Historisch gasverbruik: 1400 m³/jaar (20-21).
Huis is van 1985. Spouw van 7cm waarvan 4 met glaswol gevuld. Begaande grond redelijk netjes, op de eerste verdieping is is alles uitgezakt cq nooit aangebracht (wel meer dingen zijn hier heel slecht gebouwd). Ik overweeg om spouwen vol te laten spuiten met van dat schuim, maar eigenlijk vooral om zomers wat dragelijker te maken. Zodra de zon op de gevel komt is het in de slaapkamers meteen dagen lang loeiheet.
Heb 4800Wp zonnepanelen op de schuur (plat dak) liggen. Overweeg extra op huis (ook deels plat dak) te leggen om de meeste directe zon van het dak te houden.
- 60 m² vloerverwarming beneden, slangen 10cm HoH, 6 groepen. Geschakeld met tado ruimte thermostaat. Mengverdeler
- 4 radiatoren boven, type 20, maar staan eigenlijk nooit aan. Worden meer gebruikt om boven tenminste 16 graden te laten zijn in winter.
- Grootte niet helemaal zeker, maar 250 a 300 liter?
- DWTW aanwezig: nee
Had zelf aan naar een Remeha Elga Ace gekeken. Mooi spul maar geen sww en kan volgens mij allemaal veel slimmer.
Koeling is leuk, maar rendement met koeling via vloerverwarming is toch bijna niets. Leuker zou het zijn als ik een unit in m’n slaapkamer kan hangen en die aan dezelfde buitenunit kan (soort multi-split dus), maar geen idee of dit bestaat.
Mijn wensen op volgorde: goedkoop, verkrijgbaarheid, DIY, zuinig, stil, Dominica-integratie, milieuvriendelijk
Huis is van 1985. Spouw van 7cm waarvan 4 met glaswol gevuld. Begaande grond redelijk netjes, op de eerste verdieping is is alles uitgezakt cq nooit aangebracht (wel meer dingen zijn hier heel slecht gebouwd). Ik overweeg om spouwen vol te laten spuiten met van dat schuim, maar eigenlijk vooral om zomers wat dragelijker te maken. Zodra de zon op de gevel komt is het in de slaapkamers meteen dagen lang loeiheet.
Heb 4800Wp zonnepanelen op de schuur (plat dak) liggen. Overweeg extra op huis (ook deels plat dak) te leggen om de meeste directe zon van het dak te houden.
Afgiftesysteem
:- 60 m² vloerverwarming beneden, slangen 10cm HoH, 6 groepen. Geschakeld met tado ruimte thermostaat. Mengverdeler
- 4 radiatoren boven, type 20, maar staan eigenlijk nooit aan. Worden meer gebruikt om boven tenminste 16 graden te laten zijn in winter.
SWW:
- plek voor boiler: ja- Grootte niet helemaal zeker, maar 250 a 300 liter?
- DWTW aanwezig: nee
Warmtepompvoorkeur:
Lucht water. Heb een HR ketel van een jaar oud, en full-electric is denk ik net te ambitieus voor mijn huis? Dus dan liefst ook hybride opstelling.Had zelf aan naar een Remeha Elga Ace gekeken. Mooi spul maar geen sww en kan volgens mij allemaal veel slimmer.
Koeling is leuk, maar rendement met koeling via vloerverwarming is toch bijna niets. Leuker zou het zijn als ik een unit in m’n slaapkamer kan hangen en die aan dezelfde buitenunit kan (soort multi-split dus), maar geen idee of dit bestaat.
Mijn wensen op volgorde: goedkoop, verkrijgbaarheid, DIY, zuinig, stil, Dominica-integratie, milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Doe het zelf. Evt f-gassen door installateur verderop uit de straat.Ruimte
Mijn stookhok (onder plat dak) is iets van 100x100x240 met buiten draaiende deur. Daar moet het dus allemaal in passen. Betonnen vloer (kanaalplaat) dus kan voldoende dragen. Buitenunit komt er praktisch boven op het platte dak te staan.[ Voor 6% gewijzigd door georgeboot op 22-05-2022 13:09 ]
LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak
:strip_exif()/f/image/TQt4w0MkFdV2LOGFbc3gLC9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iUl5gUrJsdK7zzwxgvGWPGVz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ga1txXhZzVqJZYjaljlAmSSy.jpg?f=fotoalbum_large)