Ik heb in het verleden al een receiver gekregen (Pioneer VSX-S500). Deze is vorig jaar na enkele maanden overleden. Daarnaast heb ook speakers gekregen. Deze zijn echter geen standaard home cinema speakers en ik kom er niet uit of ze nu wel of niet kunnen werken met onderstaande receivers. De speakers die ik heb zijn namelijk afkomstig van radiosetjes en ik heb in totaal 3 verschillende speakers op 5 uitgangen in gebruik.
Ik zoek een?
Receiver
Wat is je budget?
maximaal €700
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Afspelen van muziek via Bluetooth, spelen van games in surround, films met surround
De volgende apparaten sluit ik aan op de receiver:
4k TV (LG NanoCell 49NANO816NA)
Ziggo Mediabox
PS4 Slim
In de toekomst eventueel een Nintendo switch.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een Sony STR-DH590 op het oog, of in een iets hoger budget eventueel de Denon AVR-S660H
Welke vragen heb je hier nog over?
De speakers zijn als volgende:
Front Center: Panasonic SB-PM500 speaker, weerstand 6 ohm, geen vermogen aangegeven op de speaker.
Front L & Front R: Sony SS-CBX30 speaker, weerstand 6 ohm, geen vermogen aangegeven op de speaker.
Rear L & Rear R: Panasonic boekenplankspeaker van een antiek home cinema systeem, ik vermoed 8 ohm weerstand, geen idee over het vermogen
Subwoofer: Yamaha YAMAHA NS-SW200.
Omdat ik 3 speakers van 6 ohm heb en 2 speakers van 8 ohm, allemaal aangesloten op een eigen aansluiting kom ik er niet uit of de bovenstaande receivers (STR-DH590 of de AVR-S660H) werken, de STR-DH590 zit namelijk tussen de 6 en de 16 ohm, de AVR-S660H tussen 4 en 16 ohm.
Aan de ene kant lees ik berekeningen waar ik niet uitkom; maar die zouden als volgt zijn voor de front speakers: (6x6)/(6+6)=3 ohm.
Aan de andere kant lees ik dat weerstand met een korrel zout gemeten kan worden omdat dat van belang is met grote ruimtes of hard geluid.
Mijn woonkamer is +/- 30m² en hard zet ik mijn geluid niet.
Concreet is mijn vraag: Werken deze receivers met de combinatie van speakers en weerstanden die ik heb of is er de verwachting dat het tegen problemen aanloopt? Wat zouden jullie dan aanraden?
Ik zoek een?
Receiver
Wat is je budget?
maximaal €700
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Afspelen van muziek via Bluetooth, spelen van games in surround, films met surround
De volgende apparaten sluit ik aan op de receiver:
4k TV (LG NanoCell 49NANO816NA)
Ziggo Mediabox
PS4 Slim
In de toekomst eventueel een Nintendo switch.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een Sony STR-DH590 op het oog, of in een iets hoger budget eventueel de Denon AVR-S660H
Welke vragen heb je hier nog over?
De speakers zijn als volgende:
Front Center: Panasonic SB-PM500 speaker, weerstand 6 ohm, geen vermogen aangegeven op de speaker.
Front L & Front R: Sony SS-CBX30 speaker, weerstand 6 ohm, geen vermogen aangegeven op de speaker.
Rear L & Rear R: Panasonic boekenplankspeaker van een antiek home cinema systeem, ik vermoed 8 ohm weerstand, geen idee over het vermogen
Subwoofer: Yamaha YAMAHA NS-SW200.
Omdat ik 3 speakers van 6 ohm heb en 2 speakers van 8 ohm, allemaal aangesloten op een eigen aansluiting kom ik er niet uit of de bovenstaande receivers (STR-DH590 of de AVR-S660H) werken, de STR-DH590 zit namelijk tussen de 6 en de 16 ohm, de AVR-S660H tussen 4 en 16 ohm.
Aan de ene kant lees ik berekeningen waar ik niet uitkom; maar die zouden als volgt zijn voor de front speakers: (6x6)/(6+6)=3 ohm.
Aan de andere kant lees ik dat weerstand met een korrel zout gemeten kan worden omdat dat van belang is met grote ruimtes of hard geluid.
Mijn woonkamer is +/- 30m² en hard zet ik mijn geluid niet.
Concreet is mijn vraag: Werken deze receivers met de combinatie van speakers en weerstanden die ik heb of is er de verwachting dat het tegen problemen aanloopt? Wat zouden jullie dan aanraden?