Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon gekocht en wil haar huidige ringtone behouden. Op haar huidige Samsung Galaxy S8 zie je bij de ingestelde ringtones wel de naam staan van de huidige ringtone, maar geen locatie/bestandspad oid. Ik heb met de File Manager van Samsung al gezocht op de naam van de ringtone en zowel op het interne geheugen als de SD-kaart allerlei mapjes doorgebladerd die iets met ringtones/muziek te maken kunnen hebben, maar betreffende ringtone lijkt er niet tussen te zitten.

Googlen hierop levert vnl. de standaardmapjes op waar ringtones zouden moeten staan...

Toen ze haar S8 een paar jaar geleden in gebruik nam weet ik dat ik tegen hetzelfde gedoe aan liep en het was uiteindelijk gelukt om hem over te zetten van de oude naar de nieuwe telefoon en in te stellen. Maar ja, geen idee meer hoe ik dat toen gedaan had. Mezelf kennende zou ik de ringtone dan in de standaard ringtone-map hebben geplaatst, maar daar staat ie dus niet.

Iemand een idee hoe deze ringtone te achterhalen (met als doel om uiteindelijk naar haar nieuwe telefoon - S20 - over te zetten)?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als het een standaard ringtone is staat deze waarschijnlijk in /system/media/audio/ringtones, je zult even een filemanager moeten vinden waarmee je buiten de gewone paden kunt kijken. Root is niet nodig om erbij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor het gemak heb ik die hele map maar even op mijn Dropbox gezet in een zipje. Ik ben nog wel benieuwd welke ringtone ze nu heeft, en of die toevallig ook niet op de S20 staat. Weet je de naam die de telefoon weergeeft?

edit: owh zo te zien heb je toen een niet-standaard ringtone overgezet. Dan is het helemaal handig om te zeggen welke naam de S8 weergeeft, want dan is hij waarschijnlijk niet in de map te vinden die @hcQd aangaf (en die dus in mijn zipje zitten).

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 22-05-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:22:
Voor het gemak heb ik die hele map maar even op mijn Dropbox gezet in een zipje. Ik ben nog wel benieuwd welke ringtone ze nu heeft, en of die toevallig ook niet op de S20 staat. Weet je de naam die de telefoon weergeeft?
Oh thanks, maar... Ik had denk ik wat vollediger moeten zijn... Het gaat om een muzieknummer (MP3 oid denk ik, gebruikt ze al jaren). Die hebben we er op de huidige telefoon dus zelf er ooit op gezet.

Heb net Total commander geïnstalleerd, maar in system media etc kan ik hem niet vinden. Ook zoekfunctie gebruikt in die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij worden geluidsbestanden in de map "ringtones" op het telefoongeheugen (storage/emulated/0) en op de SD-kaart ook in die lijst van ringtones zichtbaar.

Verder kan je met Total Commander ook gewoon in de hele telefoon laten zoeken naar *.mp3, *.ogg etc.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 22-05-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:37:
Volgens mij worden geluidsbestanden in de map "ringtones" op het telefoongeheugen (storage/emulated/0) en op de SD-kaart ook in die lijst van ringtones zichtbaar.

Verder kan je met Total Commander ook gewoon in de hele telefoon laten zoeken naar *.mp3, *.ogg etc.
Het is heel vreemd. Met zoeken op MP3, ogg kan ik betreffend nummer niet vinden. Hij staat ook niet genoemd emulated/0 map. Heb ook al gecheckt of verborgen bestanden tonen niet uit staat. Het is zo langzamerhand denk ik sneller om betreffend nummer even ergens anders op te zoeken/downloaden, maar ik ben toch wel benieuwd hoe dit nou precies zit.... (principekwestie ;)). Het nummer zou ergens moeten staan, want je hoort hem als ringtone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maar welke naam heeft hij nou als je in de ringtone-lijst op de S8 kijkt? Wat je daar ziet moet toch te herleiden zijn naar een bestandsnaam of titel/tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:55:
Maar welke naam heeft hij nou als je in de ringtone-lijst op de S8 kijkt? Wat je daar ziet moet toch te herleiden zijn naar een bestandsnaam of titel/tag
Als ik op een gedeelte uit de songtitel zoek op zowel het gehele interne opslag of de sd-kaart krijg ik netjes allerlei resultaten terug waar dat woord in voorkomt, maar niet betreffend nummer. Het lijkt wel of het nummer dan op een onzichtbare plek oid staat of dat de bestandsnaam gecodeerd is.

Herinner me wel dat een paar jaar geleden haar SD-kaart corrupt was en dat ik er toen een nieuwe in heb gezet en alles van de oude heb overgezet wat nog te lezen was. Misschien dat het nummer op de sd-kaart stond en verloren is gegaan, maar dat ie nog wel gecachet was oid. Geen idee of dit ook daadwerkelijk het geval was, maar zit wel te denken aan zo'n soort scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59
Maar kan je de titel van die beltoon/mp3 wel terugvinden in de lijst van beltonen?
Als je een titel hebt en het is een bekend nummer etc dan zou je die online misschien wel weer ergens kunnen vinden.

Die beltoon is nu geselecteerd dus die moet in de lijst van beltonen staan en dus terug te vinden zijn.

Weet je dit niet neem die beltoon dan eens op en post die dan hier of wie weet is er al een topic in de trend van "welk nummer" is dit?
(of iets dergelijks).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:33:
Maar kan je de titel van die beltoon/mp3 wel terugvinden in de lijst van beltonen?
Als je een titel hebt en het is een bekend nummer etc dan zou je die online misschien wel weer ergens kunnen vinden.

Die beltoon is nu geselecteerd dus die moet in de lijst van beltonen staan en dus terug te vinden zijn.

Weet je dit niet neem die beltoon dan eens op en post die dan hier of wie weet is er al een topic in de trend van "welk nummer" is dit?
(of iets dergelijks).
Oh hehe, dat is het probleem niet echt, het is gewoon een top 40 nummer van 15 jaar geleden ofzo (ik noem het hier even niet ivm haar privacy, zoveel mensen hebben niet die ringtone immers ;)). Zou ik wel weer even in de piratenbaaien moeten duiken (als dat nog bestaat), of het misschien van spotify kunnen rippen naar mp3 op een of andere manier. Maar daar kom ik wel uit. Voor nu vind ik het gewoon vreemd dat ik dat bestandje niet kan terugvinden op haar oude telefoon, maar misschien moet ik het maar accepteren die niet meer makkelijk te achterhalen is, om wat voor reden dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik weet niet of dit al werkt bij een S8 (getest op een S10e): ga naar instellingen->Batterij en Apparaatonderhoud->opslag->audio, en dan zou het bestand ertussen moeten staan. Je kunt hem lang ingedrukt houden voor meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59
Palomar schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:18:
[...]

Oh hehe, dat is het probleem niet echt, het is gewoon een top 40 nummer van 15 jaar geleden ofzo (ik noem het hier even niet ivm haar privacy, zoveel mensen hebben niet die ringtone immers ;)). Zou ik wel weer even in de piratenbaaien moeten duiken (als dat nog bestaat), of het misschien van spotify kunnen rippen naar mp3 op een of andere manier. Maar daar kom ik wel uit. Voor nu vind ik het gewoon vreemd dat ik dat bestandje niet kan terugvinden op haar oude telefoon, maar misschien moet ik het maar accepteren die niet meer makkelijk te achterhalen is, om wat voor reden dan ook....
Je kan van Youtube ook het audiospoor rippen meteen naar MP3 dan ben je er ook meteen.
Of nog beter als je het nummer op een originele cd hebt staan daar vandaan rippen.

Deze tips zijn niet voor illegale manier van verkrijgen van het content. Dat is hier niet toegestaan.
Alleen toegestaan als je een originele versie eens aangeschaft hebt op cd of zo.... (ik meen dat het zoiets is, te lang geleden dat ik het niet meer weet. :D

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:02:
Ik weet niet of dit al werkt bij een S8 (getest op een S10e): ga naar instellingen->Batterij en Apparaatonderhoud->opslag->audio, en dan zou het bestand ertussen moeten staan. Je kunt hem lang ingedrukt houden voor meer opties.
Slim! Maar helaas staat ie er daar ook niet tussen... (Zowel intern als sd kaart gescand). Erg vreemd!

En zoals ik eerder aangaf, ik weet niet meer exact hoe ik dit bestand destijds op haar telefoon had gezet, maar stel dat daar via een tijdelijk medium als een USB stick is geweest, misschien dat het dan wel gewoon intern gecachet wordt ergens en niet meer traceerbaar is. Of het probleem met de corrupte SD kaart in het verleden is de oorzaak dat het bestand weg is, maar nog wel in een cache staat oid. Anyway, ik begin de zoektocht en beetje op te geven ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 23-05-2022 06:35 ]

Pagina: 1