4 speakerkabels aan 2 kanaalsversterker correct aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-02 00:50
Beste forumleden,

in onze keuken zitten 4 speakers ingebouwd in het plafond, de kabels van elke speaker lopen naar de versterker. Deze zijn dus niet parallel of in serie aangesloten. Hoe kan ik deze nu best aansluiten op een 2 kanaalsversterker? Herbekabelen is onmogelijk. Ik dacht om een luidsprekerschakelaar hiertussen te plaatsen zoals bv. deze https://www.allekabels.be...mbkpGLmK6WAUaAr82EALw_wcB

Ik weet echter niet of dit een goede oplossing is, of wat andere oplossingen zouden kunnen zijn. Alvast bedankt voor jullie tips.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke versterker heb je en welke speakers zijn het?

In principe werkt een kroonsteentje of in elkaar draaien van de aders namelijk ook gewoon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
@The Eagle Is momenteel zo aangesloten. Er komt wel een nieuwe versterker om verschillende zone’s aan te sturen. De Anthem MDX 8. Dan moet ik de speakers op 2 kanalen krijgen. Dan weet ik niet wat de beste oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Weet je de impedantie van de speakers? Kan je er eentje even loshalen en op de achterkant spieken? Waarschijnlijk kan je ze gewoon parallel aansluiten, dus twee speakers pakken, beide plus draden in elkaar draaien en samen aansluiten, hetzelfde voor beide min draden. Dat is samen één kanaal, doe dit nog eens voor het andere kanaal. Volgens dit verhaal (waar ook een paar nuttige plaatjes in staan) kan dit als je minimaal 8 ohm speakers hebt. Bij 4 ohm of 6 ohm speakers kan je ze ook in serie aan elkaar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
@Archer_VC10 deze zijn 8 ohm en kan dus op deze manier worden gedaan. Alvast bedankt voor de hulp!