Laptop voor dochter (VO)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor mijn dochtertje ben ik opzoek naar een nieuwe laptop voor na de zomer (voortgezet onderwijs).

Mijn vrouw en ik werken beiden op een MacBook en sinds kort hebben we een nieuwe MacBook Pro dus de oude MacBook Pro (2016 model) is ‘over’.. Als we die verkopen krijgen we er Max €400,- tot €459,- voor. Zelfde prijs als wat we verwachten uit te geven dus we denken erover om haar die MacBook te geven maar weten nog niet of dat handig is. Dus even een onderzoekje

Wat ga je met je laptop doen?
vooral Office/surfen en mailen. Op dit moment maakt ze voor basisschool al presentaties op onze MacBooks en zet ze over naar Powepoint.

Wat is je budget?
Rond de €400,- Maar we krijgen nog een presentatie van de ‘Rent Company’ op school (geniet niet de voorkeur om eerlijk te zijn).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Iedere dag mee naar school. Ze is sowieso erg zuinig op haar spullen (net als wij). Gebruikt de computers in huis al vaker voor creatief werk dus hoeft niet perse instap te zijn).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De huidige MacBook mag ze gebruiken maar we weten niet of dat handig is op school.. De Dell XPS notebooks zien er wel tof en handig uit, neefje heeft er eentje en is er erg blij mee. Voor rond de €400,- te vinden kwam ik gisteren achter. Voor de rest niet merktrouw want ik weet eigenlijk nietsvan Windows _O- .

Zoals aangegeven werkt ze al al vaker met MacOS en Windows dus als alle Office programma’s daar goed op werken is de huidige MacBook ook prima maar wellicht is ze dan de enige met een MacBook en ik weet nog niet of dat zo fijn is..

Dank voor de tips d:)b

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom niet een paar weken aankijken? Als het niks is, kun je nog altijd een andere laptop kopen. Dat is vaak al in een dag geregeld als het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor school: chromebookje? In de verstevigde "onderwijs" uitvoering?
https://www.dell.com/nl-n...oks/sf/chromebook-laptops bijvoorbeeld.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

hoi1234 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:04:
Waarom niet een paar weken aankijken? Als het niks is, kun je nog altijd een andere laptop kopen. Dat is vaak al in een dag geregeld als het moet.
Dit ja. Je kan de office programma's normaal een maand gratis testen, dus dan kan je even kijken of het vlot genoeg voor je werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Check ook even bij de school. Veel 'verwachten' een Windows-machine, ook vanwege andere software die gedraaid moet worden (Minecraft voor Education, bijvoorbeeld). Daarnaast is zowel de docent als de IT support op school waarschijnlijk alleen gewend om Windows te ondersteunen. Je bent dus 'on your own' als er een keer iets moet gebeuren.

Hoewel The Rent Company qua prijs / kwaliteit vaak niet heel bijzonder zijn, krijg je daar wel machines die geschikt zijn voor het intensieve gebruik (tas in tas uit, lekkende vloeistoffen, hele dag op één accu) van een middelbare scholier. Daarnaast bieden ze een verzekering voor val-, stoot- en schermschade (al dan niet met een (klein) eigen risico) en kun je de laptop nog dezelfde dag omruilen voor een tijdelijk vervangend exemplaar als er problemen zijn, zodat je geen lessen / opdrachten mist.

Ik heb om deze redenen bewust voor een TRC laptop gekozen voor mijn dochter, ondanks dat ik zelf waarschijnlijk voor minder geld een betere machine had kunnen scoren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:35

Crazy-

Best life ever

Hm hier ook dezelfde situatie qua laptop uitzoeken.

Enige extra wat wel meespeelt dat ik wel neig naar een wat “snellere” game laptop.

De voor en nadelen van het huren tegen elkaar afgezet; enige voordeel is de “direct een ander” beschikbaar (al dan wel niet een belofte)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Voo VO is een macbookje prima. Je hebt zelf ervaring met macOS. Zelfs al zou de school geen 'support' willen geven, dan kan je dat vanwege je eigen kennis wel doen.
Wat er opschool ghebruikt gaat worden zijn (MS)Office en diverse web applicaties. Absoluut geen reden om een windows laptop voor aan te schaffen.
(ik ben zelf absoluut geen mac fan en zal er zelf nooit een gebruiken, maar als je al een degelijke macbook hebt liggen is het naar mijn mening dikke onzin om iets anders te kopen.
Mocht je toch perse windows willen (of op aandringen vand e school 'moeten') dan zou je ook nog 2e hands kunnen overwegen. Bijvoorbeeld een redelijk recente HP ProBook of EliteBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Crazy- schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:03:
Enige extra wat wel meespeelt dat ik wel neig naar een wat “snellere” game laptop.
Dat rijmt echter niet met een lange accuduur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Hangt ook van de school af, bij mijn dochter op school gaat alles via Chromebooks. Gewenste besturingssysteem kan per school verschillen.

Verder niet te groot ivm meenemen, stevig, en vooral lange batterij tijd omdat ze op school niet op stroom kunnen werken. Vooral de batterij tijd is van de Chromebooks meestal een sterk punt.

Indien Windows laptop gewenst is kan je nog kijken naar een ex lease laptop, dit zijn de zakelijke modelen en zijn vaak een stuk steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dank allen voor de suggesties en het meedenken.

Volgems mij is de enige reden om haar de MacBook Pro niet mee te geven het idee/gevoel dat ze er dan wel echt 'luxe' bijzit.. Het ding is voor ons al afgeschreven (bedrijfsmatig) maar dat werkt bij jeugd van 12 jaar misschien net wat anders ;)

Maar misschien moeten we daar ook niet teveel over nadenken en gaan we eerst maar eens een paar weken kijken hoe het gaat. We hebben nog genoeg tijd om er over na te denken dus als anderen hier nog suggesties willen plaatsen of van gedachten willen wisselen dan is dat top d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Test alvast even hoe lang je op die macbook nog kan werken zonder stekker. Meestal is zo'n accu na 5-6 jaar wel op. En op school zal ze waarschijnlijk geen stopcontact hebben.
Dan zit ze er niet "luxe" bij. Dan is ze "dat kind dat een oude laptop heeft en dus op het ene tafeltje in de klas moet zitten waar ze bij het stopcontact kan.

[ Voor 31% gewijzigd door RocketKoen op 22-05-2022 20:30 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:29:
Test alvast even hoe lang je op die macbook nog kan werken zonder stekker. Meestal is zo'n accu na 5-6 jaar wel op. En op school zal ze waarschijnlijk geen stopcontact hebben.
Dan zit ze er niet "luxe" bij. Dan is ze "dat kind dat een oude laptop heeft en dus op het ene tafeltje in de klas moet zitten waar ze bij het stopcontact kan.
Dat is een goede tip idd. Volgens mij gaan ze het ding niet heel de dag nodig hebben maar dat is nu nog een aanname..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:35

Crazy-

Best life ever

DukeBox schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Dat rijmt echter niet met een lange accuduur.
Klopt, dat maakt het nog eens lastiger. Andere kant .. wat is een “game” laptop. Bedoel; hij zal geen 1440p high detail etc (willen) gaan gamen. Zal meer richting RuneScape (of hoe heten de nieuwe ;-)) gaan.

En als ik dan kijk naar de laatste reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2022 is de HP erg interessant

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Scholen roepen maar wat bij de eisen aan een laptop. In plaats van eisen stellen, zouden ze juist hun best moeten doen om zoveel mogelijk systemen te ondersteunen. Niet alle ouders hebben even het geld klaarliggen voor een ultramoderne laptop.

Als het ding alleen voor Office en websites wordt gebruikt, dan voldoet een oude Macbook prima, mits de accuduur nog toereikend is. Een van mijn kinderen moest een laptop voor school met minimaal 16GB RAM. Hij had al een laptop met maar 8, dus ik heb het even aangekeken. Toen bleek dat ze virtuele machnes moesten gebruiken voor bepaalde opdrachten heb ik er wat RAM bijgeprikt. Die eis was blijkbaar wel zinvol.

Hetzelfde geldt overigens voor schoolboeken. Hoe vaak heb ik wel niet braaf de boekenlijst van school aangeschaft en bleek aan het einde van het schooljaar dat ze de helft nooit hebben gebruikt. Ik weet niet wat het is met die scholen, maar even nadenken kunnen ze meestal niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even aankijken of even bij de mentor/teamleider/contactpersoon vragen naar de echte werkelijkheid. Dan krijg je waarschijnlijk snel genoeg een beeld. Mits de accu nog goed is zou ik niet direct naar de winkel rennen. Een nieuwe is zo in huis als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
D-Ed schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:31:
[...]

Dat is een goede tip idd. Volgens mij gaan ze het ding niet heel de dag nodig hebben maar dat is nu nog een aanname..
Bij mijn vriendin op school hebben de leerlingen nog boeken, maar ook een laptop.
Die laptop staat elke les minimaal 3p min aan, dus zo'n 3-4 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zev
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 19:45

Zev

Voor m'n zoon komt richting volgend schooljaar een gelijkaardig verhaal. Een Windowslaptop wordt gevraagd, waarbij de school de keuze laat tussen 3 opties van The Rent Company (TRC) of zelf kopen (met de vraag min. een i3, 128GB SSD en voldoende sterke accu (4-cell, fwiw).

Ik twijfel zelf ook tussen zelf kopen of TRC:

1/ via TRC:

De Dell 3420 i5 met 256GB van TRC kost (kopen) 814 euro inclusief 4 jaar herstellen/total loss/herstellen met een beperkte franchise van 50 euro.

Er is ook een huur of huurkoop optie. Maar dat vind ik wat misleidend: in dat geval betaal je 4 maand waarborg en heb je aan het einde van de rit even goed 814 euro huur betaald (excl. de waarborg!) en krijg je bij overname aan het einde van de rit geen waarborg terug (dan wordt de totaal prijs rond de 900 euro) [i]of[/[i] je geeft hem terug maar dan ben je 800 euro armer en heb je geen laptop / restwaarde.

Na 4 jaar schoolgebruik zal de restwaarde wel klein zijn, maar voor 'gezinsgebruik' of verder gebruik na school nog voor een paar jaar goed. Mijn laptops gaan tot nu toe minstens 7 jaar mee.

De echte huur niet interessant volgens me; en de huur+koop eigenlijk te duur.
Het wordt dus sowieso kopen.

2/. Als alternatief heeft Coolblue nu de Acer Aspire A514-54 14" in promo met gelijkaardige specs als bovenstaande Dell voor 575 euro. Tel hierbij 100 euro voor 3 jaar herstel/schade/diefstal verzekering = 675 euro. Doe er nog een sleeve bij (die 'krijg' je bij TRC) en je komt op 700 euro.

Om 1 op 1 te vergelijking kost de Dell met 3 jaar verzekering (ipv 4) via TRC 765 euro.

Die 65 euro verschil geeft bijkomend gemak dat bij herstelling/schade er de dag zelf op school een identiek model kan worden bezorgd. IT zal er wel een aantal op de shelf liggen hebben.

Maar voor mij komt de keuze nu dus op 700 euro voor een Acer of 814 euro voor een Dell.

Ik heb zelf reeds Dells gehad, altijd zonder problemen. Ik heb ook al Acer Aspire's gehad, eveneens zonder problemen. Dus naar kwaliteit zie ik bij de ene of de andere partij geen voordeel.

@D-Ed Heb jij al beslist wat je gaat doen, en is jouw TRC aanbod interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
@Zev Aankomende week krijgen we een presentatie van het bedrijf en de school. Daarna kijken we voor welke optie we gaan.

Ik kom er nog even op terug ergens volgende week 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
PhilipsFan schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:51:
Scholen roepen maar wat bij de eisen aan een laptop. In plaats van eisen stellen, zouden ze juist hun best moeten doen om zoveel mogelijk systemen te ondersteunen. Niet alle ouders hebben even het geld klaarliggen voor een ultramoderne laptop.

Als het ding alleen voor Office en websites wordt gebruikt, dan voldoet een oude Macbook prima, mits de accuduur nog toereikend is. Een van mijn kinderen moest een laptop voor school met minimaal 16GB RAM. Hij had al een laptop met maar 8, dus ik heb het even aangekeken. Toen bleek dat ze virtuele machnes moesten gebruiken voor bepaalde opdrachten heb ik er wat RAM bijgeprikt. Die eis was blijkbaar wel zinvol.

Hetzelfde geldt overigens voor schoolboeken. Hoe vaak heb ik wel niet braaf de boekenlijst van school aangeschaft en bleek aan het einde van het schooljaar dat ze de helft nooit hebben gebruikt. Ik weet niet wat het is met die scholen, maar even nadenken kunnen ze meestal niet...
Dat^ Precies mijn ervaring van mijn tijd op de middelbare school. Trouwens op het vervolgonderwijs wordt het nog erger... Ik heb nog nooit boeken gebruikt daar. Zelfs een verplicht boek bleek uiteindelijk niet verplicht meer te zijn, maar omdat studystore het niet goed verwerkt had, was het nog geregistreerd als een verplicht boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Nou, Gisterenavond een presentatie gehad.. Geen goede reclame voor de hardware want de beamer/laptop connectie verliep niet zo lekker blijkbaar.. Door de eerste slide klapte Powerpoint er iedere keer uit en video's kon de beste man van The Rent Company niet afspelen in z'n presentatie...

Afijn, na een trage presentatie van bijna een uur kwamen er best wat vragen uit de zaal en was de conclusie eigenlijk wel dat de mensen van school zeer enthousiast waren over TRC.. Niet speciaal voor de hardware maar meer over de extra service/reserve toestellen en afhandeling van reparaties en dat er via dit 'systeem' het minste uitval was vwb lesgeven.. Dit begrijp ik overigens direct hoewel het jammer is dat ik niet echt voelde dat ze mee wilde denken.. Sterker nog, ze hadden niet eens de minimale specs paraat op de algemene uitleg van TRC na.. Die krijgen we vandaag of morgen nog via de mail gestuurd.

Na de presentatie ook nog even met de IT docent gesproken ivm de eventuele Macbook. Hij gaf ook aan dat het kon maar support leveren tijdens een les (door andere docenten of leerlingen) dan moeizaam zou verlopen. Zo'n 30 tot 40% van de les gebruiken ze de laptop. Een instapper is meer dan voldoende maar liever meer dan minder ram (ivm Microsoft Teams).

Ik sta er dus nog een beetje 'negatief' in maar verwacht toch overstag te gaan en voor TRC te kiezen.. Puur dezelfde visie als @Zev...

Als er hier nog andere argumenten voorbij komen dan lees ik die natuurlijk graag voordat ik de uiteindelijk keus maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moaze2010
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-06-2022
Exactly what i'm looking for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:58
Wat een ellende (als ouder) vergeleken bij vroeger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Refusbished Thinkpad X series. Klein en snel, hier ook in gebruik bij onze VOster (3 straks 4 VWO) icm Windows 11 en school account voor Office/Teams.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 05-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
D-Ed schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:31:
[...]

Over het algemeen wel in de praktijk. Maar ik heb nieuwe accu's gekocht, kijk bv. op viadennis.nl.

De via school aangeboden laptops zijn hier altijd consumenten bakken welke veel te groot zijn, om over de prijs maar niet te spreken.

Thinkpads zijn zakelijk en veel steviger en ook veel repareerbaarder. De X series is klein en licht en toch zeer bruikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 05-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
D-Ed schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:43:
Nou, Gisterenavond een presentatie gehad.. Geen goede reclame voor de hardware want de beamer/laptop connectie verliep niet zo lekker blijkbaar.. Door de eerste slide klapte Powerpoint er iedere keer uit en video's kon de beste man van The Rent Company niet afspelen in z'n presentatie...

Afijn, na een trage presentatie van bijna een uur kwamen er best wat vragen uit de zaal en was de conclusie eigenlijk wel dat de mensen van school zeer enthousiast waren over TRC.. Niet speciaal voor de hardware maar meer over de extra service/reserve toestellen en afhandeling van reparaties en dat er via dit 'systeem' het minste uitval was vwb lesgeven.. Dit begrijp ik overigens direct hoewel het jammer is dat ik niet echt voelde dat ze mee wilde denken.. Sterker nog, ze hadden niet eens de minimale specs paraat op de algemene uitleg van TRC na.. Die krijgen we vandaag of morgen nog via de mail gestuurd.

Na de presentatie ook nog even met de IT docent gesproken ivm de eventuele Macbook. Hij gaf ook aan dat het kon maar support leveren tijdens een les (door andere docenten of leerlingen) dan moeizaam zou verlopen. Zo'n 30 tot 40% van de les gebruiken ze de laptop. Een instapper is meer dan voldoende maar liever meer dan minder ram (ivm Microsoft Teams).

Ik sta er dus nog een beetje 'negatief' in maar verwacht toch overstag te gaan en voor TRC te kiezen.. Puur dezelfde visie als @Zev...

Als er hier nog andere argumenten voorbij komen dan lees ik die natuurlijk graag voordat ik de uiteindelijk keus maak.
Ik snap je standpunt, maar je wordt een klein beetje bang gemaakt met als doel je overstag te laten gaan. Dit doen veel leveranciers via scholen en ik vind dat een kwalijke zaak van zo'n monopolist. Als ze een keer geen laptop hebben tijdens een les is dat echt totaal geen man overboord. Alsof TRC ook kan garanderen dat er nooit iets aan de laptop gaat mankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14
D-Ed schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:43:
....Zo'n 30 tot 40% van de les gebruiken ze de laptop....
Als ik 30 ~40% van m'n werktijd op een armoedige laptop moet werken, dan krijgt m'n werkgever de Arbodienst op z'n dak. Hoe denkt men dat dit zonder enig probleem goed is voor een kind om zoveel achter zo'n klein scherm te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Al meer dan 20 jaar alleen Apple hier in huis, de enige Windows laptop hier is mijn zakelijke laptop waar ik zelf niks aan hoef te doen.

Mijn dochter heeft komend jaar ook een laptop nodig en de school schrijft Windows voor. Ik heb geen zin gedoe voor haar op school (en ik met haar ;) ) dat er misschien een applicatie niet werkt, alhoewel het meeste wel webbased of via Teams zal zijn. Dus eigenwijs toch een MacBook kopen is niet echt een optie :)

Waarom is er geen fabrikant die een Macbook Air M1 maar dan in Windows variant maakt.. Ik wil gewoon een dunne 13.3/14" laptop van max 1,3kg met 16GB geheugen een scherm met een mooie resolutie en een flinke batterij waar een hele dag op gewerkt kan worden. Budget mag gerust 1000 euro zijn.

De ASUS ZenBook 13 lijn gaat 'em niet worden door het OLED scherm.. Geen idee wat OLED doet met een aantal jaren statische applicaties als Teams, en het lijkt mij ook meer voor mediaconsumptie.
De Lenovo Yoga Slim 7 13ACN5 voldoet aan bijna alle eisen, alleen heeft deze maar een 50Wh batterij.. Dilemma's ;)

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 06-06-2022 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
D-Ed schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:28:
Volgems mij is de enige reden om haar de MacBook Pro niet mee te geven het idee/gevoel dat ze er dan wel echt 'luxe' bijzit.. Het ding is voor ons al afgeschreven (bedrijfsmatig) maar dat werkt bij jeugd van 12 jaar misschien net wat anders ;)
Ik denk dat dit wel mee valt, het is natuurlijk een MacBook maar iedereen ziet ook wel dat het niet de nieuwste is. En het zou ook niet zoveel uit moeten maken, het blijft uiteindelijk een stuk gereedschap en een gebruiksvoorwerp.

Voor €450 ga je er in ieder geval (by far) niks beters vinden, zeker niet qua bouwkwaliteit. De enige reden om hem wel te verkopen en een andere te kopen, is als er een (harde) eis qua besturingssysteem is (Windows of ChromeOS).

Soms kan je via je school een gratis Office licentie krijgen. Moeite waard om even uit te zoeken hoe dat zit!

Mocht er dan toch gewisseld worden, bespaar niet te veel als dat niet nodig is. Niks is zo frustrerend als achter een apparaat zitten wat het elke keer net niet lekker doet. En wie weet wil ze op een gegeven moment wel digitaal gaan tekenen, 3D modelleren, vloggen, programmeren, etc. Het verschil tussen een laptop van 400 en 600 euro is heel groot.
PROnline schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:25:
Als ik 30 ~40% van m'n werktijd op een armoedige laptop moet werken, dan krijgt m'n werkgever de Arbodienst op z'n dak. Hoe denkt men dat dit zonder enig probleem goed is voor een kind om zoveel achter zo'n klein scherm te zitten?
Dit dus, helemaal mee eens. Geef haar iets waar je zelf ook 3+ jaar mee zou willen werken.

]Mijn advies: Eerst lekker een paar weken kijken hoe ver ze komt met de MacBook Pro. Kost niks, en mocht er iets niet lekker aan werken, weet je ook meteen waar het een volgende laptop aan moet voldoen (qua schermgrootte, accuduur, snelheid, bouwkwaliteit, enz.). En dan kunnen wij helpen wat moois uit te zoeken :).
Pagina: 1