Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-06 09:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Iphone .

[b 350 ongeveer ?[/b]
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zoals de topict titel al zegt twijfel in tussen een XS MAX en XR?

Hallo heren (denk dat de meeste van jullie heren zijn),

Ik ben Gabbo, vrouw, niet helemaal a-technisch maar het scheelt niet veel. Mag ik jullie vragen om advies? Ik twijfel tussen XS MAX en XR. Beiden zijn lekker groot wat ik graag wil want gaat toch in mijn tassie en niet in broekzak.

Ik kom van een iPhone 6S plus. Ik zit geregeld in de tuin met mijn telefoon en daar zit ook de twijfel, is scherm/display XS MAX (OLED) beter in de zon dan die van een XR (LCD) of maakt dat niet zo veel uit? Contrast is beter bij XS begreep ik maar scherm kan ook minder worden over de tijd las ik ergens? Ik wil de tel zo lang mogelijk gebruiken, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste.

XS schijnt ook betere camera te hebben maar ik maak niet zo gek veel foto’s.

Ik heb uiteraard al gekeken hier op Tweakers maar toen ze net uit waren vonden veel mensen de extra kosten van de XS te veel, scheelde toen € 300,- euro ofzo? Refurbished maakt het bijna niet uit.

Alvast bedankt mannen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 07:54

C11

Ik heb mijn Xs max nu een 3 à 4 jaar en kwam ook van een 6s plus.
Als de prijs tussen de Xs en de Xr bijna gelijk is, zou ik niet weten waarom je voor de Xr zou gaan. De Xs heeft een betere camera, een véél beter scherm (zowel qua grootte, wat je wel belangrijk lijkt te vinden, als qua resolutie en dan nog eens OLED ipv LCD), wat dunnere schermranden en een betere waterbestendigheid.

Het enige wat misschien in het voordeel van de Xr is, zijn de verschillende kleuren waaruit je kan kiezen. Ook de batterijduur zou een klein beetje beter zijn.

Ik weet niet of het scherm van de Xs beter is in de zon dan die van de Xr, maar ik heb er zelf nooit problemen mee ondervonden.

[ Voor 10% gewijzigd door C11 op 21-05-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:54
Enige verschil lcd vs OLED is dat oled meer stroom verbruikt bij wit en niets bij zwart, dus websites vreten stroom, maar alles wat een dark mode heeft is zuiniger in het gebruik.
Lcd verbruikt bij alle kleuren evenveel.

Zou overigens gewoon de xs max nemen, is overal de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
Dank voor je reactie. De kwaliteit van je scherm gaat niet achteruit? Of is dat een fabeltje wat ik gelezen heb? Prijs maakt idd niet uit, sterker nog een XS MAX met 256 G is goedkoper dan een XR met 128 G. Allebei zo goed als nieuw, maf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
Niet goed gelezen, je had al antwoord op scherm in zonlicht gegeven.

[ Voor 88% gewijzigd door Gabbo op 21-05-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
swhnld schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:05:
Enige verschil lcd vs OLED is dat oled meer stroom verbruikt bij wit en niets bij zwart, dus websites vreten stroom, maar alles wat een dark mode heeft is zuiniger in het gebruik.
Lcd verbruikt bij alle kleuren evenveel.

Zou overigens gewoon de xs max nemen, is overal de betere.
Volgens mij is batterij van XR iets beter maar het scheelt geloof ik niet echt veel in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 07:54

C11

Gabbo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:10:
Dank voor je reactie. De kwaliteit van je scherm gaat niet achteruit? Of is dat een fabeltje wat ik gelezen heb? Prijs maakt idd niet uit, sterker nog een XS MAX met 256 G is goedkoper dan een XR met 128 G. Allebei zo goed als nieuw, maf eigenlijk.
Ik ben niet helemaal thuis in het OLED gegeven, maar op papier kan een scherm inderdaad achteruit gaan. Dat gaat dan, als ik mij niet vergis, voornamelijk over het helderheidsniveau.

Belangrijker lijkt mij hoe dit in praktijk is. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit grote problemen zijn geweest met de OLED schermen waarbij de kwaliteit merkbaar achteruit is gegaan. Je kan eventueel altijd even in de oude iphone topics hier in het forum zoeken of je hier meer informatie over vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gabbo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:10:
Prijs maakt idd niet uit, sterker nog een XS MAX met 256 G is goedkoper dan een XR met 128 G. Allebei zo goed als nieuw, maf eigenlijk.
Hmmm? Welke winkel?
De XR zit rond de 300,- en de XS-MAX zit rond de 400,-?
Bv bij refurbished.nl

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:54
Gabbo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:15:
[...]
Volgens mij is batterij van XR iets beter maar het scheelt geloof ik niet echt veel in de praktijk.
Klopt, in tests toen toestel uit kwam, maar dat is niet de werkelijkheid, en aantal iOS versies geleden. Ondertussen heeft Apple ook meer dark mode functies en andere optimalisaties voor Oled in het gamma van iOS doorgevoerd.

Maar accu is niet het enige, scherm, camera, sensoren, antennes, er is veel meer wat bepaalt of een toestel beter of slechter is. En over het geheel is de xs max beter dan de xr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@GabboIn onderstaand voorbeeld: Bij die shop is de definitie van refurbished.... "gecontroleerd"..
https://www.refurbished.nl/verschil-tweedehands-refurbished
Dat geldt bijv voor de accu.. maar als die nog maar 85% is... fijn dat ie gecontroleerd is.. maar dan heb je mogelijk bij redelijk gebruik < 1 jaar een nieuwe accu nodig.... In de phone shop vanaf ca €50 bij Apple was dat ~€75.
Tis maar een voorbeeld maar houd er rekening mee bij de keuze van de shop of vraag het op.
Juup schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:44:
[...]Hmmm? Welke winkel? Bv bij refurbished.nl

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 22-05-2022 10:09 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zgn XS Max is ~E100,- duurder dan de XR.
iPhone XS Max

iPhone XR

Lees dit ook even voor je kiest waar je Ref. koopt

Shopreview Refurb.nl

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 22-05-2022 09:42 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Hackus De NL trustpilot lijkt een stuk beter dan de Engelse, waar je dan wel weer phones apart kunt kiezen.
Maar ook Swappie vindt 80% nog een zgn standaard accu... en het type XS uit jouw link heeft geen optie voor een nieuwe accu en dat geldt ook voor de XR van jouw link .
PS: Jammer dat je bij de NL Trustpilot niet de "phones" apart kunt kiezen....
https://www.trustpilot.com/review/swappie.com?aspects=phone
Heb geprobeerd die web link extensie voor nl obv wat we bij die keuze krijgen, aan te passen maar dat wordt niet gepikt...

@Hackus Wel prima om extra aandacht aan de reviews te besteden (y) , gaat hier automatisch dus soms sta je er dan niet bij stil bij feedback.

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 22-05-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
Juup schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:44:
[...]

Hmmm? Welke winkel?
De XR zit rond de 300,- en de XS-MAX zit rond de 400,-?
Bv bij refurbished.nl
Bij Mobico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
swhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Klopt, in tests toen toestel uit kwam, maar dat is niet de werkelijkheid, en aantal iOS versies geleden. Ondertussen heeft Apple ook meer dark mode functies en andere optimalisaties voor Oled in het gamma van iOS doorgevoerd.

Maar accu is niet het enige, scherm, camera, sensoren, antennes, er is veel meer wat bepaalt of een toestel beter of slechter is. En over het geheel is de xs max beter dan de xr.
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
route99 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:34:
@GabboIn onderstaand voorbeeld: Bij die shop is de definitie van refurbished.... "gecontroleerd"..
Dat geldt bijv voor de accu.. maar als die nog maar 85% is... fijn dat ie gecontroleerd is.. maar dan heb je mogelijk bij redelijk gebruik < 1 jaar een nieuwe accu nodig.... In de phone shop vanaf ca €50 bij Apple was dat ~€75.
Tis maar een voorbeeld maar houd er rekening mee bij de keuze van de shop of vraag het op.

[...]
Dank je voor alle info, ik heb inmiddels besloten om de XS MAX te nemen en wel één in nieuwstaat en die batterij is nog 100% dus dat zit wel snor (als het goed is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
route99 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:56:
@Hackus De NL trustpilot lijkt een stuk beter dan de Engelse, waar je dan wel weer phones apart kunt kiezen.
Maar ook Swappie vindt 80% nog een zgn standaard accu... en het type XS uit jouw link heeft geen optie voor een nieuwe accu en dat geldt ook voor de XR van jouw link .
PS: Jammer dat je bij de NL Trustpilot niet de "phones" apart kunt kiezen....
https://www.trustpilot.com/review/swappie.com?aspects=phone
Heb geprobeerd die web link extensie voor nl obv wat we bij die keuze krijgen, aan te passen maar dat wordt niet gepikt...

@Hackus Wel prima om extra aandacht aan de reviews te besteden (y) , gaat hier automatisch dus soms sta je er dan niet bij stil bij feedback.
Ik heb een heleboel reviews gelezen en ik heb aan de hand daarvan voor Mobico gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
route99 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:34:

[...]
Heb ik allemaal gecheckt + ik heb gekozen voor een XS Max in nieuwstaat met 100 % batterij gaf men aan. Nu maar hopen dat het klopt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbo
Andere vraag als het mag: lang verhaal kort. Mijn bejaarde moeder heeft nu een Samsung waar ze niks van snapt. Daarvoor altijd iPhone gehad en ze heeft ook een iPad. Idee is nu om mijn oude iPhone (ze gebruikt eigenlijk alleen whatsapp, Facebook en ze belt er sporadisch mee) aangaat te geven en dan krijgt mijn zoontje haar Samsung.

Kan ik met Smart Switch alle gegevens van haar Samsung op mij oude iPhone overzetten? Google zegt van wel maar is dat ook echt zo echt zo in de praktijk? Ik ga sowieso een back-up van die Samsung maken naar haar Google account. Als ik dat voor elkaar krijg, ik ben helemaal geen Samsung gewend. Whatsapp moet ik apart overzetten begrijp ik?

Is het handig om iig haar foto’s over te zetten naar de laptop van Samsung en dan van laptop van IPhone mocht Smart Switch niet werken?

Is Smart Switch hetzelfde als Stap over op IOS (app)? Ik ben echt zo’n nitwit … vrouw, blont en niet meer de jongste 🤦🏼‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kijk eens bij de reviews van deze app die beweren dat het kan.
https://play.google.com/s...om.copymydata&hl=nl&gl=US

Slecht is: "Stap over op iOS’ (‘Move to iOS’).

Zo gezocht.
https://play.google.com/s...%20ios&c=apps&hl=nl&gl=US
je zou ipv move nog andere trefwoorden kunnen gebruiken en mss kom je dan nog betere apps tegen.
Dat mag je dan zelf uitzoeken....

PS: Je maakt iig al een backup! (y)
Pagina: 1