Op een nieuwe PC had ik eerder W11 op een M.2 SSD Gigabyte NVMe 2280 geïnstalleerd (direct op het Mobo). Daarnaast heb ik een 4Tb HD van Western Digital aangesloten. Ik gebruik veel data, dus bij het opdoeken van 2 oude PC's wilde ik 2 vrijkomende 2.5 inch Crucial SSD's in de nieuwe PC installeren. Het is gelukt om de SSD's een schijfletter te geven en te laten werken (soms met, soms zonder de data erop). Er zijn echter twee dingen. Als eerste blijft de Verkenner en de PC soms hangen en moet ik geforceerd afsluiten. Haal ik een SSD weg, dan volgt de volgende SSD en herhaalt het zich, net zolang tot ik alle SSD's heb verwijderd. Blijft alleen de M2 over, dan draait Windows weer prima. Het verwijderen van data op de SSD's helpt ook niet. Nu heb ik nog maar één SSD aan kunnen sluiten, maar is het afsluiten ook supertraag (2 minuten wachten, lampje blijft branden en dan pas). Verder blijven nu wel schijven zichtbaar goed werken. Ik al gezocht op het forum e.d. (term "oude of gebruikte SSD installeren") maar deze situatie komt nog niet voor. Ook als ik zwaardere SSD's wil inbouwen, weet ik niet wat ik moet doen. Wat doe ik fout? Blijft alleen een schone installatie over en hoe moet ik dan de SSD's aansluiten?
[Voor 8% gewijzigd door TC_Pip op 20-05-2022 17:25. Reden: zoektocht aangescherpt]