ADSL-verbinding als Service onder Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik heb een typisch voorbeeld van een vicieuze cirkel:

Ik kan mijn server vanaf huis beheren met Terminal Services. Aangezien deze server een ADSL-verbinding heeft met een vast IP-adres lukt dit altijd, behalve als de internetverbinding wegvalt (zoals na het opnieuw opstarten van de server).

Bij het inloggen op de server wordt de internetverbinding telkens opnieuw opgebouwd door een link naar de bijbehorende "Dial-Up Networking"-verbinding in het opstartmenu.

Nu het probleem: Als ik via terminal services de server opnieuw opstart wordt de internetverbinding verbroken en start de server totaan het inlogscherm. ALS ik een internetverbinding zou hebben zou ik kunnnen inloggen. |:( ALS ik zou kunnen inloggen zou ik een internetverbinding hebben. |:(

De oplossing lijkt me dat ik de dial-upverbinding als Service laat starten. Aangezien services al draaien voordat een gebruiker is ingelogd is er een verbinding, kan ik inloggen en kan ik weer verder werken. :D

Hoe laat ik de dial-upverbinding als service starten?

Systeeminfo: Windows 2000 Server SP2, ADSL businesspakket: 1024/256 kbit/sec.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

Eén van de vele mogelijkheden is door de installatie van bijvoorbeeld WinRoute welke voor jou de verbinding regelt. Ook als die tussentijds wegvalt belt ie opnieuw.
Maar dan moet je dus wel genoegen nemen met het installeren van extra software.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Arnaud
Dat opnieuw inbellen als de verbinding wegvalt doet ICS van Win2K standaard ook. Het probleem is bij mij juist dat dit alleen werkt als er een gebruiker is ingelogd!

Zou dit er misschien mee te maken kunnen hebben dat je een username en password moet gebruiken om in te loggen bij je ADSL-provider?

Natuurlijk staat de server zodanig ingesteld dat hij username en password onthoud, maar volgens mij zijn dit soort "bewaar mijn password"-instellingen gebruikerspecifiek en zullen ze alleen werken als de gebruiker ook echt ingelogd is.

Verwijderd

Als je het ethernet model hebt, tweak je modem zodat je modem de verbinding verzorgd ipv je server?

• Arnaud
Klinkt goed, een soort van internetrouter, maar dan zonder router dus!

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit zou moeten doen, heb je hier zelf ervaring mee, of heb je een link naar een how-to/guide?

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Er is een extreem groot topic hierover ergens op dit forum, maar ik heb hetzelfde probleem als jou gehad, ik heb dit opgelost door een startup script te runnen. ik zal even de topic zoeken.

hiero: [topic=183931/1/40]

• Arnaud
Hartstikke bedankt, dit is inderdaad precies de oplossing!

Ik blijf me over het kennisniveau van tweakers verbazen. Hoe raar de vraag ook is, telkens is er wel iemand die het probleem al een keer heeft opgelost EN bereid is die oplossing te delen.

Complimentje voor alle tweakers :Y)

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
no problem :)

hier nog een linkje naar de topic met de Alcatel SpeedTouch Home tweak: [topic=192381/1/40]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

En nog een antwoord op je vraag "waar staat de handleiding hoe ik mijn ethernet ADSL modem tweak naar router?":

http://www.bruring.com/adsl

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1