Ik word gek van mijn TV-OUT !!!!

Pagina: 1
Acties:

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 15:00
Ik heb een lappie met tv-out(s-video), als ik hem aansluit op de tv van mijn ouders(philips 100Hertz)gewoon in de s-video ingang dan is het geen probleem gewoon super scherp beeld. Nu wil ik hem ook aansluiten op mijn 60Hertz tv'tje met alleen een scart-aansluiting. Ik heb allerei converters gebruikt van 10,- tot 50,- maar de kleuren en contrast kloppen voor geen meter.

Ik heb met de resolutie en kleur instellingen lopen klooien geen succes. O ja hij staat op pal

Wie helpt mij

BVD!!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

moved VB >> AVH

dit is meer een probleem van je TV denk ik.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Probeer eens Pal 60 hz.
Dit optie zit iig op mijn tv out van m'n MPEG2 kaart.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Welke laptop/videokaart/tvout/tv ? Meer info please...

Verwijderd

Graag meer info maar als ik mijn ati radeon via scart aan sluit krijg ik z/w beeld en via svhs perfect beeld.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Je hebt waarschijnlijk een 50 Hz tv.. 60 Hz in NTSC wat ze in Amerika gebruiken.

Als je alleen 1 scart hebt dan heeft hij meestal ondersteuning voor RGB (naast composite wat standaard op scart zit).

Er zijn 2 scart arrangementen. 1x rgb + composite en 1x s-video + composite.

Ik ben nog nooit een TV tegengekomen die maar 1 scart aansluiting had en daar de s-video variant had.

De oplossing. Een s-video -> composite converter. Met een s-video->scart 'kastje' zit je dus niet goed omdat hij de s-video signalen (chroma en luma gescheiden) doorgeeft op bepaalde pins.

Zoek maar op 'scart pinout' en 's-video pinout'.

Succes.

Bij http://wwww.conrad.nl/ hebben ze vast wel wat je zoekt.

Coïtus ergo sum

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 15:00
K' dan bedankt voor jullie reacties !!!... B-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

je zou ook gewoon direct vanaf je vidkaart een composite kabel kunnen trekken...scheelt converter. De duurdere tv's kunnen btw wel svideo over scart aan.
Pagina: 1