Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Student2022
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Vanuit mijn werk wordt mij aangeboden om een deeltijd master (voorkeur voor 2 jaar) te gaan volgen op een universiteit in Nederland. Insteek is een maatschappelijke master met raakvlakken op het gebied van leidinggeven, (verander)management, cultuur.
Ik heb het een en ander bekeken en informatie opgevraagd. Echter kom ik bij tot nu toe iedere master er achter dat de colleges in het Nederlands worden gegeven, echter dat de literatuur en het naslag werk in de Engelse taal wordt aangeboden. En daar zit voor mij echt even een flink knelpunt. De basis van Engels ben ik machtig, echter gaat het mij zeker weten ontzettend veel tijd (en frustratie kosten) om de materie in de Engelse taal te gaan bestuderen.
De master waar mijn voorkeur naar uitgaat wordt volledig in het Nederlands gegeven, de scripties worden ook in de Nederlandse taal uitgevoerd, echter is een deel van de literatuur in de Engelse taal. En daar knelt het bij mij.

Wie heeft er kennis van een deeltijd master waarbij de colleges en de literatuur in de Nederlandse taal worden aangeboden?

[ Voor 12% gewijzigd door Student2022 op 20-05-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:07
Kun je niet eerst een studiejaar steken in het verbeteren van je (passieve) Engelse taalbeheersing en daarna de deeltijd master gaan doen?

Bij mijn WO-bachelor zit er ook verplicht een (eveneens verplicht) vak in waarbij de stof geheel in het Engels is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Student2022 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:31:
Echter kom ik bij tot nu toe iedere master er achter dat de colleges in het Nederlands worden gegeven
Zet daar maar in dikgedrukte letters "in principe" bij. Het personeel van universiteiten is heel internationaal, en het kan zo maar zijn dat je voor een vak een docent krijgt die alleen Engels kan (en dan vaak nog met een flink buitenlands accent). Ik denk dat er geen enkele Nederlandse universiteit is waar je zonder redelijke beheersing van Engels uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Zet daar maar in dikgedrukte letters "in principe" bij. Het personeel van universiteiten is heel internationaal, en het kan zo maar zijn dat je voor een vak een docent krijgt die alleen Engels kan (en dan vaak nog met een flink buitenlands accent). Ik denk dat er geen enkele Nederlandse universiteit is waar je zonder redelijke beheersing van Engels uit de voeten kan.
Als OU master student kan ik beamen dat dit het geval is, je zal best een hoop colleges krijgen in het engels. Ook moeten papers en onderzoeksraporten over het algemeen in het engels. Hoort er imo ook wel een beetje bij, het is een wetenschappelijke studie en engels is nu eenmaal de standaard taal van de wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Zelfde ervaring hier, er zitten altijd wel vakken tussen die toch in het Engels gegeven worden.

Je moet je ook afvragen wat je Master waard is als er enkel NL literatuur gebruikt wordt. Die hebben wel een hele gelimiteerde scope in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De enige Masters die ik me kan voorstellen waar je dit probleem niet hebt zijn op Nederland gerichte Masters (Rechten, Nederlands en zo zijn er vast nog wat denkbaar)

Op alle andere onderwerpen is logischerwijs 9/10 keer een Engelstalig boek de standaard en vaak zijn de docenten een bonte internationale mix, laat staan de onderwijsassistenten e.d.

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 20-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Dit is ook bij de universiteiten zelf een veel besproken onderwerp.

Misschien kan je het ook zien als een goede en relatief laagdrempelige manier om jouw eigen Engelse taalvaardigheid te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:12
Zou je dat niet beginnen met een goede cursus Engels? Daar heb je natuurlijk ook een boel aan buiten je studie. Zelfs al zou je een cursus vinden waarbij alle literatuur in het Nederlands is, dan nog zullen die soms ongetwijfeld ook naar bronnen verwijzen die uitsluitend in het Engels beschikbaar zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:28
Voldoe je wel aan de toelatingseisen voor de master van je keuze? Vaak, maar zeker niet altijd, zit daar al een vooropleidingseis in geformuleerd, waarin "basiscompetenties" verpakt zitten. Zoals Engelse taal, basale wiskunde, basale onderzoeksvaardigheden.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:25
Student2022 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:31:
Vanuit mijn werk wordt mij aangeboden om een deeltijd master (voorkeur voor 2 jaar) te gaan volgen op een universiteit in Nederland. Insteek is een maatschappelijke master met raakvlakken op het gebied van leidinggeven, (verander)management, cultuur.
Ik heb het een en ander bekeken en informatie opgevraagd. Echter kom ik bij tot nu toe iedere master er achter dat de colleges in het Nederlands worden gegeven, echter dat de literatuur en het naslag werk in de Engelse taal wordt aangeboden. En daar zit voor mij echt even een flink knelpunt. De basis van Engels ben ik machtig, echter gaat het mij zeker weten ontzettend veel tijd (en frustratie kosten) om de materie in de Engelse taal te gaan bestuderen.
De master waar mijn voorkeur naar uitgaat wordt volledig in het Nederlands gegeven, de scripties worden ook in de Nederlandse taal uitgevoerd, echter is een deel van de literatuur in de Engelse taal. En daar knelt het bij mij.

Wie heeft er kennis van een deeltijd master waarbij de colleges en de literatuur in de Nederlandse taal worden aangeboden?
Een master krijg je pas als je een thesis schrijft. En die thesis heeft een sterke theoretische basis nodig. En die theoretische basis baseer je op wetenschappelijke publicaties. En die wetenschappelijke publicaties zijn altijd in het:

ENGELS! :)

offtopic:
*Uitzonderingen daargelaten

Dus je kunt vast een master vinden met overwegend Nederlandse lessen, maar dan ga je alsnog nat bij de afstudeerfase.

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 20-05-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Student2022
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Bedankt voor jullie reacties !!
Wordt even mijn Engels weer verfrissen... tips voor korte studies vooraf zijn altijd welkom :-)

De universiteit welke de master aanbiedt, geeft te kennen dat de docenten & gastdocenten allen Nederlands talig zijn en het in het Nederlands wordt gedoceerd. Ook de scripties zijn Nederlands talig. Enkel en alleen wordt de literatuur in het Engels aangeboden.

[ Voor 35% gewijzigd door Student2022 op 20-05-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:07
pagani schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:26:
De enige Masters die ik me kan voorstellen waar je dit probleem niet hebt zijn op Nederland gerichte Masters (Rechten, Nederlands en zo zijn er vast nog wat denkbaar)

Op alle andere onderwerpen is logischerwijs 9/10 keer een Engelstalig boek de standaard en vaak zijn de docenten een bonte internationale mix, laat staan de onderwijsassistenten e.d.
Zelfs bij die op NL-gerichte masters kun je erop rekenen dat je met Engelstalige bronnen zit. Nederland bestaat niet in een vacuüm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:12
Student2022 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:36:
Bedankt voor jullie reacties !!
Wordt even mijn Engels weer verfrissen... tips voor korte studies vooraf zijn altijd welkom :-)
Ik zou dan bijvoorbeeld kijken naar de Nonnen in Vught (waarschuwing, pagina is wel in het Engels! :+ ), of bijvoorbeeld het Cambridge English Advanced certificaat. Eerste hit op Google (zelf geen ervaring met dit instituut) is bijvoorbeeld deze.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:24
Ik zou het volgende doen: proberen met je werk en studie af te spreken dat je er langer (zeg 3 ipv 2 jaar) over doet en dan gewoon lekker beginnen, maar niet alle voorgeschreven vakken tegelijk. Dat Engels ontwikkel je vanzelf als je er meer mee bezig bent en dus gaat dat vanzelf weer beter. Op deze manier dus de hele tijd bezig met waar je interesses liggen en niet met een cursus Engels.
Pagina: 1