Denon Home 250/350 als surround op Denon AVR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:36
Wegens veranderingen en verbouwingen in het huis gaat er een andere/nieuwe audio setup komen.
Simpelweg gaat dit inhouden dat ik een set nieuwe Denon Home 250/350 wil gaan aanschaffen om deze als surround speakers in te zetten. Deze worden dan gekoppeld aan een Denon AVR-X2700H.
Front en center speaker heb ik al, zijn van KEF, Q-serie. En nog een subwoofer erbij.

Bedoeling is dus dat het gekoppeld wordt aan de AVR en dat alle audio dus over deze speakers gaat. Dus TV, XBox, radio etc.

Nu lees ik me drie slagen in de rondt en kom tegenstrijdige berichten tegen. De ene die roept dat het kan, de ander weer niet. Wat o.a. niet zou kunnen is volumecontrol van de surround speakers.

Is er iemand die mij kan vertellen of mijn beoogde setup gaat werken?

Of iemand die een beter oplossing heeft om de surround speakers draadloos te laten communiceren met mijn AVR? Want uiteindelijk is dat de bedoeling, ik kan helaas geen kabels meer trekken naar de locatie waar de surround speakers komen....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

Snuffel schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:29:
Is er iemand die mij kan vertellen of mijn beoogde setup gaat werken?
Naar mijn weten werkt jouw eis alleen met de Denon HEOS AVR, een receiver die al behoorlijk gedateerd is. Denon Home/HEOS speakers zijn bedoelt voor andere ruimtes, Multi Room. Yamaha heeft dit met hun MusicCast beter voor elkaar.
Of iemand die een beter oplossing heeft om de surround speakers draadloos te laten communiceren met mijn AVR? Want uiteindelijk is dat de bedoeling, ik kan helaas geen kabels meer trekken naar de locatie waar de surround speakers komen....
Er zijn adapters te koop om het signaal van speakers draadloos te maken. Marmitek is ene bekende speler in deze markt maar ook Teufel biedt een dergelijk product aan. Nadeel is dat dit werkt via de Pre Out van de receiver, die heeft de genoemde Denon niet. Zijn ook wel weer omvormers voor te koop (High naar Low Level Converters) maar echt mooi is die oplossing niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
FeaR schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Naar mijn weten werkt jouw eis alleen met de Denon HEOS AVR, een receiver die al behoorlijk gedateerd is. Denon Home/HEOS speakers zijn bedoelt voor andere ruimtes, Multi Room. Yamaha heeft dit met hun MusicCast beter voor elkaar.

[...]

Er zijn adapters te koop om het signaal van speakers draadloos te maken. Marmitek is ene bekende speler in deze markt maar ook Teufel biedt een dergelijk product aan. Nadeel is dat dit werkt via de Pre Out van de receiver, die heeft de genoemde Denon niet. Zijn ook wel weer omvormers voor te koop (High naar Low Level Converters) maar echt mooi is die oplossing niet.
Ik begreep dat met de HEOS app je de speakers als surround zou moeten kunnen toevoegen in de HEOS app, maar heb nog niet kunnen vinden of je dan ook volume control hebt.

Die andere draadloze oplossingen heb ik gezien ja, maar lees ook dat er nog wel eens wat vertraging op kan zitten. Geen idee of dat klopt, maar dat is niet echt wenselijk uiteraard mocht dat zo zijn.

High/Low level converter laat ik inderdaad links liggen :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-10 17:51
Ik heb in mijn HEOS netwerk oa een Denon AVR-X1400H en een Home 250 opgenomen, en heb even gezocht in de HEOS app maar ik kan nergens vinden hoe ik de Home 250 kan configureren als surround speaker.
Voor mij is het trouwens ook niet aan de orde maar was na het lezen van dit topic even benieuwd of het mogelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door Mainuz op 21-05-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

Snuffel schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:07:
[...]
Ik begreep dat met de HEOS app je de speakers als surround zou moeten kunnen toevoegen in de HEOS app...
Waar heb je dat gelezen? Ik ken alleen deze optie bij de HEOS AVR. Let op, dat is wat anders dan een Denon receiver met HEOS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
FeaR schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik ken alleen deze optie bij de HEOS AVR. Let op, dat is wat anders dan een Denon receiver met HEOS.
Denk dat ik daar de fout in ben gegaan.... Dat ik dacht dat het op mijn Denon zou kunnen terwijl ik een HEOS AVR moet hebben.
Ok, dat scheelt weer het een en ander :)

Dan blijf ik met de volgende vraag zitten: is er naast de Marmitek oplossing een andere manier om mijn surrounds draadloos aan te sluiten?
En als ik voor Marmitek zou kiezen, moet ik dan de Sound Anywhere 221 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 20:32
Maar heb je die receiver al of ben je van plan die te kopen?

Ik heb die Surround Anywhere 221 ooit gehad maar die hield er binnen een paar weken mee op.

Als je zowel receiver als surround speakers nog moet aanschaffen zou ik vooral naar een merk kijken wat dat zelf ondersteunt ipv met een apart kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
Ik heb alles al, receiver en speakers. Staat ook allemaal vrolijk aangesloten, alleen ga ik straks de boel totaal omgooien. Helaas geen mogelijkheid om kabels te trekken van de receiver naar de surround boxen, vandaar dat ik een oplossing zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Snuffel schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:01:
Ik heb alles al, receiver en speakers. Staat ook allemaal vrolijk aangesloten, alleen ga ik straks de boel totaal omgooien. Helaas geen mogelijkheid om kabels te trekken van de receiver naar de surround boxen, vandaar dat ik een oplossing zoek
Misschien een veel te laat antwoord, maar ik zat het hetzelfde probleem. Ik heb eerst ook een marmitek setje gekocht, maar daarvan was het bereik zo slecht dat de surroundspeakers het de helft vd tijd niet deden. Daarna heb ik een teufel set gekocht (https://teufelaudio.nl/rearstation-4-mk2-103900000) en deze
werkt tot op heden prima. De ontvanger is echter wel direct de versterker van maar 30 watt (geloof ik). In mijn situatie is dit echter voldoende om de speakers hard genoeg te kunnen laten spelen (https://www.axiomaudio.com/qs4-surround-sound-speakers). Ik heb de teufel zender overigens wel via de pre-out surround kanalen van mijn Anthem receiver verbonden.

Hopelijk kun je hier nog iets mee!
Pagina: 1