Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
De Griekse componist Vangelis is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Athens News Agency donderdag op basis van zijn advocaat. De Griek was vooral bekend als componist van de muziek voor de films Chariots of Fire en Blade Runner.
Bron

1492 Conquest of Paradise was een nummer dat als kind enorme indruk op me heeft gemaakt. En de invloed die Vangelis heeft gehad op de muziekwereld is natuurlijk niet te bevatten.
RIP maestro.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 19:20
Hij was een heel groot musicus en een bescheiden mens. Zijn muziek zit vol van allerhande subtiele details die op het eerste gehoor niet opvallen maar die je langzamerhand ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Damn dat is treurig nieuws.
Hij heeft zoveel goede muziek gemaakt: Chariots of Fire, Conquest of Paradise, Blade runner, Antartica

Ook uit zijn samenwerking met Jon Anderson zijn mooie nummers verschenen. Bekenste is denk het nummer I'll find my way home.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoorde er inderdaad ook van op. Zonde, jammer, man heeft hele mooie dingen gemaakt.

Al zou ik zelf zeggen dat Chariots of fire de bekendste is ;)

Wat de meeste oudere Tweakers ook zullen kennen is Spiral. Dat was de tune van De Wondere Wereld met Chriet Titulaer namelijk :p

Hij is helaas slechts 1x in NL geweest voor een optreden. Dat was in 1991 in Rotterdam om het 5 jarig bestaan van een of ander overheidsprogramma te vieren. Speelde vanaf een ponton op de Maas.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:52
The Eagle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:57:
Hoorde er inderdaad ook van op. Zonde, jammer, man heeft hele mooie dingen gemaakt.

Al zou ik zelf zeggen dat Chariots of fire de bekendste is ;)

Wat de meeste oudere Tweakers ook zullen kennen is Spiral. Dat was de tune van De Wondere Wereld met Chriet Titulaer namelijk :p

Hij is helaas slechts 1x in NL geweest voor een optreden. Dat was in 1991 in Rotterdam om het 5 jarig bestaan van een of ander overheidsprogramma te vieren. Speelde vanaf een ponton op de Maas.
Had hem graag een keer live gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
Hoorde net Pulstar weer, en daarbij kwam een herinnering op van een tv-quiz waarin het gebruikt werd. Specifiek werd de muziek gebruikt onder een opdracht voor het thuis publiek waarbij je met bijvoorbeeld lippenstift op de tv (ja CRT) een lichtpunt volgde, en dat vormde dan een plaatje.

Maar wie weet het programma nog? Een googletje gaf geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Een groots musicus en componist is heengegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU5LRMfshXog5KNlmvMzF4RYxn8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khB33klX0HKh6bDQyl8NSUJb.jpg?f=fotoalbum_medium

Zijn oevre is enorm, en zijn muziek van hoog niveau leeft voort.

RIP, Vangelis.

Jean Michel Jarre postte een mooi bericht op Instagram:

https://www.instagram.com/p/CdwHdVyNGda/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
The Eagle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:57:

Gemaakt op de Yamaha CS80. Een synth die door velen gezien word als de heilige graal onder de synthesizers:

Mooi apparaat is het toch.. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 20-05-2022 22:03 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sjakie66 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Had hem graag een keer live gezien!
Staat gelukkig integraal op YT:

Er waren geluiden dat het allemaal playback was, maar kan me niet helemaal meer herinneren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:47
mijn favoriete Vangelis nummer. I’ll find my way home ;( RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
1991....daar was ik toen bij... Stond aan de overkant en het geluid was nauwelijks te horen.
De wind over het water verwaaide het geluid volkomen

Vond het erg tegenvallen voor wat ik me nu er nog van herinner....jemig....31 jaar geleden.. Pfff was ik 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
The Eagle schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Staat gelukkig integraal op YT:
[YouTube: Vangelis Eureka Rotterdam 1991 Full Concert Live]

Er waren geluiden dat het allemaal playback was, maar kan me niet helemaal meer herinneren.
Thnx, en ik was helemaal vergeten, dat Jon Anderson ook nog een klein rolletje had.

De manier van opnemen kan dat wel voeden ja. Veel van achteren filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Bron

1492 Conquest of Paradise was een nummer dat als kind enorme indruk op me heeft gemaakt. En de invloed die Vangelis heeft gehad op de muziekwereld is natuurlijk niet te bevatten.
RIP maestro.
Ook echt de enige persoon op deze wereld die het voor elkaar had kunnen krijgen in 1995 om een in essentie klassiek album op nr 1 te zetten.
Imho een wereldrecord opzich.

Iemand die je als mens nog veel meer jaren zou gunnen, ookal maakte hij eigenlijk weinig muziek meer voor het publiek, en zou hij niet veel lol hebben aan de tijden die komen gaan.

Een filmpje over hoe hij werkt en waarom hij op zo`n ongrijpbare hoogte zit wat muzikaal vermogen betreft.

Mijn favoriet van zijn albums is nog steeds Soil Festivities, werkt hoofdpijn onrust en irritatie sneller weg dan aspirine of alcohol.
Zo perfect prettig, ik heb nooit andere muziek kunnen vinden dat daar in de buurt van komt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

aljooge schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:18:
mijn favoriete Vangelis nummer. I’ll find my way home ;( RIP

[YouTube: Jon & Vangelis - I'll Find My Way Home]
Same. Prachtig nummer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27

ricardo246

Life's what you make it!

Waar ik hem nog briljanter in vind:

Samen met Demis Roussos.
Episch nummer, prachtige plaat (666)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1