Fan warmtepompdroogkast Beko draait niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J e r o e n
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik heb een warmtepomp droogkast Beko DPU 7360 x. 8jr oud. De was komt niet droog uit de droogkast na volledige cyclus: de fan rechtsonder de deur draait niet tijdens cyclus (heb toch een 15min gekeken). Het gaat hier over de fan die omgevingslucht aanzuigt naar de ontspanner van koelmiddel kring. Fan op zich getest en werkt nog wel dan bedrading gevolgd tot controlebord. Bedrading is aangesloten op relaiscontact dat geschakeld wordt door 24vdc spoeltje dus aangestuurd door controlebord. Uitgemeten en dit spoeltje krijgt geen 24vdc tijdens het draaien. Nu is mijn vraag is er een sensor die de fan aanschakelt of zou de fan continu moeten draaien? Er zijn 3 sensoren aangesloten op controlebord: niveaudetectie condenswater, temperatuursensor van lucht die rondcirculeert en temperatuursensor van koelmiddel kring. Van de laatste sensor zou ik nog kunnen verwachten dat die de fan schakelt als een soort van temperatuurregeling. En dan zou deze mogelijks defect kunnen zijn. Als de fan echter continu moet draaien dan heeft het enkel met controlebord te maken die zijn uitgang niet meer aanstuurt. Iemand een idee over correcte werking van fan bij een warmtepomp droogkast?

[ Voor 34% gewijzigd door J e r o e n op 21-05-2022 15:36 . Reden: Meer details ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1971
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05-2023
Is hier ondertussen een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsbeans
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-05 22:38
Ik heb denk ik hetzelfde probleem: iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
ik denk dat die fan niet draait omdat die warmtepomp gewoon nagenoeg niks doet..

en dan is vervangen goedkoper dan repareren

dat ding is ook al best oud.. en zo duur is een nieuwe niet eens

[ Voor 101% gewijzigd door boyette op 28-05-2024 01:56 ]