Toon posts:

Iiyama A201HT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen of het normaal is, wanneer je licht tegen de zijkant van de A201HT slaat, er in het midden (van boven naar beneden) een soort zwarte sluier strepen ontstaan?
het beeld blijft daarna trillen in t midden, en alleen als je daarna demagnetiseert, wordt t beeld weer stabiel.
ook scheelt t als de monitor warm is, dan heb je t veel minder.
op zich dus niet zo erg, maar als je geluid erg hard zet(met subwoofer)zie je die zwarte strepen dus weer en beeld trilt.
het lijkt wel of het kanon staat te trillen.
Iemand hier ervaring mee? en is t normaal dat zo'n monitor gevoelig is voor trillingen???

alvast bedankt voor jullie reaktie's

Verwijderd

Op m'n A705MT heb ik het ook dus niks om zorgen over te maken . Tis doodnormaal , zoalgn jij die monitor niet mishandeld krijg je het niet :)

Verwijderd

Volgens mij is dat normaal. Het is een "aperture grill" monitor (dradenrooster) dus als je em een tik geeft, gaan die draden trillen, gevolg: bewegend beeld :P

Verwijderd

Topicstarter
en is t dan ook nrmaal dat op die plek in t midden je na die klap een beetje ringvormige kleurvlek vindt in t midden?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ehm... dat vlekje is _niet_ normaal. Als je die klap geeft (net even gedaan) dan beweegt het beeld wel een beetje. Maar ik heb nu geen gekleurd vlekje ofzo.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Hoi ik heb ook een A201HT maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
als ik Collin mcrae rally speel dan gaat mijn buro goed heen en weer. en ook als ik muziek afspeel (zeer luid ) dan heb ik er geen last van.
Ik zou IIYAMA eens bellen als ik jou was.
suc6
ik heb net even getest een paar keer tegen de zijkant geslagen, maar bij mij blijft het beeld gewoon zoals het is.
je heb drie jaar onsite garantie Bel ze zo snel mogelijk

iRacing Profiel

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb ook de 201 HT.

Bij een tik links op de monitor gaat er als het ware een korte (1 sec) lichte rimpeling door mijn beeld.

Bij een tik rechts op de monitor geen reaktie op mijn scherm.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Nicap

Tsssk....

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:04 schreef Azqi het volgende:
Ik heb ook de 201 HT.

Bij een tik links op de monitor gaat er als het ware een korte (1 sec) lichte rimpeling door mijn beeld.

Bij een tik rechts op de monitor geen reaktie op mijn scherm.
Bij mij exact hetzelfde.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Sjongejonge zeg,

Je gaat toch niet je monitor klappen geven om te kijken wat er gebeurd?!

Das hetzelfde om ff te onderzoeken of je gf3 220 volt aankan.

Ik zou maar goed uitkijken dat je niet te hard mept, kan nog al eens voorkomen dat die draden tegen elkaar gaan aanplakken, en dan kun je je monitor dus weggooien (of er nog eens een dreun tegen geven)

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:08 schreef Unique het volgende:
Sjongejonge zeg,

Je gaat toch niet je monitor klappen geven om te kijken wat er gebeurd?!
Ik schreef ook tik, dat is bij mij iets anders dan een klap.

Ik ben gekke Henkie niet hoor, die zijn monitir van 2000,- in elkaar rost om iets te testen....

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:19 schreef Azqi het volgende:

[..]

Ik schreef ook tik, dat is bij mij iets anders dan een klap.

Ik ben gekke Henkie niet hoor, die zijn monitir van 2000,- in elkaar rost om iets te testen....
nou ?? :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op zaterdag 25 augustus 2001 12:57 schreef AirHead het volgende:
Volgens mij is dat normaal. Het is een "aperture grill" monitor (dradenrooster) dus als je em een tik geeft, gaan die draden trillen, gevolg: bewegend beeld :P
Idd, da's de reden. Deed 'ie van mij ook.
Alleen heb ik nooit meegemaakt dat ik 'm moest degaussen om de vlekken weg te halen (sloeg er dan ook niet hard tegen aan)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ik heb ook de 201 HT.

Bij een tik rechts op de monitor dezelfde reactie.

Dus eigenlijk een normale reactie en verder niets.

Specs

Verwijderd

'K heb ook een 201HT.
Als ik er links of rechte een tik tegen geef (niet te gek hard natuurlijk) dan...niks, geen rimpeltje of wat dan ook (en harder ga ik niet slaan :)).

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 23:52 schreef ebouma het volgende:
'K heb ook een 201HT.
Als ik er links of rechte een tik tegen geef (niet te gek hard natuurlijk) dan...niks, geen rimpeltje of wat dan ook (en harder ga ik niet slaan :)).
Laten we hopen dat ik er ook geen last van ga krijgen. Net een A201HT besteld namelijk...
Pagina: 1