Stucloper reinigen na stucen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Heeft iemand een tip hoe ik stucloper kan reinigen en zo veel mogelijk stofvrij kan maken?

Geprobeerd met een stofzuiger, maar de zuigmond zit meteen vast aan het stucloper omdat het flexibel materiaal is en meteen de zuigmond van de stofzuiger afsluit.

Achtergrond: Afgelopen woensdag en donderdag is mijn hele verdieping gestuct. Één grote stofbende nu natuurlijk, maar de schilder komt pas eind volgende week de muren en plafonds spuiten. Tot die tijd moet ik dat stucloper laten liggen, maar ik woon gewoon in die woning, dus ik wil het dit weekend zo veel mogelijk schoon maken zodat het weer een beetje leefbaar wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Toevallig; ik heb net alle bende weer mogen opruimen nadat ze klaar waren.

Ik zou er niet aan beginnen dat schoon te maken. Alles wat je daarvoor gebruikt maak je alleen maar vies en/of kapot (stofzuiger).

Enige optie is om jezelf aan te passen doornmiddel van schoenen uit voordat je een schone ruimte inkomt. Zijn er geen schone ruimtes, dan schoenen uit voordat je het bed instapt... Kamperen in eigen huis! :)

Even doorbijten dus.

How low-code can you go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:32

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

zachte bezem, en in de richting van de banen vegen

Of

Nieuwe stucloper neerleggen.

Veel meer smaakjes heb je volgens mij niet.....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid stof en de kwaliteit stucloper. Maar je kunt heel licht vochtig dweilen proberen zoals zo'n natte swiffer. Maar het blijft gewoon een teringbende vies.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
je zou bij de action oid een grote lap goedkoop plastic kunnen halen en dat over de bende heen leggen.
Daarmee zit je de spuiter niet dwars en ben je zelf het grootste deel van de stofzooi kwijt.

om het echt netjes te krijgen en alle stucresten op te ruimen ben je best wat tijd kwijt (bezemen / scheppen / stofzuigen / nat afnemen / dag wachten tot stof uit de lucht is neergedaald / net zo lang herhalen tot netjes genoeg).
Dan zou het misschien handiger zijn om alle bende weg te gooien en nieuw schoon stucloper neer te leggen of maar gewoon een paar dagen bij vrienden / familie te bivakkeren...

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga het morgen vegen met een zachte bezem en het grovere werk opruimen met stoffer en blik. Verder inderdaad gewoon even afzien, en voeten schoonmaken voor ik het bed in ga.

“Kamperen in huis” is een positieve benadering en daar houd ik voor nu maar aan vast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
na vegen, je hebt vast wel wat afgeschreven beddengoed, gordijnen, handdoeken of misschien zelfs oude vloerkleden op zolder liggen, maak je gewoon looppaden daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geit010010
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-03-2024
Na het bezemen de stucloper omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50
Klinkt nog als geluk, bij mij was het zo,n smeerbende dat zelfs de stucloper op sommige plaatsen doorweekt was en gescheurd was. Ik was blij dat de pvc vloer er nog niet lag.

Ik zou er niet eens de moeite voor doen maar gewoon nieuwe stucloper neerleggen. De stucresten kom je straks overal tegen als je t door je huis heen gaat lopen.
Pagina: 1