Hey ik heb eigenlijk altijd al last gehad van mijn computer die uit zichzelf herstart. Dit wordt voor een reden tijdens de warmere maanden veel erger dan tijdens de winter maanden
Echter is het nu zodanig erg dat ik kan inloggen en de computer die daarvoor zichzelf al herstart.
In de event viewer kan ik zien dat het een kernel 41 error geeft.
Specificaties:
-Ram: Trident G.skillz rgb 3200 mhz
-Processor: Ryzen 3700x
-Gpu: Powercolor red devil rx 5700xt
-Nvme: 1tb samsung 970 evo
-Mobo: msi b450 Tomahawk Max
-Psu: corsair tx550W
-Case: Fractal Design Meshify c
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-nieuwe noctua case fans geinstalleerd (denkende dat het een hitte probleem was ivm het verergeren in de warmere maanden)
-memtest (aangezien het eerder had geholpen xmp uit te zetten en de ram speed te verlagen)
-bios update naar de laatste versie
-ander stopcontact geprobeerd
Conclusies:
-Lijkt niet aan de temperatuur te liggen.
Ik had ergens gelezen dat het kan komen omdat mijn psu daisychain stroom geeft aan de videokaart. Zou dit problemen kunnen veroorzaken? Of hebben jullie een ander idee wat het probleem zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
Daan
Echter is het nu zodanig erg dat ik kan inloggen en de computer die daarvoor zichzelf al herstart.
In de event viewer kan ik zien dat het een kernel 41 error geeft.
Specificaties:
-Ram: Trident G.skillz rgb 3200 mhz
-Processor: Ryzen 3700x
-Gpu: Powercolor red devil rx 5700xt
-Nvme: 1tb samsung 970 evo
-Mobo: msi b450 Tomahawk Max
-Psu: corsair tx550W
-Case: Fractal Design Meshify c
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-nieuwe noctua case fans geinstalleerd (denkende dat het een hitte probleem was ivm het verergeren in de warmere maanden)
-memtest (aangezien het eerder had geholpen xmp uit te zetten en de ram speed te verlagen)
-bios update naar de laatste versie
-ander stopcontact geprobeerd
Conclusies:
-Lijkt niet aan de temperatuur te liggen.
Ik had ergens gelezen dat het kan komen omdat mijn psu daisychain stroom geeft aan de videokaart. Zou dit problemen kunnen veroorzaken? Of hebben jullie een ander idee wat het probleem zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
Daan