Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loraine
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Goedenavond,

Ik heb wat advies nodig en ik hoop dat er hier liefhebbers zijn die mij de goede kant op kunnen sturen. Ik werk in een vogelopvang en wij moeten regelmatig voor onze vogels, verklaringen door de dierenarts laten opstellen voor de overheid. Dit is een redelijk uitgebreid document (6 pagina's). Dit doen we momenteel gewoon op papier, maar om meer papierloos te gaan werken en om onszelf wat werk te besparen door het steeds inscannen e.d. van deze documenten, hebben wij het idee opgevat om dit nu op een tablet te gaan doen.

Nu is mijn vraag: Is dit daadwerkelijk een beetje te doen via een tablet? En zo ja, welke richting moet ik dan op denken?

De tablet hoeft dus niet heel veel aan te kunnen, maar moet wel goede functies hebben voor het makkelijk werken in PDF bestanden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- Elke vogel heeft 1 apart bestand. Soms moeten we van meer dan 10 vogels een verklaring opstellen, dus het makkelijk opslaan en nieuwe bestanden kunnen openen is een must.
- Wij werken zelf veel met onedrive en office 365, dus een koppeling hiermee zou fijn zijn.
- Wat er moet gebeuren: We hebben een standaard PDF bestand waar tekstueel informatie aan moet worden toegevoegd.
- Welk PDF programma hebben wij hiervoor nodig? Adobe acrobat is een optie en werk ik momenteel op mijn laptop ook op, maar werkt dit programma ook goed op een tablet? Of wellicht zijn er alternatieven die toch makkelijker werken?
- Misschien is een PDF wel niet de manier en zijn er makkelijker bestandsformaten om in te werken?
- Is het gebruik van een tablet met pen/stylus handig, of heeft dit eigenlijk niet zoveel meerwaarde? Zelf dacht ik in ieder geval aan een tablet met een toetsenbord erbij, dit lijkt mij zelf wel fijner werken dan het toetsenbord van de tablet zelf.

Wie hiermee in zou willen en kunnen meedenken, zou ik erg dankbaar zijn. Door de vele aangeboden modellen en opties zie ik door de bomen het bos even niet meer.

Budget ligt niet heel erg vast. Onder de €500,- zou mooi zijn, maar als het echt veel meerwaarde heeft om hierboven te gaan zitten dan is dat mogelijk.

Persoonlijk zou ik een kleine voorkeur hebben voor Samsung, maar ook dit ligt zeker niet vast als er betere prijs/kwaliteit verhouding tablets te vinden zijn.

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Word bestand met alles wat je moet 'opschrijven' maken. Na het invullen printen naar pdf. Lijkt me makkelijker op een laptop dan een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loraine
Dank voor de reactie. Een Word bestand zou zeker een optie zijn, zijn we op een gegeven moment echter vanaf gestapt omdat de lay out vaak niet helemaal lekker liep of versprong tijdens invullen. Maar hier zou ik zeker even naar kunnen kijken.

Laptop is helaas geen optie, die is gewoon niet flexibel genoeg. We hebben onze vogels in een grote kas zitten en moeten de hele kas door voor verschillende vogels. Soms hebben we de 'luxe' op de tablet neer te kunnen zetten, maar vaak genoeg moeten we uit de hand werken en dat gaat met een laptop toch echt niet.

Verder niemand suggesties? Ook wat betreft merk/model zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 12:39
Gezien waar hij voor gebruikt wordt zou ik zoeken naar een ruggedized tablet, simpele gezegd een apparaat wat tegen een stootje, vocht en stof kan. Denk bijvoorbeeld aan de Samsung tab Active3 of Tab ActivePro. Voor beiden kun je ook hoesjes met toetsenborden kopen.

Deze tablets zijn ook te reinigen, wel zo prettig bij ongelukken.

Wat meer informatie vindt je hier: https://www.samsung.com/nl/business/mobile/rugged/

Voor wat betreft software, adobe Acrobat is er ook voor de tablet. Dus als je een dynamisch pdf hebt kun je die hier gewoon mee bewerken en opslaan in OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loraine
Dat klinkt inderdaad als een tablet die hier goed voor geschikt is, ik duik daar eens verder in, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:15
Je hebt ook kinder tablets, kunnen goed tegen een stootje, en in de kleuren waarin ze komen zijn ze nog makkelijk terug te vinden. Ook veel keuze in verschillende prijsklassen

[ Voor 14% gewijzigd door Cyriel85 op 23-05-2022 14:56 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cyriel85 op 23-05-2022 14:57 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loraine
Cyriel85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:55:
Je hebt ook kinder tablets, kunnen goed tegen een stootje, en in de kleuren waarin ze komen zijn ze nog makkelijk terug te vinden. Ook veel keuze in verschillende prijsklassen
Dat zou eventueel ook nog een optie zijn. Die zijn snel genoeg om zoiets simpels aan te kunnen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
Loraine schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:17:
[...]

Dat zou eventueel ook nog een optie zijn. Die zijn snel genoeg om zoiets simpels aan te kunnen neem ik aan?
Lijkt me wel, pdfs tekst documenten vergen niet veel resources. Je kan er het beste wel een van een bekend merk kopen en uit 2021 of 2022, dan kan je er qua updates het langst mee doen.

Pagina: 1