Fujitsu Esprimo P556, mb D3400U12 GS 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-10-2024
Is iemand bekend met moederbord D3400U12 GS 1, welke zit in een Fujitsu Esprimo P556/2/E85+ die ik momenteel klaar wil maken voor verkoop.

Ik heb hem via een partijhandel overgekocht, maar er zit klaar blijkelijk geen geheugen meer in.

Ik ben erachter dat er DDR4-2400 of DDR4-2133 Non ECC geheugen inkan, echter kan ik in de specs die ik vind niet erachterkomen welk voltage van geheugen erin kan.
Ik zie momenteel bij BOL alleen maar 1.2 Volt staan, echter weet ik niet of ik dan het goede heb.

Ook kan ik er nog niet achterkomen hoeveel Watt er naar de PCI kan gaan, voor het toevoegen van een videokaart. De voeding geeft maar 250W. (Het toevegen van een videokaart is voor mij van 2e prioriteit, aangezien ik hem in eerste instantie alleen maar als kantoor PC wil verkopen)

Wie kan mij verder helpen, zodat ik verder kan met dit systeem?

Beste antwoord (via Frankentein1977 op 03-06-2022 22:43)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:06

Nemesizz

Untouchable

Oude videokaarten (zoals die 6570, en waarschijnlijk ook die andere '512MB' kaart) kunnen meestal niet overweg met UEFI systeem alleen met het oude 'Legacy BIOS' .

Komt bij dat sommige OEM's ook videokaarten die niet van hun afkomstig zijn blokkeren (al weet ik niet of Fujitsu dat ook doet, is mij niet bekend, maar bij sommige OEM's komt het wel voor).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Standaard spanning voor DDR4 is altijd 1.2V, voor hogere snelheden is vaak een hogere spanning nodig maar ook dit overklokgeheugen heeft in de spd een basiswaarde staan waarbij ze gewoon op 1.2V werken. Kortom, gewoon lekker basisgehuegen van bv Kingston of Crucial halen, eventueel kun je ook hun wizard gebruiken om het juiste type te vinden:

https://www.kingston.com/en/memory
https://www.crucial.com/store/advisor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PCI-E slot kan toch max 75 watt leveren zonder extra voedingskabels naar de GPU?

en de CPU zal een wattje of 65 (of 95 afhankelijk van type) weg tikken.. dus is er nog wel wat ruimte voor een low end GPU :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

SMSfreakie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:57:
PCI-E slot kan toch max 75 watt leveren zonder extra voedingskabels naar de GPU?

en de CPU zal een wattje of 65 (of 95 afhankelijk van type) weg tikken.. dus is er nog wel wat ruimte voor een low end GPU :-)
Voor 65/95W TDP chips moet je om daar bij in de buurt te komen wel alle boost technieken uitzetten, zoals turbo, velocity boost, pbo etc. want daardoor trekken zelfs chips met een 65W TDP richting het dubbele uit de muur ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Voor 65/95W TDP chips moet je om daar bij in de buurt te komen wel alle boost technieken uitzetten, zoals turbo, velocity boost, pbo etc. want daardoor trekken zelfs chips met een 65W TDP richting het dubbele uit de muur ;)
Ohja bij Intel was de TDP niet helemaal de TDP op 1 of andere manier

hoe dat bij AMD zit weet ik ook niet exact

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

SMSfreakie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Ohja bij Intel was de TDP niet helemaal de TDP op 1 of andere manier

hoe dat bij AMD zit weet ik ook niet exact
TDP zegt alleen wat over de koelcapaciteit niet over het daadwerkelijke stroomverbruik. Bij AMD ligt dat dichterbij het TDP dan dat bij Intel het geval is, maar bij geen van beide representatief helaas.

Vandaag de dag moet je eigenlijk rekenen met minimaal 100W voor een niet-K of X CPU en niet met de opgegeven 65.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Dank jullie wel allemaal.

Om deze pc te upgraden naar wat mij mogelijk leek, ben ik aan het shoppen gegaan: 8 GB DDR4-2400,  Sapphire AMD Radeon HD 6570, 2 GB DDR3 (opgenomen vermogen 60W volgens diverse sites), Kingston A400 SSD.
Alles erin gezet, monitor op de Sapphire (ipv op.de onboard) en aanzetten. PC gaat wel aan maar laat geen scherm zien.
Dus dan maar stap voor stap. Eerst geheugen, draait. Dan de Sapphire erin en de monitor erop, niks. Uitgezet met de softe aan/uit. Monitor weer op de onboard, ook geen beeld. Toen met de harde uit, en weer op de onboard,  weer niks.
Sapphire eruit, weer aangezet, gelukkig weer beeld. ​In BIOS staat elk PCI slot aan, op automatische snelheid.
Graphics specifiek op PCI ipv onboard gezet, geen verandering.
Andere videokaart (oudje, 512 MB ) erin gezet, geen verandering.

Wel start de pc verder normaal op, ik kan (zonder beeld weliswaar) in Windows inloggen, en de pc normaal uitzetten.

Zie ik hier wat over het hoofd? Zou het alsnog kunnen zijn dat deze toch nog teveel vermogen vraagt voor het moederbord? Naar verluid doen de videokaarten het gewoon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:06

Nemesizz

Untouchable

Oude videokaarten (zoals die 6570, en waarschijnlijk ook die andere '512MB' kaart) kunnen meestal niet overweg met UEFI systeem alleen met het oude 'Legacy BIOS' .

Komt bij dat sommige OEM's ook videokaarten die niet van hun afkomstig zijn blokkeren (al weet ik niet of Fujitsu dat ook doet, is mij niet bekend, maar bij sommige OEM's komt het wel voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Het was de CSM instelling in het UEFi die ik moest instellen. Nu in ieder geval beeld, maar in Win10 kan ik de resolutie niet aanpassen, en ik.krijg een vervormd beeld op een breedbeeld scherm. Dus dat wordt weer verder zoeken, wat er nog mogelijk is.
Pagina: 1