Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoHEaA-Pgu411uK8j0P3yYyOmFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG2I4tXeOlelWcZE7yUXzgbY.jpg?f=fotoalbum_large

...
Kan een Nieuwe TV van LG 14 maanden na productiedatum afgeleverd worden als nieuw?

De TV is binnen een week na aflevering defect gegaan.. :'(
De monteur van LG had dit nog niet eerder gezien maar volgens de winkel is dit heel normaal :?

Beste antwoord (via Wim H op 22-05-2022 00:22)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wim H schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:36:
De branduren kon de monteur helaas niet uitlezen omdat het scherm defect is. Ook wees hij op een paar krasjes op de achterzijde van de TV die niet door mijn muur veroorzaakt zijn..

Zou het junnen dat ik een refurbished model heb aangekocht? Volgens de verkoper niet maar ik heb echt mijn twijfels
Het aantal branduren kan dan na reparatie uitgelezen worden. Maar als het scherm defect was, en het paneel vervangen is, maakt het ook niet zoveel meer uit. Als het paneel nieuw is, kun je de televisie als nieuw beschouwen. Raar blijft het wel, ik zou dan ook alleen al vanwege nieuwsgierigheid nog steeds de branduren willen uitlezen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zie niet direct bezwaar tegen verkopen als nieuw, mits de televisie ongebruikt is.

Je zou wellicht even het aantal branduren kunnen opvragen om dit te controleren; het roept vragen op waarom een G1 zolang in de opslag is blijven liggen, je wilt niet dat ze hem als demonstratiemodel gebruikt hebben. Als de monteur vragen had, zou ik eigenlijk verwachten dat hij ook als eerste het aantal branduren gaat opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Wim H schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]

...
Kan een Nieuwe TV van LG 14 maanden na productiedatum afgeleverd worden als nieuw?

De TV is binnen een week na aflevering defect gegaan.. :'(
De monteur van LG had dit nog niet eerder gezien maar volgens de winkel is dit heel normaal :?
Dat kan prima, producten kunnen nu eenmaal, al dan niet per ongeluk, lang in een magazijn staan bijvoorbeeld. Dat maakt niet dat ze niet meer 'nieuw in doos' zijn. Ook maakt het voor wat we hier in Nederlands in de volksmond garantie noemen niets uit, die gaat pas lopen vanaf verkoop datum.

Maar check inderdaad wel even of het aantal branduren in lijn is met jij zou verwachten op basis van het gebruik in de periode dat jij de TV in bezit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
De branduren kon de monteur helaas niet uitlezen omdat het scherm defect is. Ook wees hij op een paar krasjes op de achterzijde van de TV die niet door mijn muur veroorzaakt zijn..

Zou het junnen dat ik een refurbished model heb aangekocht? Volgens de verkoper niet maar ik heb echt mijn twijfels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je TV uit verpakking haalt kan je toch zien of ie nieuw is? Verpakkingsmateriaal is dan nieuw en folie zit op het scherm, afstandsbediening is ingepakt etc. Als ie uit de doos is geweest zie je dat echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Zolang de tv niet uit de doos is geweest, is 'ie gewoon nieuw en lijkt me daar niks mis mee.

Dat 'ie snel stuk is gegaan is vervelend, maar juist in de eerste weken van gebruik gebeuren de meeste defecten, in de eerste jaren (en vervolgens na meerdere jaren gebruik, als ze slijten).

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 21-05-2022 12:45 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat hier gezegd wordt is allemaal waar. Echter is het wel een opmerkelijk geval. Zeker bij producten als TVs die qua shelf life een groot verloop hebben van model naar model is het tegen alle verwachtingen in dat een TV zou lang geleden geproduceerd is.

Maar zolang het het type is dat je hebt gekocht en deze gewoon in de doos heeft gezeten maakt dat verder uiteraard niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Hann1BaL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:48:
Wat hier gezegd wordt is allemaal waar. Echter is het wel een opmerkelijk geval. Zeker bij producten als TVs die qua shelf life een groot verloop hebben van model naar model is het tegen alle verwachtingen in dat een TV zou lang geleden geproduceerd is.
Misschien zet deze shop alle producten die nieuw binnenkomen wel vooraan in de stelling, pakken ze de voorste producten ook weer als eerste eruit, en zijn ze nu voor het eerst in 14 maanden helemaal door de voorraad heen. Wie zal het zeggen...
Maar zolang het het type is dat je hebt gekocht en deze gewoon in de doos heeft gezeten maakt dat verder uiteraard niet uit.
Dat dus. Het is geen product met houdbaarheidsdatum ofzo. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Het zag er ook allemaal prima uit bij het uitpakken en had ik ook geen argwaan.
Alleen had de monteur van LG dat wel en juist hij attendeerde mij er op dat 2 maanden normaal is maar nog nooit een nieuwe LG tv van 14 maanden had gezien. Tevens wees hij dr krasjes aan die volgens hem niet van mijn muur kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wim H schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:18:
Het zag er ook allemaal prima uit bij het uitpakken en had ik ook geen argwaan.
Alleen had de monteur van LG dat wel en juist hij attendeerde mij er op dat 2 maanden normaal is maar nog nooit een nieuwe LG tv van 14 maanden had gezien. Tevens wees hij dr krasjes aan die volgens hem niet van mijn muur kunnen zijn.
Je maakt je wel erg druk over die krasjes. Er vanuitgaande dat je TV aan muur hebt gemaakt met meegeleverde beugels moet je die krasjes ook al eerder hebben gezien bij het bevestigen aan de TV.
Neem aan dat die zelfde monteur er niet bij was toen je TV ophing dus krasjes kunnen toch op heel veel andere manieren er op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Bedankt voor u bijdrage alleen is de kleur van de krasjes anders dan mijn muur
Bljjft een raar verhaal waar ik denk nooit achter ga komen.
Bedankt voor jullie reacties en ik zal de monteur maar weer bellen voor reparatie

[ Voor 80% gewijzigd door Wim H op 21-05-2022 13:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wim H schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:36:

Het aantal branduren kan dan na reparatie uitgelezen worden. Maar als het scherm defect was, en het paneel vervangen is, maakt het ook niet zoveel meer uit. Als het paneel nieuw is, kun je de televisie als nieuw beschouwen. Raar blijft het wel, ik zou dan ook alleen al vanwege nieuwsgierigheid nog steeds de branduren willen uitlezen.
Pagina: 1