Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1650234

Topicstarter
Hi medetweakers!

Ik zit even met een probleempje. Mijn onderbuurman heeft zijn TV precies onder die van mij hangen. Resulteert erin dat op vaste momenten (meestal wanneer het journaal begint), mijn Tv dus aanspringt.

Mijn tv is splinternieuw dus kan me niet voorstellen dat hij defect is.

We zit enkel dus een gipsplaatje en een paar balkjes tussen. Ik denk dus dat het IR signaal sterker is dan wat er tussen zit.

Hoe kan ik dit oplossen?

Dank alvast!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

IR is licht, en werkt op zicht. Ongeacht hoe krachtig een signaalversterker is, IR gaat niet door gipsplaten en balkjes heen.
Kan het zijn dat je in je TV per ongeluk een timer hebt ingesteld, om aan te gaan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Weet je zeker dat het IR is? Veel afstandsbedieningen zijn tegenwoordig radiografisch.... en het is veel beter te begrijpen hoe radiografische afstandsbedieningen op afstand werken, bij infrarood moet er immers altijd een zichtlijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Heb je dit ook al met je buurman besproken? Wellicht kan hij eens langskomen met zijn afstandsbediening en testen of hij jouw televisie aangezet krijgt. Het lijkt me sterk dat dit zomaar zou kunnen (al sluit ik het niet uit).

Mijn eerste gedachte was inderdaad ook een timer zoals @ralpje hierboven ook al benoemd.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29

Garyu

WW

Laten we eens bij het begin beginnen: welk model tv heb jij. Welke je buurman? Welke apparaten heb je er verder op aangesloten, denk aan versterker, Chromecast etc etc?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

lordsnow

I know nothing

Hoe weet je dat het de onderbuurman is, en niet iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Om even aanvullende informatie te verstrekken. Dit is al met de buurman besproken/getest. We hebben allebei een Samsung smart tv en dus precies dezelfde afstandbediening. Zijn afstandbediening werkt dus op die van mij en mijne werkt op die van hem. Het is dus al uitgesloten.

Verder, wat van signaal de AB geeft.. geen idee? Of dit nou IR is of radiografisch.. je kunt me alles wijs maken.

Kortom.. het is dus wel degelijk het signaal van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Maar werkt het in dat geval ook niet andersom? Alsin, dat de TV van de buurman aan springt op het moment dat jij TV wilt kijken?

In ieder geval een lastige om op te lossen… Op televisies kun je altijd bar weinig instellen wat betreft mogelijke radiokanalen voor de afstandsbediening.

Enige oplossing die ik zo kan bedenken: televisie aansluiten op een verdeeldoos met schakelaar. Dan kan je de hele tv stroomloos zetten als deze niet gebruikt wordt. Bovenstaande kan eventueel ook met een slim stopcontact. Dan zou je in kunnen stellen dat het slimme stopcontact wordt geschakeld als je Netflix opent, ik noem maar iets.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laat toch maar even weten wat voor televisie je nu hebt, wellicht kunnen we er wat informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

* knip *
Dit soort reacties voegen niets toe op deze manier en zien we liever niet. Als je bijdrage niet verder strekt dan dit, post dan vooral niets.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 22-05-2022 07:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:33
Samsung heeft ook TV's waar de Smart remote bij geleverd wordt die werkt met bluetooth, maar als het goed is kan je daar maar één device tegelijkertijd mee pairen. Heb je inderdaad zo'n afstandsbediening? Je zou dan nog eens kunnen proberen de afstandsbediening opnieuw te pairen met tv, vermoed niet dat het veel verschil maakt, maar wellicht het proberen waard: https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00049119/.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:32
My 2 cents,

Hebben jullie beide Ziggo decoder en dan met name de Horizon of Next box, deze werkt met radiografisch en het zou kunnen dat die reageren op elkaar en als de decoder word aangezet dat dan automatisch je TV aangaat en de juiste HDMI poort activeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:53
Probeer dit eens uit: Plaats aluminiumfolie onder je tv. In ieder geval tussen je onderbuurman en de televisie. Aluminium houdt elektromagnetische straling tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
Geen idee of jouw tv het ondersteunt, maar ik zou mijn buurman kunnen pesten omdat zijn webOs TV zich blijkbaar beschikbaar stelt via wifi of bluetooth (ik heb een wifi+bluetooth combo kaart) als ik "Connect to a wireless display" kies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29

Garyu

WW

Anoniem: 1650234 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:03:
Om even aanvullende informatie te verstrekken. Dit is al met de buurman besproken/getest. We hebben allebei een Samsung smart tv en dus precies dezelfde afstandbediening. Zijn afstandbediening werkt dus op die van mij en mijne werkt op die van hem. Het is dus al uitgesloten.

Verder, wat van signaal de AB geeft.. geen idee? Of dit nou IR is of radiografisch.. je kunt me alles wijs maken.

Nogmaals, welke TV is het? Dan weten we ook hoe de afstandsbediening met de TV communiceert.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:04
Je kunt de tv als het goed is een ander ID geven onder instellingen. Deze staat standaard op 1. Maak hier iets anders van. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 1650234 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:03:

Werkt jouw afstandbediening ook op zijn tv? Zo nee, dan kun je de tv misschien een keer resetten en de afstandbediening opnieuw koppelen of misschien kun je in de instellingen ergens zien wat er allemaal gekoppeld is met de tv.

Anders bel je samsung, ze zullen er wel een oplossing voor hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-05-2022 07:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 15:13
Veel TVs hebben een AB die radiografisch werkt. Bij Samsung heb je tegenwoordig een bluetooth afstandsbediening. Je kan op je TV daar 8ok he externe apparaten behwren en blokkeren. Kan het zijn dat je per ongeluk een koppelverzoek van zijn AB hebt geaccepteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:57
Hoe is nou vastgesteld dat wat je zegt dat gebeurt, ook gebeurt? Heb je niet zelf een timer ingesteld in de gids ofzo?

Wederom, wat n topic weer.

[ Voor 11% gewijzigd door O085105116N op 22-05-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 1650234 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:06:
Ik zit even met een probleempje. Mijn onderbuurman heeft zijn TV precies onder die van mij hangen.
We zit enkel dus een gipsplaatje en een paar balkjes tussen.
Onduidelijke situatie... Jouw buurman woont dus onder jou en zijn plafond/ jouw vloer bestaat uit een paar balkjes en een gipsplaatje?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Topicstarter
Die Bruine schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:15:
Je kunt de tv als het goed is een ander ID geven onder instellingen. Deze staat standaard op 1. Maak hier iets anders van. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Vandaag zijn de buurman en ik even aan het puzzelen geweest. Dit was de oplossing.
Dank voor de vele berichten.
O085105116N schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:30:
Hoe is nou vastgesteld dat wat je zegt dat gebeurt, ook gebeurt? Heb je niet zelf een timer ingesteld in de gids ofzo?

Wederom, wat n topic weer.
Door gewoon goed contact met je buurman te hebben en samen af te stemmen? Buurman staat beneden, richt AB op TV en pats mijn tv ging aan? Is geen hogere wiskunde lijkt me.

Zeker een goed topic, zullen vast meer situaties als deze voorkomen.
gerritjan schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:56:
[...]

Onduidelijke situatie... Jouw buurman woont dus onder jou en zijn plafond/ jouw vloer bestaat uit een paar balkjes en een gipsplaatje?
Precies zoals omschreven. Het zijn oude woningen met houten vloeren en een gipsplaatje als afwerking. Zoals omschreven gaat het om een onderbuurman.

Maargoed, situatie is opgelost. Dank voor de bijdrage allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maar misschien kan je ook het type nummer van de Samsung TV doorgeven zodat als andere mensen het zelfde probleem hebben dit kunnen oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard, voor de geïnteresseerden;

SAMSUNG Crystal UHD 70AU7100 (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:57
Het is opgelost, hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Door toe te passen wat Die Bruine benoemde, geeft Tweakalert in z'n vorige post aan:
Die Bruine schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:15:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hahn schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Door toe te passen wat Die Bruine benoemde, geeft Tweakalert in z'n vorige post aan:

[...]
Ah, zo leer ik ook nog eens wat bij. Ik heb ook een ID-setting op mijn LG, maar ik had nooit begrepen wat dit doet. Nu is dit mij ook duidelijk, hoewel ik gelukkig geen twee LG's in dezelfde omgeving heb. Ik heb wel een keer met mirroring van mijn telefoon met de LG gehad dat ik op de buren hun TV wou inloggen. 8)7
Ook altijd even een aandachtspuntje.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 23-05-2022 01:26 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02
fijn dat het opgelost is :)

moet er wel bij vertellen dat het vroeger wel leuk was om de tv op een andere zender te zetten bij de buren vooral met een voetbalwedstrijd :9

heb het over 40+ jaar geleden toen iedereen nog een Phillips tv in huis had ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

bie100 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:55:
fijn dat het opgelost is :)

moet er wel bij vertellen dat het vroeger wel leuk was om de tv op een andere zender te zetten bij de buren vooral met een voetbalwedstrijd :9

heb het over 40+ jaar geleden toen iedereen nog een Phillips tv in huis had ;)
Gewoon gezellig met een paar afstandsbedieningen door de straten rennen. Toen had je voornamelijk alleen Sony en Philips. Dus zap-terreur was zo gedaan >:). Of tijdens school, tijdens het verplichte kijken naar het SchoolTV Weekjournaal, en met een tof Casio horloge met IR de les saboteren :').
Wat een tijden _O-

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Gewoon gezellig met een paar afstandsbedieningen door de straten rennen. Toen had je voornamelijk alleen Sony en Philips. Dus zap-terreur was zo gedaan >:). Of tijdens school, tijdens het verplichte kijken naar het SchoolTV Weekjournaal, en met een tof Casio horloge met IR de les saboteren :').
Wat een tijden _O-
Die casio horloges geven mij een flashback tijdens biologieles op school rond 2005 :+

Doorspoelen of de videoband eruit halen tijdens een leuke video ..
Pagina: 1