Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik heb recent gesolliciteerd bij een gemeente vanuit de cao is er geen reiskostenvergoeding maar er is wel ikb-budget.

Is iemand die weet hoe dit zit met reiskosten, om dit via fiscaal uitruil de reiskostenvergoeding alsnog te krijgen? En gaat dat fiscaal uitruil ook van je ikb budget af?

Ikb budget totaal is: 17,05%

En is het werken bij een gemeente standaard 5x8, zodat je 4 uur ATV opbouwt?

Beste antwoord (via xtaix op 26-05-2022 07:53)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
xtaix schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:03:
Ik heb recent gesolliciteerd bij een gemeente vanuit de cao is er geen reiskostenvergoeding maar er is wel ikb-budget.

Is iemand die weet hoe dit zit met reiskosten, om dit via fiscaal uitruil de reiskostenvergoeding alsnog te krijgen? En gaat dat fiscaal uitruil ook van je ikb budget af?
Reiskostenvergoeding is wisselend en, voor zover ik weet, inderdaad niet via CAO geregeld. Ik krijg een vergoeding per kilometer (auto en fiets gaan naar 19ct per kilometer meen ik, OV wordt bij ons volledig vergoed). Staat los van IKB-budget. Er is wel een doel 'Uitruil woon-werkverkeerd' bij IKB maar dat levert mij persoonlijk in ieder geval vrijwel niets op. Tientjeswerk per jaar.

Het was meer, maar sinds de coronapandemie zijn de reiskosten helemaal op de schop gegaan. Eerst kreeg ik een vast bedrag per maand. Nu moet ik per dag declareren of ik die dag thuiswerk (ivm thuiswerkvergoeding) of op kantoor. Beetje gekloot, maar het is niet anders.
Nee. Fulltime is 36 uur. In overleg met je werkgever is er wel eea mogelijk. Ik heb collega's die standaard 4x9 werken, maar ik ken ook mensen (buiten onze organisatie, wel dezelfde CAO) die inderdaad 5x8 werken en zo 4u verlof per week sparen.

Maar ook andere invullingen zijn mogelijk. Bijvoorbeeld de ene week 32u, de andere week 40. Dan kom je dus op 36. Ik werk zelf standaard 4x8 en soms meer. De resterende (contract van 36u) werk ik dan op vrijdag. Vaak komt het er op neer dat ik vrijdag nog een uurtje of 2 werk.

Staar je hier niet blind op hoor. Het luistert allemaal niet zo nauw. Zolang jij je werk goed doet, zal er vermoedelijk niemand naar je uren kijken. Het is allemaal vrij flexibel. Ik ben wel van mening dat jij als werknemer je dan ook flexibel moet opstellen. Ik werk incidenteel wel eens tot pakweg 21u of zo, maar compenseer dat weer op een later moment.

Overigens zijn dit dus allemaal vragen die je tijdens een sollicitatie danwel arbeidsvoorwaardengesprek kan stellen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Reiskostenvergoeding is wisselend en, voor zover ik weet, inderdaad niet via CAO geregeld. Ik krijg een vergoeding per kilometer (auto en fiets gaan naar 19ct per kilometer meen ik, OV wordt bij ons volledig vergoed). Staat los van IKB-budget. Er is wel een doel 'Uitruil woon-werkverkeerd' bij IKB maar dat levert mij persoonlijk in ieder geval vrijwel niets op. Tientjeswerk per jaar.

Het was meer, maar sinds de coronapandemie zijn de reiskosten helemaal op de schop gegaan. Eerst kreeg ik een vast bedrag per maand. Nu moet ik per dag declareren of ik die dag thuiswerk (ivm thuiswerkvergoeding) of op kantoor. Beetje gekloot, maar het is niet anders.
Nee. Fulltime is 36 uur. In overleg met je werkgever is er wel eea mogelijk. Ik heb collega's die standaard 4x9 werken, maar ik ken ook mensen (buiten onze organisatie, wel dezelfde CAO) die inderdaad 5x8 werken en zo 4u verlof per week sparen.

Maar ook andere invullingen zijn mogelijk. Bijvoorbeeld de ene week 32u, de andere week 40. Dan kom je dus op 36. Ik werk zelf standaard 4x8 en soms meer. De resterende (contract van 36u) werk ik dan op vrijdag. Vaak komt het er op neer dat ik vrijdag nog een uurtje of 2 werk.

Staar je hier niet blind op hoor. Het luistert allemaal niet zo nauw. Zolang jij je werk goed doet, zal er vermoedelijk niemand naar je uren kijken. Het is allemaal vrij flexibel. Ik ben wel van mening dat jij als werknemer je dan ook flexibel moet opstellen. Ik werk incidenteel wel eens tot pakweg 21u of zo, maar compenseer dat weer op een later moment.

Overigens zijn dit dus allemaal vragen die je tijdens een sollicitatie danwel arbeidsvoorwaardengesprek kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Er zijn mensen die 4*9 werken, er zijn mensen die 5 dagen per week 6 uur beginnen en om 14.00 al weer naar de uitgang gaan kijken. Of regelmatig 's avonds en in weekenden onderhoud moeten plegen en dus regelmatig een dagje vrij hebben. Er is in onderling overleg met leidinggevende en directe collega's waarschijnlijk veel te bespreken - natuurlijk afhankelijk van je functie en plaats in je team.

Reiskosten: bedoel je reiskosten (je moet van Den Helder naar Maastricht voor een cursus), of woon-werkverkeer? Dat zijn twee verschillende dingen. De CAO geeft aan dat er een reiskosten-regeling moet zijn.

Een woon-werkvergoeding kan (en gebeurt bij andere gemeenten wel) maar is inderdaad niet verplicht. Dan kan je inderdaad vast de kosten 'declareren' via het IKB. Scheelt wat belasting.

Er is overigens misschien af te spreken dat je enkele dagen per week thuiswerkt.

Maar dit zijn sowieso allemaal zaken die je IMHO prima kunt bespreken in een arbeidsvoorwaardengesprek, of met de P&O-afdeling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
F_J_K schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:34:
Inderdaad. Er zijn mensen die 4*9 werken, er zijn mensen die 5 dagen per week 6 uur beginnen en om 14.00 al weer naar de uitgang gaan kijken. Of regelmatig 's avonds en in weekenden onderhoud moeten plegen en dus regelmatig een dagje vrij hebben. Er is in onderling overleg met leidinggevende en directe collega's waarschijnlijk veel te bespreken - natuurlijk afhankelijk van je functie en plaats in je team.

Reiskosten: bedoel je reiskosten (je moet van Den Helder naar Maastricht voor een cursus), of woon-werkverkeer? Dat zijn twee verschillende dingen. De CAO geeft aan dat er een reiskosten-regeling moet zijn.

Een woon-werkvergoeding kan (en gebeurt bij andere gemeenten wel) maar is inderdaad niet verplicht. Dan kan je inderdaad vast de kosten 'declareren' via het IKB. Scheelt wat belasting.

Er is overigens misschien af te spreken dat je enkele dagen per week thuiswerkt.

Maar dit zijn sowieso allemaal zaken die je IMHO prima kunt bespreken in een arbeidsvoorwaardengesprek, of met de P&O-afdeling.
Gaat om woon-werkvergoeding (reiskosten) er is aangegeven dat er geen reiskostenvergoeding is in het gesprek. Daarnaast zijn er ook maandelijkse parkeerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan zijn dat kosten die je mee wilt nemen in de overweging of je het een aantrekkelijk voorstel vindt. Of overweeg bijv. een (e-)fiets, dan geen parkeerkosten en nog beter voor het milieu en je conditie ook :)

Reken je niet rijk met het IKB: je wilt de kosten dan inderdaad via die weg laten uitbetalen (scheelt belasting), maar als je "niets doet" met je IKB krijg je het bedrag aan het eind van het jaar uitbetaald.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
F_J_K schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:50:
Dan zijn dat kosten die je mee wilt nemen in de overweging of je het een aantrekkelijk voorstel vindt. Of overweeg bijv. een (e-)fiets, dan geen parkeerkosten en nog beter voor het milieu en je conditie ook :)

Reken je niet rijk met het IKB: je wilt de kosten dan inderdaad via die weg laten uitbetalen (scheelt belasting), maar als je "niets doet" met je IKB krijg je het bedrag aan het eind van het jaar uitbetaald.
Ik heb het wel overwogen maar 50km enkele reis vind ik net iets te ver. Maar er zijn dus wel gemeentes die wel reiskostenvergoeding hanteren. Dat is wel fijn om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-05 15:39
Ik ben zelf werkzaam bij een gemeente waar geen reiskostenvergoeding geregeld is. Mocht je bij dit soort gemeentes toch reiskostenvergoeding willen krijgen, dan moet je daar je ikb voor inzetten. Dit houdt dan dus in dat een deel van je ikb verbruikt wordt puur voor het reizen van en naar werk. Dit bedrag is wel bruto = netto, er gaat dus geen belasting overheen.

Simpele uitleg: €500 ikb opbouw p/m - €200 woonwerkvergoeding p/m (niet belastbaar) maakt dat je €300 p/m ikb (wel belastbaar) overhoud per maand.

Hoe een gemeente omgaat met de inzet van de 36 (full time) uren kan erg verschillen. Er zijn gemeentes die wisselend per week 4 en 5 dagen werken (gemiddeld 36 uur), maar ook gemeentes waar de ambtenaar 4 dagen 9 uur per dag werkt. Dat zul je dus echt moeten bespreken met de gemeente waar je gesolliciteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Dan is het nog steeds geen echte reiskostenvergoeding. Die uitruil is belastingvrij een deel van je IKB budget uit laten keren in de belastingvrije ruimte die je hebt om reiskosten te ontvangen. Stel je mag 100 euro per maand aan reiskostenvergoeding ontvangen, dan kun je nu 100 euro van je IKB afnemen en dat netto uit laten keren. Dit scheelt je zeg 48 euro belasting. Dat voordeeltje zou je dan kunnen zien als een “reiskostenvergoeding”, maar dat is dan onder aan de streep bij lange na geen 19ct, eerder 9ct (het belastingvoordeel)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05 14:07
NoepZor schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:05:
Dan is het nog steeds geen echte reiskostenvergoeding. Die uitruil is belastingvrij een deel van je IKB budget uit laten keren in de belastingvrije ruimte die je hebt om reiskosten te ontvangen. Stel je mag 100 euro per maand aan reiskostenvergoeding ontvangen, dan kun je nu 100 euro van je IKB afnemen en dat netto uit laten keren. Dit scheelt je zeg 48 euro belasting. Dat voordeeltje zou je dan kunnen zien als een “reiskostenvergoeding”, maar dat is dan onder aan de streep bij lange na geen 19ct, eerder 9ct (het belastingvoordeel)
Dat klopt, maar dat is ook het hele idee achter die regeling. De ene organisatie kijkt meer met de blik dat als je verder weg woont, je het zelfde over niet houden aan je werk. En die geeft je een reiskostenvergoeding. De andere organisatie kijkt meer met de blik dat de hun kosten voor de zelfde werknemers vergelijkbaar moet zijn. En die zal dus minder geneigd zijn om meer kosten te maken voor iemand die verder woont. En die geen of weinig reiskostenvergoeding geven. Dan kun je van wel zo'n bruto-netto uitruil doen

Overigens kun je deze regeling vaak ook toepassen als je wel een reiskostenvergoeding ontvangt, maar de vergoeding lager is dan wat fiscaal zou mogen. Simpel voorbeeld, stel dat je fiscaal 200 euro aan belastingvrije reiskostenvergoeding zou mogen krijgen, maar je werkgever geeft je 100 euro, dan kun je vaak 100 euro van het budget netto laten uitkeren.

Let er trouwens wel op dat deze 'uitruil' ook betekent dat je inkomen waarop een eventuele uitkering vanwege werkloosheid of arbeidsongeschiktheid gebaseerd is lager wordt. En er wordt vaak in geen pensioen over opgebouwd. Het kan uiteindelijk dus minder voordelig zijn dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Reiskosten woon-werk zijn aftrekbaar bij de belastingaangifte Dus als ik lees parkeerkosten ook nog is dat wellicht ook nog iets om rekening mee te houden.

Maar niets anders te krijgen wat dichter bij huis?

Edit: zie mijn toevoeging over openbaar vervoer hieronder...

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 25-05-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barrycade schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:31:
Reiskosten woon-werk zijn aftrekbaar bij de belastingaangifte Dus als ik lees parkeerkosten ook nog is dat wellicht ook nog iets om rekening mee te houden.
Dat is onjuist.
"Bent u in loondienst? En gaat u met eigen vervoer naar uw werk, bijvoorbeeld met de auto of de fiets? Dan hebt u geen recht op reisaftrek. Uw werkgever mag u wel een bedrag per kilometer vergoeden."

Bovendien zitten eventuele parkeerkosten al in die maximale 19 ct per km inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 18:19

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je krijgt maar 8 cent per kilometer en de maximale vergoeding is 3.20 per dag. Als je naar je werk gaat krijg je vervolgens ook geen thuiswerkvergoeding meer. (ook bij het ophalen van alleen een laptop) Met je ikb krijg je inderdaad wel wat extra vergoed. Zorg ervoor dat je niet elke maand je ikb laat uitbetalen. Anders is er niet meer genoeg voor je uitruil reiskosten.

Als je met het OV gaat krijg je het meeste vergoed. Zo 80 procent tot een maximaal van 120 euro per maand (uit mijn hoofd)

Ps ik werk zelf ook bij een gemeente. De reiskosten vergoeding is echt ruk als je met de auto komt. Ga je maar een paar keer per maand met het ov dan is het ook ruk. Heb je een OV abonnement voor een maand dan zijn de reiskosten best wel goed. zo 80 procent mits je niet te ver woont. Want dan zit je weer aan de grens van die 120 euro.

Als je graag bij een gemeente wilt werken en de reiskosten voldoen niet. Dan kan je beter wat hoger inzetten op wat extra periodieken. Werk je eenmaal bij een gemeente dan krijg je niet zo snel meer extra periodieken er bij. Alleen het eerste jaar willen ze je er soms 2 geven (als je de eed hebt afgelegd) En daarna krijg je er standaard 1 per jaar erbij. Maakt verder niet uit hoe je functioneert. Of je moet echt iemand voor zijn harses slaan.

Maar zo als ik het boven lees is het bij elke gemeente anders? We hebben toch de zelfde cao?

[ Voor 25% gewijzigd door TheDudez op 25-05-2022 07:30 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:22:
[...]

Dat is onjuist.
"Bent u in loondienst? En gaat u met eigen vervoer naar uw werk, bijvoorbeeld met de auto of de fiets? Dan hebt u geen recht op reisaftrek. Uw werkgever mag u wel een bedrag per kilometer vergoeden."

Bovendien zitten eventuele parkeerkosten al in die maximale 19 ct per km inbegrepen.
De ontbrekende kritische toevoeging zou moeten zijn "met het openbaar vervoer".
* Barrycade moet geen dingen posten als hij al in bed ligt....

https://www.belastingdien...isaftrek_openbaar_vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
TheDudez schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:43:
Maar zo als ik het boven lees is het bij elke gemeente anders? We hebben toch de zelfde cao?
Volgens mij maakt dat geen onderdeel uit van de CAO (maar pin me er niet op vast, ik ben sinds 2017 weer in commerciële dienst). Bij ons was het destijds zo dat men het liefst mensen van uit de gemeente zelf in dienst nam in verband met binding met de stad. Door het niet verstrekken van een reiskostenvergoeding ontmoedig je personen die van ver komen. Heeft natuurlijk wel als nadeel dat op moment dat je een positie niet gevuld krijgt dit wel een dingetje kan zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 17:41
Als je met het OV gaat krijg je het meeste vergoed. Zo 80 procent tot een maximaal van 120 euro per maand (uit mijn hoofd)

Zelfde cao inderdaad. Alleen in de cao is bepaald dat de gemeente een regeling 'kan' vaststellen voor woon-werkverkeer. Dat is dus per gemeente verschillend. Citaat uit de cao gemeenten:
Artikel 3.22 | Reiskostenvergoeding woon-werk
De werkgever kan een regeling vaststellen voor de vergoeding van reiskosten woon-­werkverkeer.
Daar valt ook de vergoeding voor het OV onder. Hetgeen jij hierboven stelt over de vergoeding OV is dus ook per gemeente verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 17:41
NoepZor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Volgens mij maakt dat geen onderdeel uit van de CAO (maar pin me er niet op vast, ik ben sinds 2017 weer in commerciële dienst). Bij ons was het destijds zo dat men het liefst mensen van uit de gemeente zelf in dienst nam in verband met binding met de stad. Door het niet verstrekken van een reiskostenvergoeding ontmoedig je personen die van ver komen. Heeft natuurlijk wel als nadeel dat op moment dat je een positie niet gevuld krijgt dit wel een dingetje kan zijn.
Afgelopen maandag nog dit gesprek gevoerd met mijn afdelingshoofd. De gemeenteraad (!) heeft ooit besloten dat om door jou genoemde reden de reiskostenvergoeding compleet is komen te vervallen. Tot op zekere hoogte kan ik het mij wel voorstellen dat je medewerkers in dienst wil hebben met binding met de gemeente. In de huidige krappe arbeidsmarkt, is het maar de vraag of dat nog wel de belangrijkste afweging zou moeten zijn.

Uitroepteken bij gemeenteraad, omdat de OR in mijn beleving instemmingsrecht heeft op een regeling voor woon-werkverkeer zoals bedoeld in de cao. Het is dan best bijzonder dat de raad al een dusdanig kader meegeeft. Dan word je als OR dus al in een bepaalde hoek gedwongen.

[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 25-05-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
NoepZor schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:43:
Bij ons was het destijds zo dat men het liefst mensen van uit de gemeente zelf in dienst nam in verband met binding met de stad.
Dat lijkt mij inderdaad een behoorlijk valide argument waarom een gemeente geen reiskostenvergoeding verstrekt. Als gemeente zou ik ook zo veel mogelijk mensen uit de eigen gemeente in dienst willen hebben.

Daarnaast heb je ook nog het praktische aspect, dat veel gemeentelijke ambtenaren in het centrum van de stad werken, of in elk geval in een 'druk deel' van de stad. En parkeerruimte daar vaak schaars is. Veel gemeenten willen 'onnodig' autoverkeer ook ontmoedigen en als de ambtenaren vervolgens met de auto naar het werk komen, dan wordt de druk op het wegennet en op de parkeerplekken juist groter. Als gemeente zou het daarom ook geen heel gek beleid zijn om een eventuele tegemoetkoming in de reiskosten alleen voor het OV te verstrekken. (Uiteraard verschilt de situatie sterk van gemeente tot gemeente.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 15:33

Ikb budget totaal is: 17,05%

Ja, je IKB is bruto en je kunt dan kosten bruto/netto laten uitbetalen. Scheelt belasting :P
De werktijden is ook afhankelijk van je functie. Sommige functies laten het toe om meer/minder te werken. In mijn functie "moet" ik 40 uur werken.

IKB is ook handig voor verlof kopen/verkopen en volledig eigen controle over je 13de maand en vakantiegeld. Je hoeft dus niet PERSE in Mei je geld te krijgen, maar het kan ook eerder of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 10:58
Als je naar je werk gaat krijg je vervolgens ook geen thuiswerkvergoeding meer. (ook bij het ophalen van alleen een laptop)
Dit is (bij onze gemeente) zeker niet het geval. Je geeft per dag op of je thuis werkt, of op kantoor. Bij een dag waarbij beide situaties voorkomen geef je op wat voor jou het meest gunstig is. Ga je zoals ik op de fiets dan is de thuiswerkvergoeding gunstiger, woon je wat verder weg dan is de reiskostenvergoeding (via uitruil IKB) gunstiger. Maar blijkbaar is dat per gemeente verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Krijg je ook geen OV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmat0
  • Laatst online: 18-05 18:05
Wel vreemd. Ik werk zelf voor een ZBO, CAO rijk. Maar bij ons krijg je voor de auto 9 cent vergoeding, en OV volledig vergoed. Dan kun je het IKB besteden zoals het bedoeld is, meer verlofdagen kopen, bonus, of belastingvoordeel technisch een fiets kopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41
grasmat0 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:00:
Wel vreemd. Ik werk zelf voor een ZBO, CAO rijk. Maar bij ons krijg je voor de auto 9 cent vergoeding, en OV volledig vergoed. Dan kun je het IKB besteden zoals het bedoeld is, meer verlofdagen kopen, bonus, of belastingvoordeel technisch een fiets kopen oid.
Ik zit ook in cao rijk, maar die 9 cent kun je dus vanuit je ikb aanvullen tot 19 cent (en volgens mij is het voor woon werk ook afgetopt) dus zo vreemd is het niet: jij of ik kiezen er voor om met de auto naar kantoor te komen (als je al komt en niet thuiswerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:59
50km enkele reis, parkeerkosten en een karige regeling als ik dat zo lees. Ik zou het wel weten in de huidige arbeidsmarkt, zeker met de brandstofprijzen van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Let wel dat die 17,05% incl. 8,33% vakantiegeld is.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TheBrut3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:54:
50km enkele reis, parkeerkosten en een karige regeling als ik dat zo lees. Ik zou het wel weten in de huidige arbeidsmarkt, zeker met de brandstofprijzen van nu.
Hangt er vanaf hoe de overige arbeidsvoorwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
TheBrut3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:54:
Dit is ook de reden dat ik niet verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:05:
Let wel dat die 17,05% incl. 8,33% vakantiegeld is.
Dus in dat budget zit ook nog eens vakantiegeld en waarschijnlijk dan ook de 13e maand? Of krijgt men die wel los uitgekeerd in november/december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TheBrut3 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Dus in dat budget zit ook nog eens vakantiegeld en waarschijnlijk dan ook de 13e maand? Of krijgt men die wel los uitgekeerd in november/december?
Dat is volgens mij het hele idee van dat IKB. Dat de extra beloningen (vakantiegeld, dertiende maand) ingezet kunnen worden voor andere zaken dan alleen simpelweg als loon uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
[...]

13e maand en vakantiegeld zitten in het IKB budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

13e maand, vakantiegeld, evt extra vakantiedagen etc.
Mijn vrouw is ook ambtenaar ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:49:
13e maand, vakantiegeld, evt extra vakantiedagen etc.
Mijn vrouw is ook ambtenaar ;).
Jeetje. Ik heb mij net even 'ingelezen'. Door dit te lezen: https://vng.nl/sites/default/files/vng_ikb_folder_def.pdf
Voor mijn gevoel is dit een slechte regeling geweest. Ik kan mij niet indenken dat de werknemers er hierdoor op vooruit zijn gegaan. Zeker als ze vanuit dit budget ook nog reiskosten moeten laten uitbetalen en ik zie ook studiekosten te staan.

Heeft de gemeente nog wel een soortgelijke regeling dat je vanaf je 55/58/60e een dag minder kan werken waarvan je de helft zelf moet betalen? Of zit dat ook in dat budget opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TheBrut3 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Jeetje. Ik heb mij net even 'ingelezen'. Door dit te lezen: https://vng.nl/sites/default/files/vng_ikb_folder_def.pdf
Voor mijn gevoel is dit een slechte regeling geweest. Ik kan mij niet indenken dat de werknemers er hierdoor op vooruit zijn gegaan. Zeker als ze vanuit dit budget ook nog reiskosten moeten laten uitbetalen en ik zie ook studiekosten te staan.
De dingen die je vanuit het ikb kunt betrekken zijn zaken waarvoor je ook eerst al geen vergoeding kreeg. Het is dus niet zo dat je bepaalde vergoedingen bent kwijtgeraakt.
Pagina: 1