Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Even mijn beklag. Ik vind het vreselijk dat ik elke maand duizenden euro's aan belasting betaal. Nu ik sta ingeschreven als ZZP'er én full time in loondienst werk, betaal ik gemiddeld genomen 43% belasting over mijn inkomen. Er blijft aan het eind van de maand 4.000€ netto over. Daar werk ik 55 uur per week voor en heb ik +/- 6 jaar voor gestudeerd. Werk ik 40 uur, dan ga ik er gemiddeld 700€ op achteruit. Kortom: wie is de bandiet? De fiscus! Ik snap niet dat mensen dit accepteren, want als iemand 100€ jat schreeuwen mensen moord en brand.

Het ergste vind ik dat er voor mij is "besloten" dat belasting betalen normaal is. Maar wie zegt dat ik hieraan mee wil doen? 8)7 Mocht je tips hebben over hoe jij dit hebt leren accepteren, hoor ik het graag. Want mijn bloeddruk stijgt al bij het idee dat mijn vakantiegeld met bijzonder tarief belast wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 20-05-2022 23:51 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 23:08
Tja, waarom denk je dat veel mensen parttime werken? Een veel gehoorde uitspraak is dan ook: “waarom zou ik 80 uur per week gaan werken? Dan ben ik en helemaal kapot en gaat de helft van mijn geld naar de fiscus…” anderen zeggen bijvoorbeeld dat ze pas vanaf juli voor zichzelf geld verdienen want de eerste maanden werk je louter voor de fiscus..
We betalen hier best veel belasting ja, dat klopt. In een land als Amerika betaal je veel minder maar dan heb je ook veel minder. De overheid doet daar gemiddeld genomen niks en moet je alles weer privaat gaan financieren. Een ziektenkostenpremie van $ 1.800 per maand of zo is daar heel gewoon.
Kortom linksom (hoge belastingen) of rechtsom (lage belastingen maar alles privé regelen tegen hoge kosten) betalen voor algemene voorzieningen in de maatschappij zul je toch moeten. Dus wat is je punt/wil je met dit topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05 23:00
En wie denk je dat jouw mooie straatje zo schoon houdt? Of er überhaupt voor zorgt dat er een straat is waar jij veilig kan wonen? Precies.. de mensen die keihard werken en ook salaris verdienen. Dat salaris betaal jij via de belastingen,. niks vreemds aan.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
iApp schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:47:
Want mijn bloeddruk stijgt al bij het idee dat mijn vakantiegeld met bijzonder tarief belast wordt.
Wist je dat dat niet het geval is? Zo te horen niet.
;)
Belasting is zo gek nog niet (niet altijd wellicht), al mag je best kritisch zijn op hoe het geld besteed wordt. Probeer anders een te kijken hoe het bv gaat als je een zorgverzekering wilt afsluiten in landen waar dat op een ‘andere’ wijze is geregeld. Dat is niet altijd een succesverhaal, kijk bv eens naar de VS.

Wellicht niet helemaal vergelijkbaar maar het geeft een prima schets van de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Want mijn bloeddruk stijgt al bij het idee dat mijn vakantiegeld met bijzonder tarief belast wordt.
Je weet waarom dit zo op je loonstrookje staat? Zo nee, hoop ik wel dat je een boekhouder hebt voor je ZZP-zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 21-05-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 01:44
4000 Netto vind ik een erg mooi resultaat voor 55 uur per week op een maand voor een baan en zzp samen. Niet veel zullen dat je na doen. Ik snap deze klaagzang dus ook niet zo goed. Wees blij dat je belasting mag betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ergste vind ik dat er voor mij is "besloten" dat belasting betalen normaal is.
Democratie heet dat. Live with it :z
Maar wie zegt dat ik hieraan mee wil doen? 8)7
Je hoeft niet in Nederland te wonen, hè?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En het is natuurlijk ook niet de schuld van de fiscus.
De belastingdienst is een uitvoeringsdienst en heffen is iets wat in tegenstelling tot verdelen best wel goed loopt.
Hoeveel er betaald moet worden komt uit de koker van de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 23:40
DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:55:
En wie denk je dat jouw mooie straatje zo schoon houdt? Of er überhaupt voor zorgt dat er een straat is waar jij veilig kan wonen? Precies.. de mensen die keihard werken en ook salaris verdienen. Dat salaris betaal jij via de belastingen,. niks vreemds aan.
Nederland (en Duitsland) hebben de beste infrastructuur in de EU en misschien wel de wereld.
Dat wordt idd ook betaald door belastingen.
Er is een reden dat Rotterdam een van de grootste havens is, en Antwerpen niet.

Zijn de belastingen te hoog, daar ga ik me niet aan wagen.
Zijn er veel voordelen (voor iedereen) eraan verbonden dan ja.
(huur) Huizen in de USA zijn niet te betalen evenals ziektekosten. Mensen beseffen zich niet hoe goed het (relatief) geregeld is in Nederland.
En ja er valt genoeg te klagen.

Dit is wel een aardige eyeopener. (voor mij althans)

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 21-05-2022 00:12 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Een rant posten is niet de bedoeling, want we zijn een discussie forum, een rant geeft geen enkel aanknopingspunt tot een constructieve discussie.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.