Mechanische ventilatie instellen dip switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toysoldier101
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 23:59
Ik heb een ventilatie unit type Orcon 10RHB en was even aan het uitzoeken wat de afstel mogelijkheden zijn.

Je kunt het systeem instellen door middel van dip switches en nu heb ik in de gebruiksaanwijzing het volgende tabel gevonden. Mijn vraag hoe kan het dat 8A en 6B een verschillend druk hebben aangezien de mh3/h identiek zijn?

De verkoper & leverancier van het product hebben heb ik al benaderd maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord van gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHxiWAOeGwa-tWGKVLyQUU36oUM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MxclOtfjEkSgthpJH3GUnTLY.png?f=fotoalbum_large

8x JA Solar JAM60S21-365/MR (2920WP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-07 16:31
De snelheden verschillen zo te zien. Ik kan alleen (heb die handleiding even in PDF opgezocht op ventilatieland) niet vinden wat die snelheden zijn. Maar hogere snelheid in de kanalen, is meer drukopbouw. En dan kun je prima dezelfde kuubs verplaatsen, maar dan werkt de ventilator harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toysoldier101
En als je dan kijkt naar 3a & 2b het zelfde aantal kuubs zelfde wattage alleen de druk is meer dan het dubbelen bij 3a. Hoe is het mogelijk dat hier verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:22
Heb de tabel goed bestudeerd, maar kan er ook niet wijs uit worden. Heb laatst mijn ventilatie-unit ingesteld met DIP-switch, die had een logische tabel.

Kan zijn dat de tabel onjuist is. Dat tabel B bij een ander type hoort ofzo.

Je kan alsnog wel redelijk afgaan op het idee van laag naar hoog. Schatten en na een paar dagen checken of het naar wens is. Maar wel raar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-07 16:31
Tja.. Pascalletjes zijn lastige dingen om iets over te zeggen, zeker bij die lage kuubs. Maar je mag er wel vanuit gaan dat die tabellen wel kloppen, die worden bepaald onder laboratoriumomstandigheden.

Wat ze met die snelheid eigenlijk zeggen: als je een kleiner kanaal hebt, dan zijn de druk en snelheid (en daarmee hoe hard de ventilator draait, dus het wattage) hoger.

Heb je wel een meter, om de MV-mondjes te kunnen meten? Anders zeggen deze getallen natuurlijk nog niet zoveel :)

• Ednie
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb ook een Orcon en wil graag het vermogen vd motor iets hoger krijgen. Enig idee hoe ik dat doe middels de dipswitches?

Hij staat nu zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gHRqVwcFkCd99RMb6AUQ0FdTds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/as6h9qzlMFY4DC2rWzyq1FQ3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toysoldier101
Ik denk dat ik je daar wel mee kan helpen. Om welke box gaat het? Of heb je een foto van de unit?

[ Voor 19% gewijzigd door toysoldier101 op 24-12-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03-2024
Vraagje wat zijn de standaard instellingen?
Pagina: 1