Ik zoek een?
upgrade / nieuw systeem
Wat is je budget?
+- 500 euro exclusief GPU [/i]
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
deze heeft tegenwoordig serieus kuren, ik verdacht initieel de GTX 960 van issues, maar nu start het systeem soms niet op, ook niet zonder GPU dus ongetwijfeld Mobo oid wat de geest aan het geven is. hoognodig tijd voor vervanging.
Ik gebruik het systeem voor huis tuin keuken zaken en speel af en toe een spelletje. Games die ik momenteel geinstalleerd heb:
- Anno franchise spullen
- COD: Warzone
- Cities: Skylines
Geen echte zware games, opzich gaat dat nog wel prima met het huidige systeem behalve warzone dat draait echt slecht.
Voor nu zoek ik eigenlijk iets vanwege mijn kleine budget met een iGPU of ik blijf de GTX960 nog even gebruiken (als blijkt dat deze het in een ander systeem wel goed doet)
Ik heb om te beginnen de laatste BBG en de vorige BBG geraadpleegd 1080P systeem
Dan kom ik momenteel op deze setup:
het alternatief is de vorige BBG:
alleen heb ik hier de Non-f variant van de CPU in gezet zodat ik ofwel de IGPU voorlopig kan gebruiken ofwel de GTX960 als blijkt dat deze t gewoon doet.
de kast heb ik hier al staan, dus die houd ik even buiten beschouwing, de Coolermaster voeding wil ik ook blijven gebruiken uit mijn huidige systeem.
als het goed gaat wil ik de GTX960 uit mijn huidige systeem voorlopig nog even gebruiken, vooral omdat ik 3 displays in gebruik heb en op de IGP er maar 2 gaan waarschijnlijk.
het prijsverschil is ook minimaal dus voor mij is het eigenlijk om het even maar misschien dat jullie nog goede tips of toevoegingen hebben die het mij makkelijker maakt om een keuze te maken.
(Voor een RX6600 erbij is momenteel geen budget, dus dat is geen optie
)
bij voorbaat dank
upgrade / nieuw systeem
Wat is je budget?
+- 500 euro exclusief GPU [/i]
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD A10-7860K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock FM2A88M Pro3+ | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Mat | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 650 Bronze - V2 230V | € 57,80 | € 57,80 |
| 1 | Kinston SSD NOW 240 | -- | -- | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 57,80 | ||
deze heeft tegenwoordig serieus kuren, ik verdacht initieel de GTX 960 van issues, maar nu start het systeem soms niet op, ook niet zonder GPU dus ongetwijfeld Mobo oid wat de geest aan het geven is. hoognodig tijd voor vervanging.
Ik gebruik het systeem voor huis tuin keuken zaken en speel af en toe een spelletje. Games die ik momenteel geinstalleerd heb:
- Anno franchise spullen
- COD: Warzone
- Cities: Skylines
Geen echte zware games, opzich gaat dat nog wel prima met het huidige systeem behalve warzone dat draait echt slecht.
Voor nu zoek ik eigenlijk iets vanwege mijn kleine budget met een iGPU of ik blijf de GTX960 nog even gebruiken (als blijkt dat deze het in een ander systeem wel goed doet)
Ik heb om te beginnen de laatste BBG en de vorige BBG geraadpleegd 1080P systeem
Dan kom ik momenteel op deze setup:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 191,90 | € 191,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS PRO-P | € 123,42 | € 123,42 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 205 Wit | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 61,23 | € 61,23 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Totaal | € 525,56 | |||
het alternatief is de vorige BBG:
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400 Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 205 Wit | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 58,82 | € 58,82 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Totaal | € 515,83 | |||
alleen heb ik hier de Non-f variant van de CPU in gezet zodat ik ofwel de IGPU voorlopig kan gebruiken ofwel de GTX960 als blijkt dat deze t gewoon doet.
de kast heb ik hier al staan, dus die houd ik even buiten beschouwing, de Coolermaster voeding wil ik ook blijven gebruiken uit mijn huidige systeem.
als het goed gaat wil ik de GTX960 uit mijn huidige systeem voorlopig nog even gebruiken, vooral omdat ik 3 displays in gebruik heb en op de IGP er maar 2 gaan waarschijnlijk.
het prijsverschil is ook minimaal dus voor mij is het eigenlijk om het even maar misschien dat jullie nog goede tips of toevoegingen hebben die het mij makkelijker maakt om een keuze te maken.
(Voor een RX6600 erbij is momenteel geen budget, dus dat is geen optie
bij voorbaat dank