12 Volt trigger met galvanische scheiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb Rotel voor en eindversterker en 2 B&W DB4s subwoofers.

Ik heb gemerkt dat de eindversterker het helemaal niet leuk vind om de subs te triggeren. Op bepaalde momenten gaat de eindversterker niet meer uit zichzelf uit, ook niet als ik alles afkoppel. Pas weer na een 'schoon' triggersignaal is dat probleem opgelost. Ik vind het niet prettig dat dit gebeurd en op termijn kan dit schade geven.

Als ik echter de voorversterker de eindversterker en de subwoofers laat schakelen (er zitten 2 trigger uitgangen op), dan geeft dit af en aan een bromtoon door.

Ik zoek dus eigenlijk een apparaat dat 1 trigger ingang heeft en minimaal 3 uitgangen, waarvan de uitgangen niet elektrisch met elkaar zijn verbonden.

Het enige apparaat dat ik kan vinden is de "Emotiva ET-3", echter weet ik niet of hij voldoet aan het galvanisch scheiden, ten tweede is het ding vrijwel nergens meer te koop en ten derde schijnt het ding nogal wat storing te veroorzaken door een brakke transformator die er in zit, dus precies wat ik niét wil.

Iemand hier die ervaring heeft op dit gebied?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Niet de oplossing die je zoekt, maar in het kader van energiebesparing zet ik tegenwoordig alles aan en uit met een setje KIKA schakelaars met AB.
Voorheen liet ik alles aan staan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
JukeboxBill schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:36:
Niet de oplossing die je zoekt, maar in het kader van energiebesparing zet ik tegenwoordig alles aan en uit met een setje KIKA schakelaars met AB.
Voorheen liet ik alles aan staan.
Ik wil de trigger blijven gebruiken. Los daarvan staan mijn subwoofers en eindversterker allemaal op andere plekken, dus met KAKU niet eenvoudig te regelen, daarnaast gaan mijn subwoofers niet aan via de stekker, dit moet echt via trigger. Verbruik is overigens heel laag in standby, het is moderne apparatuur.

Ik zoek dus eigenlijk een 12V trigger die galvanisch scheidt met bijv. een optocoupler.

De Emotiva wil ik best proberen, maar het ding is niet meer te koop lijkt het. Ik kan geen winkel vinden die het ding in Nederland verkoopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 20-05-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb zojuist via de Emotiva site het ding via Paypal besteld. Geen idee hoe lang dit gaat duren en wat ik aan extra kosten nog ga krijgen (invoerrechten en BTW), maar ik wil dit probleem opgelost hebben.

Overigens heb ik geen idee of dit kastje uiteindelijk het probleem gaat oplossen, maar het is het enige wat ik kan bedenken om te proberen.

Als het echt niets voor mij is, dan gaat ie op Marktplaats.

Heb ook ooit een keer een Dashcam besteld in Korea, toen moest ik aan DHL 100 euro aftikken bovenop de aankoopsprijs, toen kwam ie een week later in Nederland uit voor 200 euro minder :X mét garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 21-05-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met de app van je subs kun je de auto standby aan en uit zetten. Ik zeg auto standby uit, en je apparaten op een master slave stekkerdoos. Amp als master en als ie aan gaat schakelt ie automatisch de subs ook aan.
Geen trigger nodig, werkt altijd en bespaart nog elektra ook. Tientjes werk, zelfs voor een flinke doos.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:39:
Met de app van je subs kun je de auto standby aan en uit zetten. Ik zeg auto standby uit, en je apparaten op een master slave stekkerdoos. Amp als master en als ie aan gaat schakelt ie automatisch de subs ook aan.
Geen trigger nodig, werkt altijd en bespaart nog elektra ook. Tientjes werk, zelfs voor een flinke doos.
Auto standby werkt bij mij niet. Zodra hij uitgaat, detecteert ie een paar seconden daarna een signaal en gaat weer aan, die de hele tijd door, als de rest allemaal uit staat. Ook op de laagste gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een master slave doos schakel je de stroomvoorziening naar de sub uit. Dan gaat ie echt pas aan als de master aan gaat - en als je de master uitzet krijgen de slaves geen stroom meer.
Ergo: ze staan permanent aan, maar alleen als de rest van je installatie ook aan staat. En da's exact wat je wilt lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:54:
Met een master slave doos schakel je de stroomvoorziening naar de sub uit. Dan gaat ie echt pas aan als de master aan gaat - en als je de master uitzet krijgen de slaves geen stroom meer.
Ergo: ze staan permanent aan, maar alleen als de rest van je installatie ook aan staat. En da's exact wat je wilt lijkt me :)
Ik snap het, maar ik zit niet te wachten op een kerstboom van stopcontacten. De subwoofers staan op verschillende plekken en dat zijn plekken waar een los stopcontact meteen in het oog springt.

Ik heb nu de Emotiva besteld, ik hoop dat die doet wat ie moet doen en dat ik dan van het probleem af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kerstboom van stopcontacten valt mee hoor. Je hebt nu een dun draadje voor de trigger lopen, dat zou een dikkere draad voor de stroom worden. Maar da's aan jou :)

Dan is zo'n kaku setje wel een uitkomst eigenlijk, kun je ze los aan en uitschakelen dmv een plug tussen stekker en stopcontact.

Stiekem wel benieuwd naar de opstelling, heb je een foto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
De Emotiva is besteld. Helaas waren de invoerrechten wel een onaangename verrassing. Het ding zelf koste niet zoveel, maar ik kreeg net van DHL het verzoek om nog een keer bijna 30 euro af te tikken voor de schatkist. Dat maakt het geheel wel flink duurder en dat voor een experiment waarvan ik niet 100% zeker ben dat dit het probleem oplost...

Met een beetje geluk wordt het ding vrijdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:40
Ik heb hier een 12v 220v relais voor gekocht in een net doosje gestopt en deze een stekkerdoos laten schakelen. Hier toen ook maar meteen een paar ventilatoren in mijn kastje mee geschakeld Werkt perfect en mijn subs gaan netjes volledig uit en weer aan met de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:27:
Kerstboom van stopcontacten valt mee hoor. Je hebt nu een dun draadje voor de trigger lopen, dat zou een dikkere draad voor de stroom worden. Maar da's aan jou :)

Dan is zo'n kaku setje wel een uitkomst eigenlijk, kun je ze los aan en uitschakelen dmv een plug tussen stekker en stopcontact.

Stiekem wel benieuwd naar de opstelling, heb je een foto? :)
Foto:
Stereo setup

Dit is de setup toen het in mijn vorige woning stond. In de huidige setup heb ik 2 subwoofers.

Intussen heb ik de Emotiva triggersplitter ontvangen en dat werkt goed, maar was wel onaangenaam verrast, want het ding kostte iets van 48 euro, maar toen het in Nederland aankwam mocht ik nog even bijna 30 euro bijbetalen. Daarnaast zat er een US stekker aan en een non standaard plug grootte, dus heb uiteindelijk een andere adapter gesoldeerd aan de kabel.

Ik heb mijn bevindindingen in een review achtergelaten op de site van Emotiva maar die werd snel daarna verwijderd, ze accepteren alleen positieve reviews op de site, ja echt 8)7
Pagina: 1