Niet geheel duidelijk waarom Blizzard geld terug geeft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
nieuws: Blizzard geeft in-game geld terug voor Hearthstone-kaart van 25 euro
@YannickSpinner

Hoi, ik heb 2 (heel kleine) puntjes feedback over dit artikel die ik graag wil delen.

Het eerste is dat ik het niet logisch uit het artikel vind volgen dat er hier gold teruggegeven wordt vanwege een nerf. Er worden een paar dingen langs elkaar heen genoemd, zoals dat er een legendarische (of diamond, is dat hetzelfde?) uitvoering van de Drek'Thar kaart is, dat eigenaren daar wat gold voor terug krijgen, dan een losse paragraaf over hoe bij nerfs normaliter "dust" wordt teruggegeven (hier heeft de lezer nog geen idee dat er sprake was van een nerf) en later dat de Drek'Thar kaart blijkbaar generfed is. Als lezer moeten we het zelf maar een beetje aan elkaar knopen. Wat de nerf inhoudt en of eigenaren van de normale Drek'Thar ook iets terugkrijgen wordt trouwens volledig niet gemeld.

Tweede dingetje is dat ik zelf niet vind dat "nerf" en dusdanig algemeen woord is dat iedereen die maar zou moeten kennen. Gamers wel, en waarschijnlijk mensen geïnteresseerd in dit nieuws ook wel, maar als je niet per se veel games speelt/volgt en wel eens iets over een Blizzard game wilde lezen, heb je misschien geen idee waar dit over gaat. Maar goed, dat is altijd de eeuwige discussie, welke termen (nog) wel en welke niet (meer) uit te leggen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-09 19:00

YannickSpinner

Redacteur
Allereerst dank voor de uitgebreide, respectvolle feedback!

Als schrijver is het gemakkelijk om jezelf te verliezen in de details van een bericht, hoewel de chronologie dan soms niet helemaal duidelijk is voor een lezer die het voor het eerst leest. Dat was hier inderdaad het geval. Ik heb het artikel dus een beetje aangescherpt om het hopelijk wat gemakkelijker verteerbaar te maken :D

Wat betreft het gebruik van het woord nerfen, dat zijn termen waar inderdaad altijd discussies over plaatsvinden. In de intro heb ik 'zwakker gemaakt' gebruikt, met een latere referentie naar 'nerf'. Verreweg de meeste gamers weten wat het betekent en het artikel is vooral voor hen bedoeld. Leken zijn slechts een korte Google-sessie verwijderd van de betekenis, mocht dat niet duidelijk zijn. Maar vanwege de opbouw is het hopelijk nu voor iedereen duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Super, leest wat bij betreft nu makkelijker en maakt het allemaal veel duidelijker!