Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Momenteel ben ik in het bezit van een geweldige set Triangle Comete EZ, boekenplankspeakers.
Ik wil deze gaan gebruiken in mijn nieuwe woonkamer (36m² zonder keuken), voornamelijk voor films.
De speakers heb ik aangevuld met een SVS sb13 ultra, alvast een investering voor de ruimere woonkamer _/-\o_
Tot nu toe zijn ze in mijn huidige werkkamer (12m²) ruim voldoende.

Echter ga ik zaterdag een set towers bekijken en beluisteren, de Triangle Antal 30th anniversary.
Nu is mijn vraag: is groter, beter?

Voor het laag heb ik dus de subwoofer als voornaamste bron. Wat voegt een zuil qua geluid toe?

Uiteraard weet ik meer als ik het beluister, maar wat is jullie ervaring?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hogere SPL, hogere gevoeligheid, lagere vervorming.

Heel kort soort de bocht bij modellen die dezelfde drivers gebruiken maar bijvoorbeeld meer stuks of grotere varianten (hoewel grotere drivers wel de overgang tussen woofer en tweeter lastiger maakt).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 11:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:45
(met zo'n topictitel kan je wel wat off-topic commentaar verwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:54
Gewoon luisteren en proberen, grotere luidsprekers hebben vaak een betere en diepere laag weergave.

Over het algemeen worden monitor luidsprekers in kleinere ruimtes aangeraden alleen dit is geen regel.

Het zou kunnen dat je dan zonder subwoofer toe kan.(voor muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een zuil geeft meer laag, ik heb mijn desktop speakers bij speakerenco (toen de winkel nog open was) vergeleken met vloerstaanders en er was er een bij die klonk ongeveer het zelfde alleen meer laag.
Echt grote dingen zoals een Vifa basis klinken ook bij hogere volumes erg ontspannen je hebt niet door hoe hard het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Gisteren wezen luisteren en "helaas" voegt in mijn optiek de zuil niks toe. Dit komt voornamelijk door mijn aparte sub. Mocht ik echter geen sub hebben gehad dan was het voor een grotere ruimte zeker een mooi alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:22
Goed verhaal

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Pagina: 1