Plattegrond maken voor schoolfeest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 07:20
Mijn vraag
Ik heb me opgeworpen een plattegrond te maken voor het schoolfeest. De bedoeling is een luchtfoto zoals Google maps te gebruiken, en dan daar alle relevante dingen op schaal in tekenen: bestaande gebouwen, waar de kraampjes komen, etc

Ik kan alleen niet een software vinden waarmee ik dit makkelijk kan doen. Graag zou ik iets vinden die automatisch de afmetingen erbij zet van dingen die ik teken.
Ook graag netjes als plattegrond naar A4 printen.

Helemaal mooi als het op iPad kan met Apple Pencil, maar desktop is ook helemaal prima.

Heeft iemand tips?

Het mag geld kosten, maar niet teveel (20 euro), gratis en opensource is beter.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In Google Earth kun je dingen op schaal tekenen, maar dat is lastig en niet zo mooi te printen. Bovendien komen de afmetingen er niet bij.
Ik weet niet goed welke zoektermen ik moet zoeken: ik kan eigenlijk geen andere software vinden.

Ik kan het ook op schaal printen, met een lineaal zelf tekenen en de afmetingen er met de hand bij zetten…

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Microsoft visio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:19
Misschien een idee om het ontruimingsplan te kopiëren of een digitale kopie op te vragen. Lijkt mij wat fijner werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18

Reinier

\o/

SketchUp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:53
MS Visio (zit vast wel in Officepakket van school), of anders gewoon PowerPoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-04 21:56
Neem dan yEd is gratis.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Dyckie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Neem dan yEd is gratis.
Visio is ook gratis voor mij, staat op mijn werklaptop. Misschien geldt dat voor TS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25
Floorplanner, de lage resolutie versie is gratis en mogelijk voldoende?
Pagina: 1