Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie29
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik werk sinds 2 maanden bij een ICT bedrijf, ik ben hier begonnen zonder ervaring / opleiding. Ik krijg nu ongeveer €1750 netto voor 40 uur. Ik zou hier graag over willen onderhandelen bij m'n volgende contract (over 2 maanden)

[ Voor 71% gewijzigd door Willie29 op 21-05-2022 11:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 14:15
Bij 2 maanden werkervaring kan je denk ik wel al het dubbele gaan vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie29
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:32:
Dit is sarcastisch neem ik aan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Na 2 maanden draai je aardig mee voor de baan waarvoor je bent aangenomen. Waarom denk je na 2 maanden al meer te kunnen gaan eisen vragen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 21-05-2022 11:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:53
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:32:
Wij hadden hier ook een junior die het presenteerde om na 4 maand 1000 euro bruto er bij te vragen. Needles to say, zijn jaarcontract is niet verlengd. En dat zien we steeds vaker, mensen zonder werkervaring die denken na x maand al de ervaring van een senior te hebben en daar ook naar betaald willen worden.

@Willie29 ik denk heel eerlijk gezegd dat je nog iets te vroeg bent met het willen vragen om salarisverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willie29
Het punt is dat ik minder salaris krijg dan een kassa medewerker of een schoonmaker. Ik werkte hiervoor 40 uur in een hotel en ik kreeg 2400 per maand maar dit was niet m'n passie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
CrazyFool schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Wij hadden hier ook een junior die het presenteerde om na 4 maand 1000 euro bruto er bij te vragen. Needles to say, zijn jaarcontract is niet verlengd. En dat zien we steeds vaker, mensen zonder werkervaring die denken na x maand al de ervaring van een senior te hebben en daar ook naar betaald willen worden.

@Willie29 ik denk heel eerlijk gezegd dat je nog iets te vroeg bent met het willen vragen om salarisverhoging.
Daar is zelfs een wetenschappelijke term voor: het Dunning-Kruger Effect

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Dunning%E2%80%93Kruger_Effect_01.svg/1231px-Dunning%E2%80%93Kruger_Effect_01.svg.png

Na een korte tijd denken veel mensen heel veel te weten / heel goed te zijn, terwijl ze in feite nog bar weinig weten / kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie29
Een andere vraag dan MBO BBL of een intern traineeship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Hahn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Daar is zelfs een wetenschappelijke term voor: het Dunning-Kruger Effect

[Afbeelding]

Na een korte tijd denken veel mensen heel veel te weten / heel goed te zijn, terwijl ze in feite nog bar weinig weten / kunnen :P
Prachtig dit! Ik wist dit niet, maar dit ga ik even rustig nalezen. En de grafiek ga ik hier op A3 formaat uitprinten en op kantoor hangen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:38:
Het punt is dat ik minder salaris krijg dan een kassa medewerker of een schoonmaker. Ik werkte hiervoor 40 uur in een hotel en ik kreeg 2400 per maand maar dit was niet m'n passie.
Nou solliciteren dan maar bij een andere partij. Met 2 maanden ervaring kan je in ieder geval zeggen dat je “ervaring” hebt.

Maar 350 bruto per maand ervaring lijkt mij een beetje onhaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:38:
Je hebt de overstap gemaakt omdat je iets anders wilde. Die snap ik, dat betekent dat je in 1e instantie genoegen wilde nemen met een minder salaris om zo je werkervaring op te bouwen. 2 maand is echt te kort om dat al te doen. Een traineeship of een bbl is wel iets waar je om zou kunnen vragen. Hiermee toon je inzet en laat je zien dat je dit werk graag doet.

Andere oplossing, solliciteren bij een ander bedrijf en daar in salarisonderhandeling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie29
Vorkie schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Nou solliciteren dan maar bij een andere partij. Met 2 maanden ervaring kan je in ieder geval zeggen dat je “ervaring” hebt.

Maar 350 bruto per maand ervaring lijkt mij een beetje onhaalbaar.
Ik verdien nu 650 minder dan in het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie29
Ik heb het gevoel dat ik meer zou leren bij een traineeship aangezien je tijdens een BBL ook vakken krijgt zoals, Nederland Engels Maatschappij etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Je verdiende 2400 euro netto in een hotel? Wat deed je, en welke tijden? Want als het nachtdiensten waren, waar je waarschijnlijk flinke bonus op kreeg, dan is dat natuurlijk ook niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:13
Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Bruto of Netto? Netto (zoals je in TS zet) 2400 voor schoonmaken lijkt mij erg veel. Dat is bruto meer dan 3000.

En even voor de duidelijkheid. Ga pas onderhandelen aan het einde van je eerste jaar. Je gaat een contract aan voor een bepaald salaris voor zeg een jaar. Ga dan niet na een maand of 2 om meer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie29
Hahn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Je verdiende 2400 euro netto in een hotel? Wat deed je, en welke tijden? Want als het nachtdiensten waren, waar je waarschijnlijk flinke bonus op kreeg, dan is dat natuurlijk ook niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Ik werkte hier inderdaad vooral nachtdiensten. Alsnog heb ik vrienden die in een kledingwinkel werken die een stuk meer verdienen dan ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Willie29 Heb je een tijdelijk of vast contract en al voorbij de proefperiode?

En: Vraag eens een voortgangs-/ontwikkelingsgesprek aan. Laat merken dat je na 2 maanden al heel graag vooruit wilt en dat je met hen graag over een ontwikkelingsplan met gekoppeld voorwaarden/afspraken wilt praten.
Voorwaarden/afspraken: Dat laatste klinkt me na 2 manden wat minder agressief.

Ik zou zelf wat langer wachten, ca 1/2 jaar of meer.
Zo snel komt het wel over als een bok op een haverkist....

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 21-05-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Ik werkte hier inderdaad vooral nachtdiensten. Alsnog heb ik vrienden die in een kledingwinkel werken die een stuk meer verdienen dan ik.
Ook die zullen niet kaal zoveel verdienen, maar door middel van bonussen/targets, lijkt me?

Anyway, het punt blijft: je bent akkoord gegaan met je salaris, en om dan al na 2 maanden om meer te gaan vragen, is nogal vroeg. Waarom ben je akkoord gegaan met het salaris, als je na zo'n korte tijd al meer wilt?

Ik lees nu overigens pas dat je aangeeft dat je volgende contract al over 2 maanden is (of dat edit je er net bij? :P). Begrijp ik het goed dat je nu dus een contract van 4 maanden aan bent gegaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 21-05-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[...]

Kijk naar de lange termijn. Jij zit aan het begin van de carrière en de bodem van het salaris. In de winkel zit men al snel aan de bovenkant van wat het salaris ooit wordt.

Twee maanden na geen ervaring, dan heb je echt nog steeds geen ervaring in deze branche. Je hebt een aantal van de dagelijkse werkzaamheden geleerd, dat is niet hetzelfde. Ik vermoed dat je in die periode bijv. niet al een aantal certificaten hebt gehaald?

offtopic:
Kijk sowieso naar bruto bedragen, niet netto. Netto inkomsten zijn onderling totaal niet te vergelijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:45:
Ik heb het gevoel dat ik meer zou leren bij een traineeship aangezien je tijdens een BBL ook vakken krijgt zoals, Nederland Engels Maatschappij etc.
Ik denk dat een traineeship hier inderdaad zeker nuttig kan zijn. En die is dan weer wel vast wat makkelijker te vinden met een paar maanden ervaring. Niet dat je dan ervaren bent, maar je hebt aantoonbaar wel al 'je tenen in het water gehad' en hebt een beetje beeld bij wat er gebeurt. En dat is positief :)

Houd er bij een traineeship natuurlijk wel rekening mee dat je dan al helemaal niet meer gaat verdienen dan toen in de nachtdienst. Voor nu dan. Vraag je af waar je over 5 of 10 jaar kunt staan, niet 5 of 10 weken of maanden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
[...]

Mwah, alles is relatief hoor. Als je voor 1750 euro binnengekomen bent en het 4 maanden volgehouden hebt, lijkt me dat je bij je contractonderhandeling idd wel eens mag vragen naar een junior-salaris ipv een stagevergoeding.

Niemand heeft het over een "senior salaris", dat maak je er zelf van. 1750 is voor een junior ook (heel) erg weinig.

Overigens ben ik het wel eens dat 4 maanden erg kortdag is, maar goed als je contract dan toch "open" ligt, zou ik dat idd wel aangrijpen om ook over salaris te beginnen. Maar verwacht niet de hemel idd.

[ Voor 10% gewijzigd door mcDavid op 21-05-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mcDavid schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Mwah, alles is relatief hoor. Als je voor 1750 euro binnengekomen bent en het 4 maanden volgehouden hebt, lijkt me dat je bij je contractonderhandeling idd wel eens mag vragen naar een junior-salaris ipv een stagevergoeding.

Niemand heeft het over een "senior salaris", dat maak je er zelf van. 1750 is voor een junior ook (heel) erg weinig.
1750 netto is voor een junior een best redelijk startsalaris volgens mij. Dat komt neer op een 1900 bruto.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

mcDavid schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:59:
[...]

1750 netto geeft TS aan, dan zit hij dus op ongeveer 1900.
Gezien TS ook begint over halen van BBL heeft hij denk ik ook geen MBO opleiding.
Ik vind dit alles niet verbazingwekkend.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Waarom ga je dan niet terug in het hotel werken? Daar zoeken ze zat mensen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
redfoxert schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:00:
[...]

1750 netto is voor een junior een best redelijk startsalaris volgens mij. Dat komt neer op een 2250 bruto.
Onder de 2000 euro betaal je zeer weinig belasting. €1750 netto is ongeveer €1900 bruto. Wat voor een junior met opleiding aardig laag is, maar voor een junior met geen opleiding wel begrijpelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan Beleid een beetje doorleest, mag je iets meer effort steken in je posts. Je springt van de hak op de tak en betrekt externe factoren bij je huidige werkgever (hotel/kassamedewerkers etc). Daarbij (zoals gezegd) is 1750 netto zonder werkervaring een prima startpunt. Probeer het na een jaar nog een keer.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 21-05-2022 17:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik had het topic per ongeluk gesloten, bij dezen weer open :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:23
[...]

Probleem is, over 10 jaar verdienen die nog steeds ongeveer net zoveel als nu. Jij kan, met de juiste inzet met een beetje geluk misschien wel het drievoudige gaan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 23:04
[...]

Maar bekijk het eens aan de andere kant, je hebt nu een baan waar je passie ligt.
Je verdient misschien wel een stukje minder, maar dit gaat vanzelf groeien over de jaren heen naar een meer gewenst inkomen.

Ik zou 100% gaan voor een baan waar ik elke dag met veel plezier heen ga en er super veel zin in heb om te doen omdat het mijn passie is, dan dat ik een baantje ga doen dat een beetje meer betaald, maar waar je uiteindelijk mentaal er op achteruit gaat door geen motivatie of zelfs depressie als het mentaal aftakelt.

Zeker omdat je verder geen papieren hebt in het vak en geen ervaring en veel passie hebt in het vak, zou ik gewoon lekker rustig aan doen en *ervaring* op doen. Je mag van geluk spreken dat je überhaupt bent aangenomen, ik zou echt niet vragen voor een loonsverhoging, zeker niet na 2 tot 6 maanden.

Als je na 1 jaar werken een mooi vertrouwensband hebt opgebouwd met het bedrijf waar je nu werkt kun je wel eens om de tafel gaan om te vragen voor een (kleine) opslag als je prestatie er ook naar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:21
[...]

In je openingspost staat niet bijzonder veel informatie, dus dat maakt het ook een beetje lastig om aan te geven wat je kunt doen om te groeien. Je kunt een opleiding of cursus ook bespreekbaar maken met je werkgever. Wellicht dat zij dit voor jou willen betalen. Laat zien dat jij wel wil en heeft je werkgever ook wat aan.

Als je graag in een (vastere) vorm kennis wil maken met ICT, is een MBO BBL of een traineeship een goede start.

Daarnaast is het ook gebruikelijk dat je kennis opdoet d.m.v. certificeringen. De grote leveranciers (zoals Microsoft bijvoorbeeld) bieden lesmateriaal aan met eventueel een examen voor het behalen van je certificering. Scoort altijd goed op je CV.

Ga vooral lekker aan de slag met zo veel mogelijk kennis op doen, daarna verdien je meer salaris ;-)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Honesty

kattenneus!

Willie29 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:29:
Ik werk sinds 2 maanden bij een ICT bedrijf, ik ben hier begonnen zonder ervaring / opleiding. Ik krijg nu ongeveer €1750 netto voor 40 uur. Ik zou hier graag over willen onderhandelen bij m'n volgende contract (over 2 maanden)
Ondanks iedereen heel negatief is hier snap ik je wel een beetje, ik had hetzelfde toen ik dik 20 jaar geleden de overstap maakte naar de ICT. Ik was als thuishobbyist vrij goed thuis in Windows XP en kwam op een migratie project te werken. Ik had een baan en opleiding in een andere sector en was overeengekomen om minder te gaan verdienen(wel aangegeven bij sollicitatie dat dat tijdelijk was) bij aanvang project via de detachering bleek ik door mijn leeftijd en ervaring al snel een van de gangmakers van dat project te worden en ook de vraagbaak van alle problemen tot en met de mentor van de meeste werknemers van ons bedrijf die in dat project kwamen, maar ook die van de opdrachtgevers. Eigenlijk binnen 2 weken was ik al vervangend project manager.
Toen ik na 6 maanden een contractbespreking had kreeg ik er ook een hele berg bij, het gaat namelijk niet waarom en waarvoor je ergens bent begonnen maar wat je kennis is en wat je toevoegt.

Cursussen is natuurlijk altijd een goed idee, je kan in die periode veel cursussen doen en laten zien wat je meerwaarde is.

[ Voor 4% gewijzigd door Honesty op 21-05-2022 22:08 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik snap de argumenten die iedereen in dit topic maakt, maar het salaris is nou ook niet echt goed. In de huidige arbeidsmarkt is een minimum van €2000 bruto zonder ook maar enige werkervaring goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 16:25
Als voorbeeld:
een Appie bezorger verdient op basis van 40 uur per week 2400 bruto per maand zonder toeslagen.

Geen idee wat je huidige functie is en hoe je akkoord bent gegaan met je huidige salaris.

Maar als je van 2400 euro komt en akkoord bent gegaan met 1900 a 2000 euro heb jij je zelf in je voet geschoten. Of je werk omgeving moet zodanig verbeteren dan het inleveren van salaris dat waard was/is.

Dure les voor nu en voor je volgende stap, ga niet akkoord met minder.
Maar dat gaat nu lastig met bijna minimumloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Uniciteit schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:22:
Ik snap de argumenten die iedereen in dit topic maakt, maar het salaris is nou ook niet echt goed. In de huidige arbeidsmarkt is een minimum van €2000 bruto zonder ook maar enige werkervaring goed mogelijk.
Natuurlijk is dat goed mogelijk, maar nu krijgt 'ie €1900 bruto. €100 meer of minder is niet echt om over naar huis te schrijven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
Laten we eens eerst beginnen met de volgende vragen.

1) heb je opleidingen / certificaten voor deze functie ?
2) wat is je functie bij het bedrijf ?

Ik krijg ze het idee dat je bij je sollicitatie met het eerste bod akkoord bent gegaan zonder onderhandelen. Dan sta je al 1-0 achter.

1750 netto voor een 1e lijns helpdesk medewerker is niet verkeerd als je 0 ervaring hebt.

1750 voor een senior engineer met een leuk aantal certificaten is natuurlijk veelste weinig :P

[ Voor 55% gewijzigd door Jan-man op 21-05-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mathy_ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:34:
Als voorbeeld:
een Appie bezorger verdient op basis van 40 uur per week 2400 bruto per maand zonder toeslagen.

Geen idee wat je huidige functie is en hoe je akkoord bent gegaan met je huidige salaris.

Maar als je van 2400 euro komt en akkoord bent gegaan met 1900 a 2000 euro heb jij je zelf in je voet geschoten. Of je werk omgeving moet zodanig verbeteren dan het inleveren van salaris dat waard was/is.

Dure les voor nu en voor je volgende stap, ga niet akkoord met minder.
Maar dat gaat nu lastig met bijna minimumloon.
Wat al eerder is aangehaald, over 10 jaar verdiend die appie bezorger buiten wat inflatie nog steeds hetzelfde, een starter in grote doorgroeigebieden zal aanzienlijk veel meer zijn gaan verdienen.

Is 2000 bruto veel? Als je ernaast leasebak, telefoon en leuke secondaire voorwaarden hebt dan zit je aardig goed qua starter, maar puur op 'dit krijg ik per maand' zegt niet zo denderend veel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:13
Mensen die hem belachelijk maken moeten effe goed nadenken hier, het is een uurloon van ca.€11 per uur bruto.

Cool blue chauffeur is al €14 per uur.

https://www.werkenbijcoolblue.nl/bezorging/

[ Voor 13% gewijzigd door Bschnitz op 22-05-2022 00:11 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Bschnitz schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:07:
Mensen die hem belachelijk maken moeten effe goed nadenken hier, het is een uurloon van ca.€11 per uur bruto.

Cool blue cheufeur is al €14 per uur.
Niemand maakt 'm belachelijk. En we weten nog steeds niet echt over welke functie we het überhaupt hebben. 'Bij een ICT-bedrijf werken' kan van alles inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:13
Hahn schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:11:
[...]

Niemand maakt 'm belachelijk. En we weten nog steeds niet echt over welke functie we het überhaupt hebben. 'Bij een ICT-bedrijf werken' kan van alles inhouden.
Maakt geen zak uit, behalve als hij 16 is.

Voor 16 jarige zeg ik, prima loon.

Maar dat zal wel niet gezien meneer 40 uur werkt.

Hoe dan ook zal zijn functie meer inhoud hebben dan pakketjes rondrijden voor onze blauwe vrienden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:34
Als TS een nieuwe contractsperiode in gaat en hij nu ervaart dat hij echt veel meer waarde toevoegt dan zijn huidige salaris vertegenwoordigd: go for it! Maar je moet er wel een goed verhaal bij hebben. Beste maak je ff een lijstje van hoe je waarde toevoegt.
[...]

Wij hadden hier ook een junior die het presenteerde om na 4 maand 1000 euro bruto er bij te vragen. Needles to say, zijn jaarcontract is niet verlengd.
Klinkt als een lulverhaal. Je gaat echt niet iemand zijn contract niet verlengen omdat hij om meer salaris durfde te vragen. Nee is ook een antwoord. Liefst een ‘nee, want om dit salaris waard te zijn heb je deze en deze skills, competenties en ervaring nodig.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 16:25
SinergyX schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Wat al eerder is aangehaald, over 10 jaar verdiend die appie bezorger buiten wat inflatie nog steeds hetzelfde, een starter in grote doorgroeigebieden zal aanzienlijk veel meer zijn gaan verdienen.

Is 2000 bruto veel? Als je ernaast leasebak, telefoon en leuke secondaire voorwaarden hebt dan zit je aardig goed qua starter, maar puur op 'dit krijg ik per maand' zegt niet zo denderend veel.
Maar waarom zou die Appie bezorger stil blijven staan? Die kan zich zelf toch ook ontwikkelen of overstappen na een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:21
Bschnitz schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:19:
[...]

Maakt geen zak uit, behalve als hij 16 is.

Voor 16 jarige zeg ik, prima loon.

Maar dat zal wel niet gezien meneer 40 uur werkt.

Hoe dan ook zal zijn functie meer inhoud hebben dan pakketjes rondrijden voor onze blauwe vrienden.
Tuurlijk maakt dat wel uit. Een bedrijf heeft ook een bankrekening en daar moet aan het eind van de maand gewoon meer op gestort zijn dan dat er uitgegaan is.

Hoewel dit nog steeds gissen is omdat we de achtergrond niet weten, is TS wel aangenomen met geen enkele ervaring. Hij is minder efficient en collega's steken energie in zijn ontwikkeling. Dat kost geen geld zeker? En sterker nog, wie zegt dat TS het na een paar maanden 'toch niet zo leuk meer vindt'?

Je hebt gewoon niet zo heel veel te willen. En al helemaal niet omdat je in een andere sector meer hebt verdiend en niet omdat je ouder bent. Je verdient meer salaris wanneer je assertief bent en met een plan komt voor je eigen ontwikkeling.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
Je kan er wel iets bij vragen bij een nieuw contract maat blijf redelijk.
Je bent gestart zonder opleiding en werkervaring dus eigenlijk kan je niks. Na 4 maanden is dat niet veel anders (ligt er aan hoe complex je functie is). Het enige wat anders is, is dat je werkgever kan beoordelen of ze een goede keuze hebben gemaakt door jou aan te nemen.
Dus heb wat geduld en zorg dat je leert zodag je marktwaarde omhoog gaat. Dan komt het vanzelf goed, zo niet bij je werkgever dan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
HenkEisDS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:32:
Als TS een nieuwe contractsperiode in gaat en hij nu ervaart dat hij echt veel meer waarde toevoegt dan zijn huidige salaris vertegenwoordigd: go for it! Maar je moet er wel een goed verhaal bij hebben. Beste maak je ff een lijstje van hoe je waarde toevoegt.

[...]

Klinkt als een lulverhaal. Je gaat echt niet iemand zijn contract niet verlengen omdat hij om meer salaris durfde te vragen. Nee is ook een antwoord. Liefst een ‘nee, want om dit salaris waard te zijn heb je deze en deze skills, competenties en ervaring nodig.’
Nee is ook een antwoord, inderdaad. Heeft hij ook gehad, nee als antwoord. Daarna was meneer op zijn p*k getrapt want hij had verwacht dat hij het wel zou krijgen. Uiteraard uitleg en alles er bij hoor, waarom en hoe en wat. Maar meneer wilde dat niet accepteren en ging motivatieloos door.. Met die instelling en houding was ik niet geneigd om die meneer een verlenging van zijn contract aan te bieden. En hebben we afscheid van hem genomen.

Dus lulverhaal? :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

CrazyFool schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:40:
Prachtig dit! Ik wist dit niet, maar dit ga ik even rustig nalezen. En de grafiek ga ik hier op A3 formaat uitprinten en op kantoor hangen :+
Wellicht dat deze er ook bij kan :

Het verhaal van Iemand, Niemand, Allemaal en Iedereen

Er was eens een klusje te doen en Allemaal was ervan overtuigd dat Iemand het zou doen.
Iedereen kon het doen maar Niemand wilde het doen. Iemand werd kwaad omdat het Iedereen
zijn taak was. Allemaal dachten dat Iemand het kon doen, maar Iedereen realiseerde zich dat
Niemand het wilde doen. Uiteindelijk was Iedereen boos op Iemand terwijl Niemand deed wat
Allemaal had kunnen doen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

HenkEisDS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:32:
Je leest hier enkele zinnen van een verhaal dat ongetwijfeld veel complexer is. Je weet niet hoe die persoon is om mee om te gaan, je weet niet hoe die het gevraagd heeft, wat die exact gevraagd heeft en hoe goed die persoon in de groep paste.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Ome Ernst schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Wellicht dat deze er ook bij kan :

Het verhaal van Iemand, Niemand, Allemaal en Iedereen

Er was eens een klusje te doen en Allemaal was ervan overtuigd dat Iemand het zou doen.
Iedereen kon het doen maar Niemand wilde het doen. Iemand werd kwaad omdat het Iedereen
zijn taak was. Allemaal dachten dat Iemand het kon doen, maar Iedereen realiseerde zich dat
Niemand het wilde doen. Uiteindelijk was Iedereen boos op Iemand terwijl Niemand deed wat
Allemaal had kunnen doen.
En daarom stuur ik geen mails meer naar de groep als ik zeker wil zijn dat iets wordt uitgevoerd. Ik duid wel iemand aan zodat ik zeker ben dat er een verantwoordelijke is voor het klusje

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
@Willie29 Als je tijdens zo'n gesprek voor de verlenging van je contract met een goede reden kunt komen waarom je denkt dat je meer moet verdienen, dan zal het vast mogelijk zijn om er wat bij te krijgen.

Dat vrienden in een kledingwinkel meer verdienen valt daar echter niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06
Zet tijdens je komende "beoordelings"gesprek liever in op studiemogelijkheden, cursussen en training. In deze tijd wordt je waarde dan zo snel hoger dat ieder "slim" bedrijf je een aanbod doet en anders vooral goed je linked in actueel houden en anderen je marktwaarde in de gaten laten houden. Je carriere wordt niet binnen 3 mnd beslist, maar het eerste jaar stilstaan in je ontwikkeling (en dan niet salarieel, maar vooral in bijscholing) is iets om je drukker om te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Je vrienden in een kledingwinkel zullen waarschijnlijk nooit heel veel meer gaan verdienen in die baan. Jij wel, als je bereid bent meer kennis op te doen.

Gespecialiseerde IT'ers zijn enorm gezocht. Dan moet je wel een boel kennis in huis hebben. Wil je bijv. cloud engineer worden, devops gaan doen of liever SRE?

Zoek dat uit en leg het voor aan je werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rode draad bij dit soort topics is toch wel vaak dat TS niet (volledig) in gaat op inhoudelijke vragen en de situatie onduidelijk blijft.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Niet iedereen heeft bij zo'n start al een wat bredere visie/overzicht. Het meer willen verdienen kan in het algemeen soms tot tunnelvisie leiden, waarbij ik niet beweer dat het de TS betreft.
Pagina: 1