• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:42
Hi,

Ik heb sinds kort de Samsung S22.

Nu was het zo dat op mijn vorige telefoon ik met de volume knoppen altijd het volume kon bedienen van wat er op dat moment werd afgespeeld.

Dit kon zijn, lokale media, al dan niet gestremd via de chromecast of Bluetooth koptelefoon. Maar ook Spotify, soundcloud of YouTube.

Voorheen kon ik dan het volume van 1 van deze bedienen met de volomue knoppen, of het nu op mijn mobiel zelf werd afgespeeld, Bluetooth of chromecast.

Echter nu kan ik het volume van deze apps alleen bedienen als het lokaal op mijn mobiel apparaat wordt afgespeeld.

Als ik het ga streamen via chromecast of Bluetooth kan dit niet. Als ik dan op de volume knop druk dan wordt het beltoonvolume veranderd. Ik kan dan wel in het volume regel balkje welke verschijnt als je op de volume knoppen druk de overige levels van volume veranderen maar die moet dan via een schuifbalk in het scherm.

Iemand enig idee hoe ik dus ten alle tijde het volume regel met de knoppen van het op dat moment af te spelen media. Lokaal of gestreamd.

Bij instellingen - > geluid en trillen - > volume zit wel een funtie: gebruik volumetoetsen voor media. Echter aangevinkt of niet... Hij veranderd het volume van de op dat moment spelende media niet als deze via Bluetooth of gecast is.

Android 12, alles up to saté.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

https://www.google.com/se...+problem+volume+streaming
Heb je die video's en tips al bekeken?
Lijkt een bekend euvel te zijn.
Als je de developer optie activeert kun je nog meer zelf: zie video.
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra 2 Ways to Remove Volume Limit Delivers Loud...
Hopelijk lost een van die opties jouw probleem echt op. Reset wordt wel vaak genoemd.

[ Voor 61% gewijzigd door route99 op 22-05-2022 10:21 ]

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:42
@route99 thanks, Bluetooth werkt weer.

En door ook eens buiten het forum te zoeken, stom had ik natuurlijk ook meteen kunnen doen, kwam ik er achter dat je het cast volume niet meer kan aanpassen/ bedienen via je telefoon. Vorige telefoon had Android 10 of 11 en kon dit nog wel.
Google released Android 12 a few months ago, and it's one of the most significant updates to the platform in years. It has a plethora of new features like the Material You theme engine, privacy toggles, and scrolling screenshots. However, it also loses one important thing: Chromecast volume control. Google apparently needed to ditch the feature for legal reasons, rendering your volume toggle useless while casting media.
Hier dus het volledige artikel.
https://www.androidpolice...oid-12-for-legal-reasons/

In Android 12.1 schijnt er dus een work around te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door BBB-Nick op 22-05-2022 10:53 ]