terecht genomen. laat het dus los al die stress/zorgen en draag je werk alvast over want je bent binnenkort foetsie.

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Ziekmelding en vooral niet meer beter melden voor je uit dienst gaat, dit kan gevolgen hebben voor je gezondheid/inzetbaarheid en als je ziek uit dienst gaat dan mag je oude werkgever daarvoor opdraaien.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 22-05-2022 19:54 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WILLEMNZ
Dank voor de reacties. Morgenochtend moet ik weer even bellen. Dan geef ik aan dat ik waarschijnlijk voor een alngere periode ziek zal zijn. Ik denk dan dat de bedrijfsarts wordt ingeschakeld.

Ik heb zelf ook een afspraak gemaakt bij mijn huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILLEMNZ
MrAngry schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:54:
Ziekmelding en vooral niet meer beter melden voor je uit dienst gaat, dit kan gevolgen hebben voor je gezondheid/inzetbaarheid en als je ziek uit dienst gaat dan mag je oude werkgever daarvoor opdraaien.
Dat is toch niet zo? Omdat ik zelf heb opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
I don't know, we horen nu alleen jouw kant natuurlijk. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de kant van je werkgever.

Je gaat al naar de huisarts en dat is een goede stap. Die kan je ook meer vertellen over het verdere traject, ook al is het maar een week of twee tot je uit dienst bent.

Praktisch is ziekmelden is ongetwijfeld voor alle partijen beter.

Tegelijkertijd triggert je opmerking 'hier heb ik mij zo rot om gevoeld dat ik mij heb ziekgemeld' mij. Als je zo van slag raakt doordat iemand iets zegt krijg ik het idee dat je niet bepaald 'stevig' staat. Daar zou ik wel aan gaan werken, als ik jou was - daar ga je de rest van je leven wat aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

WILLEMNZ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:00:
[...]

kies voor jezelf! sterkte en succes

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:34

Dennis1812

Amateur prutser

WILLEMNZ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:00:
[...]

Jawel.
Tot 4 weken na uit dienst treden is je oude werkgever verantwoordelijk voor eventueel een ziekteproces.
Als je echt een burnout hebt kan het zo zijn dat je dus nog 2 jaar geld van ze zal krijgen.

Die manager heeft een grote bek, geen empathie, geen hart en had jou tijdens dat gesprek ziek moeten melden en je veel sterkte moeten wensen en vast een bedrijfsarts inschakelen.
Niet jou de grond in stampen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:10
Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Ten eerste geef je aan dat je een andere baan bent gaan zoeken omdat je al langere tijd een te hoge werkdruk ervaart. Het zat er dus al aan te komen, ook al herkende je het zelf misschien nog niet eens als een naderende burn-out. Ten tweede is die werkdruk niet slechts iets subjectiefs (lees: aanstellerij), maar het komt omdat je werkgever je voor een hele afdeling verantwoordelijk heeft gemaakt. Iedereen snapt dat dit veel druk oplevert en het is ook duidelijk zo gekomen door toedoen van je werkgever. Ten derde maak je de werkdruk adequaat concreet door het voorbeeld van het vervelende gesprek waarin je werkgever je nog eens extra onder druk zette en je klachten niet serieus nam. Ik denk dat je hier echt heel sterk staat.

Maar nog belangrijker: ook al levert het je uiteindelijk problemen op, dan nog is de enige juiste keuze om hier je eigen welzijn/gezondheid te verkiezen. Je werkgever zal dat vanzelfsprekend niet leuk vinden - die heeft liever dat jij nog 6 weken doorzwoegt - maar daar hoef jij je niks van aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

WILLEMNZ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:36:
Sinds een maand merk ik steeds dat ik aan het piekeren ben tijdens werk maar ook vooral buiten werktijden. Het gevoel dat ik constant onder spanning sta. Zo ben ben ik vaak hard adem aan het halen en vaker aan het zuchten. Het is alsof ik constant in een achtbaan zit voordat deze gaat lanceren.
Dat komt me bekend voor van toen ik een burn-out had. Groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld. Laat je aankomende ex-werkgever het "lekker uitzoeken" en ga de tijd nemen om je rust weer terug te vinden. Hopelijk ben je dan weer wat meer jezelf tegen de tijd dat je bij je nieuwe werkgever kunt beginnen.
Veel succes gewenst voor de komende tijd! Geef het ook aan bij de bedrijfsarts wanneer je manager aan het pushen is. Destijds heb ik met mijn manager (een goeie manager!) data en tijden afgesproken waarop we contact zouden hebben en verder had ik mijn zakelijke telefoon gewoon uit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@WILLEMNZ, het is niet de bedoeling om je post leeg te halen nadat je 'n antwoord hebt gekregen. Als je vreest voor je privacy kun je je tekst tussen mo-tags zetten, dan is het niet te lezen voor mensen zonder account. Voor nu gaat deze op slot, omdat het geen zin heeft 'm open te laten.[/]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.