Voor de 13 jarige zoon van vrienden heb ik een nieuwe game build gemaakt. Hij heeft een jaar lang echt goed gespaard dus ik wil even zeker weten of ik niks mis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Voor school heeft hij een laptop waarop hij nu gamed maar straks dus alleen voor school gaat gebruiken. Hij speelt nu Fortnite en Roblox maar wil graag Overwatch 2 en Valorant gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft 1050 euro bij elkaar gespaard. In mijn build op basis van zijn keuzes komen we daar net iets boven (Windows key moet er ook nog bij). Maar dat leggen zijn ouders bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een curved 60mhz HD scherm en muis en toetsenbord enzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC is alleen voor games. 1TB lijkt mij meer dan genoeg. Voor dit budget past een 3060 mooi en lijkt een i5 mij een prima keuze. Voor nu lijkt mij de meegeleverde cpu koeler voldoende. Kan later altijd geupgrade worden. RAM op 16gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB! Hij is zich er bewust van dat dit extra kosten zijn maar wil het wel heel graag.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checken of alles klopt of met eventuele verbeteringen komen. Het budget is echt op zijn max dus goedkoper is altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Voor school heeft hij een laptop waarop hij nu gamed maar straks dus alleen voor school gaat gebruiken. Hij speelt nu Fortnite en Roblox maar wil graag Overwatch 2 en Valorant gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft 1050 euro bij elkaar gespaard. In mijn build op basis van zijn keuzes komen we daar net iets boven (Windows key moet er ook nog bij). Maar dat leggen zijn ouders bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een curved 60mhz HD scherm en muis en toetsenbord enzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC is alleen voor games. 1TB lijkt mij meer dan genoeg. Voor dit budget past een 3060 mooi en lijkt een i5 mij een prima keuze. Voor nu lijkt mij de meegeleverde cpu koeler voldoende. Kan later altijd geupgrade worden. RAM op 16gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB! Hij is zich er bewust van dat dit extra kosten zijn maar wil het wel heel graag.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checken of alles klopt of met eventuele verbeteringen komen. Het budget is echt op zijn max dus goedkoper is altijd welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 186,65 | € 186,65 |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 99,- | € 99,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 499,- | € 499,- |
1 | Behuizingen | MSI MAG FORGE 100R | € 65,- | € 65,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 44,49 | € 44,49 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 86,90 | € 86,90 |
Totaal | € 1.063,94 |
Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS