Voorstel aanpassing frontpagemoderatie

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voorstel aanpassing frontpagemoderatie

Het huidige beoordelingssysteem wordt vaak 'misbruikt' door mensen te minnen als ze niet met hun mening of informatie eens zijn. Omdat je mensen niet massaal kan sturen of opvoeden is het beter om de puntenwaardering van het systeem daar op te baseren.
  1. +3 Geweldige aanvulling/correctie met uitgebreide informatie
  2. +2 Heel erg mee eens / informatieve aanvulling
  3. +1 Ik ben het hier mee eens
  4. 0 On-topic / neutraal
  5. -1 Ik ben het hier niet mee eens
  6. -2 Off-topic / draagt niets bij
  7. -3 Trol, flame, schelden, etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En hoe zorg je ervoor dat dat systeem niet misbruikt wordt, bijvoorbeeld met compensatiemodden, zoals dat nu ook gebeurt? Of dat er bijvoorbeeld op naam gemodereerd wordt ("ik moet jou niet, hup een -3!")?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:34:
En hoe zorg je ervoor dat dat systeem niet misbruikt wordt, bijvoorbeeld met compensatiemodden, zoals dat nu ook gebeurt? Of dat er bijvoorbeeld op naam gemodereerd wordt ("ik moet jou niet, hup een -3!")?
Dat kan je niet stoppen, maar die enkele -3 zal niet de rest van de punten negatief kunnen trekken.
Daarnaast kunnen de admins +3 en -3 uitschakelen voor mensen die nieuw zijn, en monitoren of iemand alleen maar negatief zit te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk niet dat een nieuw systeem gaat helpen, want misbruik behoud je toch @Trinitronic.

Als men nu misbruik maakt van het systeem, zoals meningmodden of compensatiemodden grijpen de PowerMods in met sancties, ik denk dat het gewoon moet blijven zoals het nu is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het voorgestelde systeem lijkt voornamelijk gebaseerd te zijn op mening en dat is juist wat we met het huidige systeem niet willen. Reacties behoren zo objectief mogelijk op basis van toegevoegde waarde en kwaliteit te worden beoordeeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Daar heeft Bor ook gelijk in inderdaad, en het huidige systeem werkt toch goed?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:54:
Ik denk niet dat een nieuw systeem gaat helpen, want misbruik behoud je toch @Trinitronic.

Als men nu misbruik maakt van het systeem, zoals meningmodden of compensatiemodden grijpen de PowerMods in met sancties, ik denk dat het gewoon moet blijven zoals het nu is.
Je snapt mijn voorstel niet, mijn idee is dus niet om het 'misbruik' tegen gaan maar om de puntenwaardering van het systeem daar op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:47:
Daar heeft Bor ook gelijk in inderdaad, en het huidige systeem werkt toch goed?
Als ik het goed vond had ik geen voorstel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Trinitronic ik snap je idee wel, maar zoals @Bor ook aangaf is jouw idee meer gebasseerd op "de mening van iemand", wat ze niet willen.

Als je nu ziet dat iemand een verkeerde score geeft aan een bericht kun je dat hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Werkt gewoon, je moet iets dat werkt niet onnodig gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:58:
@Trinitronic ik snap je idee wel, maar zoals @Bor ook aangaf is jouw idee meer gebasseerd op "de mening van iemand", wat ze niet willen.
Bingo
Als je nu ziet dat iemand een verkeerde score geeft aan een bericht kun je dat hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Werkt gewoon, je moet iets dat werkt niet onnodig gaan veranderen.
Dank maar opnieuw: mijn idee was om de score zo aan te passen dat het geen verkeerde moderatie meer is en het legaal wordt om te minnen als je een reactie niet leuk vind. Niks mis mee om de menselijke aard te accepteren zoals die is, in plaats van alle gebruikers proberen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Met jouw idee krijg je juist nog meer mening moderaties, dat is iets wat ze niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:06:
Met jouw idee krijg je juist nog meer mening moderaties, dat is iets wat ze niet willen.
Want niemand mag zijn mening uiten en moeten we als robots allemaal hetzelfde vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:27:
Het voorgestelde systeem lijkt voornamelijk gebaseerd te zijn op mening en dat is juist wat we met het huidige systeem niet willen. Reacties behoren zo objectief mogelijk op basis van toegevoegde waarde en kwaliteit te worden beoordeeld.
Mee eens, maar dat werkt dus blijkbaar niet want je kan niet alle mensen opvoeden en veranderen. Je kan wel het systeem aanpassen en reageren naar eigen mening en gevoel legaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:06:
Klopt, maar je mist dus de rendering en punt van mijn voorstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:18

Nogne

>.<

Trinitronic schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Want niemand mag zijn mening uiten en moeten we als robots allemaal hetzelfde vinden?
Je mening mag je wel geven maar daar word niet op geoordeeld. Dit systeem werkt niet perfect maar om het om te zetten in mening modden lijkt mij niet de juiste weg.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

[...]

Waar wordt dat gezegd, nergens. Maar aangezien jij blijkbaar niet open staat voor reacties op de suggestie die je geeft (lees: feedback) ga ik hier verder niet op reageren.

Men mag hun mening geven, maar met de moderatie is dat niet de bedoeling, wat bijvoorbeeld ook in de Moderatie FAQ staat, voor bijvoorbeeld de +3.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Nogmaals, het huidige systeem is niet gebaseerd op mening en dat is ook niet wat we willen. Er is geen enkele site waar dat goed werkt. Dit onderwerp is al vele malen behandeld. Omdat ik geen toegevoegde waarde zie in nog een topic ga ik deze sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.