Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
In 2019 een week na de release een OnePlus 7 pro (12gb) gekocht. Inmiddels is deze aardig op aan het raken. De batterij krijgt het bij een hele dag erg zwaar, het oplaadpunt werkt slecht, hij is al een paar keer ineens om niks uitgevallen om vervolgens uren niet meer aan te kunnen..

Het is dus tijd voor een nieuwe. Ik twijfelde om een iPhone 13 pro max te nemen, maar dan moet ik alle apps opnieuw kopen, weet niet of ik dan alle data goed over kan zetten..

Daarom wil ik toch weer een Android. Nou is de OnePlus 10 pro uitgekomen. Alleen lijken reviews niet allemaal even positief.

Mijn vorige telefoons waren altijd binnen een jaar stuk. De 7 pro heeft dus 3 keer zo lang geleefd als zijn voorgangers.

Zou de 10 pro stevig genoeg kunnen zijn om hem te vervangen en ook zo lang mee te kunnen? Of is er een ander merk snelle telefoons, mag best een sprong vooruit zijn, met een flinke batterijduur en ook flink stevig is?

Ram wil ik minimaal 12gb. Heb ik nu ook, dus wil niet omlaag.

Geheugen minimaal 256gb. Ik ga het met 128 niet redden.

Ik heb 2 simkaarten. Dualsim is dus ook een vereiste.

Ik hou wel van een ietswat schone Android. Merken als Samsung heb ik dus geen interesse in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je zo kort met je toestellen doet, al eens een rugged versie geprobeerd? Diverse merken maken die. En alhoewel ik veel aan te merken heb op Samsung, is troep niet het eerste waar ik aan denk. Ze leven bij mij gemiddeld enkele jaren zonder noemenswaardige schade (batterij is een ander verhaal), met een goeie hoes kom je heel erg ver. Mijn S9 duo is al 3 jaar oud en zo goed als nieuw (wederom, buiten de accu die nieuw al kort meeging) en mijn 21 ultra weinig op aan te merken (behalve dat klote curved display).

Ik was heel gelukkig met mijn OP2 destijds (modern, snel, dun, mooi toestel ook) maar nadat ze de levensduur daarvan kunstmatig behoorlijk hebben ingekort door de altijd beloofde Android upgrade te cancelen heb ik ze op de zwarte lijst gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:00:
Als je zo kort met je toestellen doet, al eens een rugged versie geprobeerd? Diverse merken maken die. En alhoewel ik veel aan te merken heb op Samsung, is troep niet het eerste waar ik aan denk. Ze leven bij mij gemiddeld enkele jaren zonder noemenswaardige schade (batterij is een ander verhaal), met een goeie hoes kom je heel erg ver. Mijn S9 duo is al 3 jaar oud en zo goed als nieuw (wederom, buiten de accu die nieuw al kort meeging) en mijn 21 ultra weinig op aan te merken (behalve dat klote curved display).

Ik was heel gelukkig met mijn OP2 destijds (modern, snel, dun, mooi toestel ook) maar nadat ze de levensduur daarvan kunstmatig behoorlijk hebben ingekort door de altijd beloofde Android upgrade te cancelen heb ik ze op de zwarte lijst gezet...
Ja ik val bij Samsung dus al over de Android inrichting. Daarnaast is mijn ervaring met Samsung apparaten ook niet goed te noemen..

Ik heb hiervoor een paar Sony's en Nokia gehad. Gek genoeg leefde de Nokia net zo lang als de Sony's, terwijl die een stuk goedkoper was..

Toen dus een OnePlus gehaald en eigenlijk altijd heel tevreden mee geweest. Hij is stevig, de batterij is ondanks dat ie 3 jaar oud is nog wel redelijk, maar eigenlijk word het nu wel vervelend dat ie geen hele dag meer red. Vooral omdat het oplaadpunt zijn beste tijd gehad heeft en opladen eigenlijk alleen nog maar werkt als ie stil op een kastje ligt.. Maar dat ie nu al een paar keer is uitgevallen is toch wel waar ik zeg het is tijd voor een nieuwe.

De vorige telefoons hadden overigens dezelfde problemen toen ik doorging naar volgende telefoons.. Hoewel het oplaadpunt in deze wel de eerste keer is..

Dus geen gebarsten schermen ofzo, die waren bij alle toestellen nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ulephone Armor 13, ook leuk. Dikke batterij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze bovenaan gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

"niet hier".

Overige Hardware is geen dumpbak en vragen over smartphones horen sowieso niet bij computerhardware.

Dit topic hoort in Koopadvies en leveringen smartphones en tablets. Volgende keer graag beetje verder kijken...

Move OH -> KST

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
Pak een Pixel 6 Pro, met rugged case, en je kan weer een paar jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
swhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:29:
Is dat een goed en stevig toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JamuellAbke schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Is dat een goed en stevig toestel?
Met een rugged case, zoals: https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000061392498/
Ja.

Wil je echt een sterke bouwvakkers telefoon, kijk dan hier:
https://www.catphones.com/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
swhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:29:
Hoe is de batterij?

Mijn OnePlus 7 pro heeft eigenlijk te kort batterijtijd (en laad niet goed meer op)

Snel kunnen opladen is ook belangrijk

Ik moet ongeveer 3 uur per dag met de trein en heb tussendoor niet altijd de mogelijkheid om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JamuellAbke schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:06:
[...]

Hoe is de batterij?

Mijn OnePlus 7 pro heeft eigenlijk te kort batterijtijd (en laad niet goed meer op)

Snel kunnen opladen is ook belangrijk

Ik moet ongeveer 3 uur per dag met de trein en heb tussendoor niet altijd de mogelijkheid om te laden.
Lees de reviews, kijk in het ervaringen topic hier op Tweakers, en maak dan je plaatje op.

Een slecht opladende telefoon kan ook gewoon vuiligheid in de oplaadpoort zijn die je met een tandenstoker er uit kunt verwijderen.
Pagina: 1