Goedemorgen, in januari 2021 heb ik al eerder een topic gestart met onderstaande reden, echter hebben we toen besloten ivm de hoge prijzen om het een tijdje uit te stellen. Enerzijds kon mijn zusje zo nog wat meer sparen en anderzijds is veel hardware weer wat beter beschikbaar voor een meer acceptabelere prijs.
Enkele aanpassingen gemaakt in de start.
We willen een ‘budget’ game pc samenstellen voor mijn jongere zusje. Ze wil hier games op spelen als Call of Duty Warzone.
Ik zie veel builds voorbij komen van 1k+ EUR het liefste zou ik voor zo'n build gaan en deze een klein beetje 'minimaliseren' zodat we richting de 900 EUR kunnen komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ze heeft een laptop die ze gebruikt voor schooltoebehoren. Om de wenselijke spec aan te geven, gaf ze aan voornamelijk Warzone te willen spelen en wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In de range van 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier voornamelijk om een full build, zonder randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb aan ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben opzoek naar een 'gaming' pc, welke de beste componenten bevat en binnen het budget past. Het is een tijdje geleden dat ik een pc heb samengesteld en maak al een tijd zelf gebruik van een macbook, dus ben benieuwd of jullie hier een blik op kunnen werpen.
Performance is het belangrijkste
Zojuist nog met haar afgestemd dat performance voorop staat en niet de eventuele looks.
Ik heb nu zoiets:
Enkele vragen is deze voeding voldoende voor deze build?
Zijn er nog componenten die geswitched moeten/kunnen worden? Qua performance.
Daarnaast wil ze misschien nog een mooi game scherm erbij bestellen dit zit buiten het budget van 900 euro.
Mochten jullie hier nog in kunnen adviseren i.c.m. nieuwe build dan hoor ik het graag.
Enkele aanpassingen gemaakt in de start.
We willen een ‘budget’ game pc samenstellen voor mijn jongere zusje. Ze wil hier games op spelen als Call of Duty Warzone.
Ik zie veel builds voorbij komen van 1k+ EUR het liefste zou ik voor zo'n build gaan en deze een klein beetje 'minimaliseren' zodat we richting de 900 EUR kunnen komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ze heeft een laptop die ze gebruikt voor schooltoebehoren. Om de wenselijke spec aan te geven, gaf ze aan voornamelijk Warzone te willen spelen en wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In de range van 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier voornamelijk om een full build, zonder randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb aan ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben opzoek naar een 'gaming' pc, welke de beste componenten bevat en binnen het budget past. Het is een tijdje geleden dat ik een pc heb samengesteld en maak al een tijd zelf gebruik van een macbook, dus ben benieuwd of jullie hier een blik op kunnen werpen.
Performance is het belangrijkste
Zojuist nog met haar afgestemd dat performance voorop staat en niet de eventuele looks.
Ik heb nu zoiets:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 186,65 | € 186,65 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 403,29 | € 403,29 |
| 1 | Behuizingen | DeepCool Matrexx 50 | € 44,04 | € 44,04 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 61,23 | € 61,23 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Totaal | € 952,27 | |||
Enkele vragen is deze voeding voldoende voor deze build?
Zijn er nog componenten die geswitched moeten/kunnen worden? Qua performance.
Daarnaast wil ze misschien nog een mooi game scherm erbij bestellen dit zit buiten het budget van 900 euro.
Mochten jullie hier nog in kunnen adviseren i.c.m. nieuwe build dan hoor ik het graag.
[ Voor 44% gewijzigd door zorss op 22-05-2022 19:42 ]