Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:55

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Nu de warme dagen weer tevoorschijn komen willen wij gebruik maken van ons mooie balkonnetje. Helaas zie ik nu dat het plafond, de ramen, de schuifpui etc. flink onder de muggen zitten. Voor beeldvorming heb ik 2 foto's gemaakt waarop duidelijk te zien is dat het om muggen gaat (welke soort zou ik helaas niet snel weten) en hoeveel er aanwezig zitten op een klein stukje plafond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ5s1I_kPDQSUyi7WW4303o6VP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmlKQ9SqX6Zu3rGuw8HXEhMS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gma8qpeKWgjUp4g2fAcSQTdTfAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7Y5RwwbA5MgAW6bwJp2DbYj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik standaard geen problemen met moeder natuur maar ik vind 50+ muggen op een stukje plafond van 5m2 wel erg veel. Zeker omdat zodra mijn schuifpui open gaat er wel vaak 1 a 5 mee naar binnen vliegen. Ik heb geen idee of het mannetjes / vrouwtjes zijn en dus ook steken maar het woongenot gaat er gewoon wat van achteruit. Mijn vraag dan ook:

- Is dit gedrag voor muggen normaal? Ze lijken te chillen in de schaduw, uit de zon. Ik heb altijd geleerd dat die beesten zich zouden moeten begeven bij stilstaand water. Nu is hier 80 meter verderop wel een klein stukje stilstaand water tussen het spoor om de trillingen van de treinen te dempen. Maar dan alsnog vind ik het vreemd dat die muggen dan massaal bij mij langskomen.
- Zelf zit ik nu maar te denken aan zo'n vliegenvanger met blauw licht om de boel maar eens op te ruimen. Hebben mensen hier ervaring mee om deze ook buiten te gebruiken en ook overdag etc?
- In het ergste geval maar wat horren buiten monteren? Maar daar zie ik ook weer genoeg nadelen aan. Naast eventuele schade bij harde wind staat het ook totaal niet lijkt me.

Vergeten te melden maar vorig jaar hebben we al veel geprobeerd met plantjes. Munt, scherpe citroen ruikende plantjes, lavendel etc. Helaas bleven de muggen vorig jaar ook terug komen.

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 22-05-2022 15:40 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ergens open water in de buurt ? Denk ook aan water wat op een dak / in een dakgoot blijft staan of potjes met regenwater ergens op je balkon ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 17:54
De muggen op de bovenste foto zijn pluimmuggen, die steken niet.

https://www.kad.nl/kennisbank/dierplagen/muggen/dansmuggen/

Citroengeraniums zouden insect werende werking hebben.
Een paar op je balkon zetten is de moeite niet (regelmatig watergeven misschien wel ;-)

[ Voor 65% gewijzigd door Leader98 op 22-05-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:35:
Ergens open water in de buurt ? Denk ook aan water wat op een dak / in een dakgoot blijft staan of potjes met regenwater ergens op je balkon ?
naar mijn weten niet. Tenzij het bij een van de boven/onderburen is. Maar zou zo'n hoeveelheid dan van zo'n klein potje water af kunnen komen?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Yariva schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:41:
Maar zou zo'n hoeveelheid dan van zo'n klein potje water af kunnen komen?
https://www.nvwa.nl/onder...-en-teken/tips-voor-thuis
(gelt grotendeels voor alle mug soorten)

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2022 15:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
Leader98 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:35:
De muggen op de bovenste foto zijn pluimmuggen, die steken niet.

https://www.kad.nl/kennisbank/dierplagen/muggen/dansmuggen/

Citroengeraniums zouden insect werende werking hebben.
Een paar op je balkon zetten is de moeite niet (regelmatig watergeven misschien wel ;-)
Weer wat wijzer, thanks :) Ik heb de OP even aangevuld maar we hebben de plantjes vorig jaar ook al geprobeerd met weinig success. Denk aan munt plantjes maar ook die Citroengeraniums. Uit eindelijk heb ik alles per ongeluk laten verzuipen dus de bakken zijn nu weer leeg, klaar om met mogelijk nieuwe betere suggesties te worden gevuld ;)

Pagina: 1