Vraag over wifi naar bedraden van camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold Tukkers
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-03-2024
Is het volgende mogelijk?
Ik heb een camera buiten. Die wil ik verbinden met het internet. Alleen de afstand tot het KPN modem is te groot, moet ik door het hele huis een kabel trekken. Kan ik een wifi router installeren op het KPN modem dat dicht bij de camera staat, dus het WIFI signaal van de modem oppikt, en daar weer een kabel naar de camera aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Arnold Tukkers schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:48:
Is het volgende mogelijk?
Ik heb een camera buiten. Die wil ik verbinden met het internet. Alleen de afstand tot het KPN modem is te groot, moet ik door het hele huis een kabel trekken. Kan ik een wifi router installeren op het KPN modem dat dicht bij de camera staat, dus het WIFI signaal van de modem oppikt, en daar weer een kabel naar de camera aanhangen?
Ja. Dat heet een wifi bridge bv deze
https://www.megekko.nl/pr...Gha3BQINKL4MaAoP_EALw_wcB

Maar voor hetzelfde geld kun je ook een kpn superwifi2 kopen bij kpn. Afhankelijk van je experiabox heb jr dan 2x superwifi nodig of slechts 1

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Dit is toch geen bridge, maar gewoon een 3G (mobiel internet) modem/router.

Ja je zou dan een draadloze bridge moeten vinden. Voeger wel een gehad. Maar kan ze nu zo snel niet vinden met Google. Maar er zijn ook wel routers en acces pointes te koop die het kennen. Goed de specsheet uitpluizen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ewoutw schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Dit is toch geen bridge, maar gewoon een 3G (mobiel internet) modem/router.

Ja je zou dan een draadloze bridge moeten vinden. Voeger wel een gehad. Maar kan ze nu zo snel niet vinden met Google. Maar er zijn ook wel routers en acces pointes te koop die het kennen. Goed de specsheet uitpluizen dus.
Nee zit geen 3g in
Gewoon een goedkope optie als wifi client
https://www.tp-link.com/n...g/wifi-router/tl-wr902ac/

CISSP! Drop your encryption keys!