Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 20:32
Goedendag,

Ik zit een beetje met mn handen in het haar, 6 maanden geleden heb ik een MSI laptop aangeschaft bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, van begin af aan was de batterij al extreem snel leeg en na 6 maanden begaf de Hdmi poort het.

Nu heb ik de laptop retour gestuurd ter reparatie, echter geeft het service center aan dat de hdmi poort beschadigd is en schuift de schuld op mij af, het zou om een verbogen of kapot pinnetje gaan.
Kosten hiervoor 630,-, bijna net zoveel als de laptop zelf heeft gekost.

De laptop is op een nette manier gebruikt, heeft vooral stil gestaan en de hdmi kabel is slechts een aantal keer opnieuw geconnect, ook stopte deze ineens met werken terwijl de kabel er nog in zit.

Members only:
beschuldigt me van het verkeerd aansluiten van een hdmi kabel, maar tenzij ik deze er in heb gehamerd zie ik niet hoe dat kan gebeuren, ook is er niets vreemd met de desbetreffende kabel aan de hand wat schade veroorzaakt zou kunnen hebben, het hele verhaaltje stinkt aan alle kanten, bij normaal gebruik mag ik toch verwachten dat zo'n poort het niet na een half jaar begeeft.

Zijn er misschien mensen met soorgelijke ervaringen bij
Members only:
of een andere webshop, heb ik rechten of zijn er artikelen die ik wellicht kan quoten om ze alsnog over te halen garantie te verlenen?
Ik zat al te denken om voor 200 euro de consumentenbond te laten bemiddelen gezien dit onderhand een principekwestie begint te worden, maar liever niet natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 19-05-2022 16:48 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
Wanneer heb je m precies gekocht?

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06

me1299

$ondertitel

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Dus wanneer heb je het defect gemeld?

Het is voor een winkel erg lastig om te bewijzen dat jij het defect hebt veroorzaakt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
Heb je ook een foto van de beschadiging ontvangen?

Een HDMI poort zal bij normaal gebruik niet zomaar beschadigen, maar bij bijvoorbeeld het proppen van een verkeerde kabel in de desbetreffende poort kan ik snappen dat de reperateur van mening kan zijn dat het door de gebruiker is veroorzaakt.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:21
HDMI poorten breken niet zomaar af, een accu is een slijtageonderdeel, wat wordt bedoelt met extreem snel leeg?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
me1299 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:30:
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Dus wanneer heb je het defect gemeld?

Het is voor een winkel erg lastig om te bewijzen dat jij het defect hebt veroorzaakt.
De laptop is aangeschaft op 17-11-2021, ik heb het defect ongeveer 2 weken geleden gemeld en de laptop opgestuurd.
mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:33:
HDMI poorten breken niet zomaar af, een accu is een slijtageonderdeel, wat wordt bedoelt met extreem snel leeg?
De accu was binnen 2 uur leeg met licht gebruik (beetje internet, word)
rmathijssen schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:33:
Heb je ook een foto van de beschadiging ontvangen?

Een HDMI poort zal bij normaal gebruik niet zomaar beschadigen, maar bij bijvoorbeeld het proppen van een verkeerde kabel in de desbetreffende poort kan ik snappen dat de reperateur van mening kan zijn dat het door de gebruiker is veroorzaakt.
Ik stop al vrij veel jaartjes hdmi kabels in hdmi poortjes, als die niet past ga ik niet door duwen.

Hier is een foto die ze gestuurd hebben, er lijkt een pinnetje omhoog te komen die er niet was toen ik de laptop opstuurde, dat weet ik 100 procent zeker gezien ik tot het laatste moment verschillende kabels heb geprobeerd die er zonder problemen in en uit gingen.

https://ibb.co/SKMwb8R

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:40:
Ik stop al vrij veel jaartjes hdmi kabels in hdmi poortjes, als die niet past ga ik niet door duwen.

Hier is een foto die ze gestuurd hebben, er lijkt een pinnetje omhoog te komen die er niet was toen ik de laptop opstuurde, dat weet ik 100 procent zeker gezien ik tot het laatste moment verschillende kabels heb geprobeerd die er zonder problemen in en uit gingen.

Wel briljant dat ze eerst de hele laptop opmaken om vervolgens te concluderen dat het een verbogen pinnetje is... Beetje dubieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:40:
[...]

De laptop is aangeschaft op 17-11-2021, ik heb het defect ongeveer 2 weken geleden gemeld en de laptop opgestuurd.

[...]

[...]

171 dagen, is net minder dan 6 maanden. De bewijslijst ligt dus bij de verkoper. Dat de HDMI poort kapot is kan ook door een productiefout zijn ontstaan. Of van mijn part door de winkel veroorzaakt bij het openmaken (van de laptop) / controleren / schoonmaken? van de HDMI poort.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:12
Wie heeft trouwens het 'user abuse' geconstateerd, is dat
Members only:
zelf of een gecertificeerde reparateur voor dit model laptop?

Op basis van de informatie die je geeft denk ik dat je mogelijk in je recht staat want binnen 6 maand gemeld en dan ligt er een hoge mate van bewijslast bij de verkoper normaal gesproken, maar recht hebben en recht krijgen wil in dit soort gevallen nog wel eens heel ver uit elkaar liggen.
Welk type laptop is het? Dit hoeft namelijk niet altijd vreemd te zijn, zeker niet wanneer het een budget model betreft dat door de fabrikant niet heel zuinig is afgesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 19-05-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Dennism schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:53:
Wie heeft trouwens het 'user abuse' geconstateerd, is dat Megekko zelf of een gecertificeerde reparateur voor dit model laptop?

Op basis van de informatie die je geeft denk ik dat je mogelijk in je recht staat want binnen 6 maand gemeld en dan ligt er een hoge mate van bewijslast bij de verkoper normaal gesproken, maar recht hebben en recht krijgen wil in dit soort gevallen nog wel eens heel ver uit elkaar liggen.
Members only:
heeft me direct contact op laten nemen met MSI welke weer een 3e partij gebruiken voor reparaties e.d.
Uiteindelijk is de laptop bekeken door PCS Services.
Welk type laptop is het? Dit hoeft namelijk niet altijd vreemd te zijn, zeker niet wanneer het een budget model betreft dat door de fabrikant niet heel zuinig is afgesteld.
Een MSI Bravo 15, enig google werk laat weten dat deze het met licht gebruik zo'n 7 tot 9 uur uit zou moeten houden.
me1299 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:47:
[...]

171 dagen, is net minder dan 6 maanden. De bewijslijst ligt dus bij de verkoper. Dat de HDMI poort kapot is kan ook door een productiefout zijn ontstaan. Of van mijn part door de winkel veroorzaakt bij het openmaken (van de laptop) / controleren / schoonmaken? van de HDMI poort.
Ik ga dit eens voorleggen bij ze, bedankt voor de info.

[ Voor 44% gewijzigd door Perkouw op 19-05-2022 16:49 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:06
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Members only:
heeft me direct contact op laten nemen met MSI welke weer een 3e partij gebruiken voor reparaties e.d.
Uiteindelijk is de laptop bekeken door PCS Services.
[...]
Lekker de verantwoordelijkheid afschuiven dus.
Members only:
is je leverancier, dus zorg dat het hun probleem blijft. Blijf bij je standpunt dat je de laptop correct hebt behandeld en niet met schade aangeleverd.
Hoe heb je betaald trouwens? Creditkaart of iDeal?

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 19-05-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Het kan heel goed dat MSI geen fabrieksgarantie wil verlenen omwille van vermeende gebruikersschade. Maar de fabrikant is geen partij in deze. Zorg dat de laptop terugkomt en stuur deze naar
Members only:
zelf op zij zijn verantwoordelijk voor de garantie en niet de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
me1299 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:09:
Het kan heel goed dat MSI geen fabrieksgarantie wil verlenen omwille van vermeende gebruikersschade. Maar de fabrikant is geen partij in deze. Zorg dat de laptop terugkomt en stuur deze naar
Members only:
Dat zou ik inderdaad ook doen, blijft echter wel staan dat
Members only:
nu een verklaring zal hebben (of zal krijgen) van een 3de partij dat het door de gebruiker veroorzaakte schade is. Ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar (of niet) een rechter aan zo'n verklaring zal tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
me1299 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:47:
[...]
Check check dubbelcheck @DapperKonijntje want wat @me1299 schrijft is belangrijk.

Als je hebt gekocht als consument (dus niet als bedrijf) en inderdaad binnen de genoemde 6 maanden vaststelde dat dit probleem bestond en dat hebt gemeld aan de verkoper, hoef je alleen maar te stellen dat het zo is. Er is namelijk een bewijsvermoeden dat het probleem al bestond bij aflevering en dat moet door de verkoper met tegendeelbewijs worden ontkracht en niet slechts ontzenuwd,

Zie art. 7:18 lid 2 BW (geldend ten tijde van de koop). Het is thans overigens 1 jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:56:

Een MSI Bravo 15, enig google werk laat weten dat deze het met licht gebruik zo'n 7 tot 9 uur uit zou moeten houden.
Als ik kijk naar deze test: https://www.pcmag.com/reviews/msi-bravo-15

Halen ze net geen 7 uur terwijl ze de volgende zaken doen:
Battery Rundown Test
For our last benchmark, we measure a laptop's unplugged runtime while playing a locally stored video with screen brightness at 50 percent and audio volume at 100 percent. We use the notebook's energy-saving rather than balanced or other power profile, turn off Wi-Fi, and even disable keyboard backlighting to squeeze as much life as possible out of the system.
Ik zou dan eigenlijk geen levensduur van 7-9 uur verwachten bij licht gebruik, tenzij je zelf ook de wifi uitzet, de toetsenbord verlichting uitzet en het scherm heel laag in de brightness.

Laat je al die zaken wel aanstaan en staat de brightness bij jou hoger (dit is vaak een killer voor het verbruik) zou ik al snel een paar uur minder verwachten. Al ben ik het met je eens dat 2 uur dan wel vrij snel is. Maar veel meer dan een uur of 4 zou ik bij een laptop als deze bij normaal gebruik nu ook niet heel snel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Real schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Check check dubbelcheck @DapperKonijntje want wat @me1299 schrijft is belangrijk.

Als je hebt gekocht als consument (dus niet als bedrijf) en inderdaad binnen de genoemde 6 maanden vaststelde dat dit probleem bestond en dat hebt gemeld aan de verkoper, hoef je alleen maar te stellen dat het zo is. Er is namelijk een bewijsvermoeden dat het probleem al bestond bij aflevering en dat moet door de verkoper met tegendeelbewijs worden ontkracht en niet slechts ontzenuwd,

Zie art. 7:18 lid 2 BW (geldend ten tijde van de koop). Het is thans overigens 1 jaar na aankoop.
Top bedankt! ik ben nu een nieuwe mail aan het schrijven waarin ik de bewijslast voorleg, hopelijk helpen deze artikels om er een beetje zwaarte aan te geven :)
Dennism schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Als ik kijk naar deze test: https://www.pcmag.com/reviews/msi-bravo-15

Halen ze net geen 7 uur terwijl ze de volgende zaken doen:

[...]

Ik zou dan eigenlijk geen levensduur van 7-9 uur verwachten bij licht gebruik, tenzij je zelf ook de wifi uitzet, de toetsenbord verlichting uitzet en het scherm heel laag in de brightness.

Laat je al die zaken wel aanstaan en staat de brightness bij jou hoger (dit is vaak een killer voor het verbruik) zou ik al snel een paar uur minder verwachten. Al ben ik het met je eens dat 2 uur dan wel vrij snel is. Maar veel meer dan een uur of 4 zou ik bij een laptop als deze bij normaal gebruik nu ook niet heel snel verwachten.
Eens, echter zou ik met 4 uur alsnog tevreden zijn, maar anderhalf tot 2 is gewoon kapot, tevens ging die vaak van 40% direct naar 0 dus er is wss wel echt iets mis mee.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:28
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:24:
Ik zat al te denken om voor 200 euro de consumentenbond te laten bemiddelen gezien dit onderhand een principekwestie begint te worden, maar liever niet natuurlijk.
Dan kan je beter op zoek gaan naar een handige tweaker die in ruil voor een kratje bier een nieuwe HDMI-poort van €5 er op soldeert. En €200 voor "bemiddeling"? Dan betaal je €200 voor een boze brief met de stempel van de consumentenbond erop en als de winkel "nee" zegt sta je met lege handen. Stop het geld dan in een échte rechtszaak, dan kan je ten minste nog je proceskosten vergoed krijgen.

Met klagen over de batterij ben je te laat, omdat je dat probleem al gelijk had ontdekt had je daar ook eerder al over moeten klagen.

Dit defect zou heel goed veroorzaakt kunnen zijn door een stukje zand of iets dergelijks dat klem is komen te zitten toen je de kabel inplugde. Ja, de winkel zit met de bewijslast, maar aan procederen zit toch een behoorlijk risico en dat is het tenzij je écht een ijzersterke zaak hebt vaak niet waard. Ik zou in dit geval eerst eens kijken of er iemand is die voor een schappelijk tarief een nieuwe HDMI-poort kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:32
Dat is niet leuk om te horen, ik hoop dat je probleem wordt opgelost. Dit is voor mij een signaal om
Members only:
te vermijden. Ik heb met tech enthousiaste webwinkeltjes in het algemeen geen goede ervaringen (Alternate kuch kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Top bedankt! ik ben nu een nieuwe mail aan het schrijven waarin ik de bewijslast voorleg, hopelijk helpen deze artikels om er een beetje zwaarte aan te geven :)

[...]

Eens, echter zou ik met 4 uur alsnog tevreden zijn, maar anderhalf tot 2 is gewoon kapot, tevens ging die vaak van 40% direct naar 0 dus er is wss wel echt iets mis mee.
Van 40% naar 0 is inderdaad vrijwel zeker een defect aan bijv. de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Partijverklaringen zoals de van MSI, kunnen net tot bewijs dienen. Helaas pindakaas.

Ze zijn gewoon aansprakelijk voor deze schade. Gewoonlijke riedeltje, aanmanen, ingebreke stellen met verzuim melding, bij niet willen luisteren een dagvaarding opstellen met daarin de keuze welke je wilt (nakoming, ontbinding en/ of schadevergoeding wegens niet-nakoming.

Eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkopende partij.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Tom-Z schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Dan kan je beter op zoek gaan naar een handige tweaker die in ruil voor een kratje bier een nieuwe HDMI-poort van €5 er op soldeert. En €200 voor "bemiddeling"? Dan betaal je €200 voor een boze brief met de stempel van de consumentenbond erop en als de winkel "nee" zegt sta je met lege handen. Stop het geld dan in een échte rechtszaak, dan kan je ten minste nog je proceskosten vergoed krijgen.

Met klagen over de batterij ben je te laat, omdat je dat probleem al gelijk had ontdekt had je daar ook eerder al over moeten klagen.

Dit defect zou heel goed veroorzaakt kunnen zijn door een stukje zand of iets dergelijks dat klem is komen te zitten toen je de kabel inplugde. Ja, de winkel zit met de bewijslast, maar aan procederen zit toch een behoorlijk risico en dat is het tenzij je écht een ijzersterke zaak hebt vaak niet waard. Ik zou in dit geval eerst eens kijken of er iemand is die voor een schappelijk tarief een nieuwe HDMI-poort kan monteren.
Dat is ook een idee, bedankt voor de tip.
De batterij deden ze gek genoeg niet moeilijk over, die viel onder de garantie volgens hun, waarschijnlijk omdat ze niet hard kunnen maken dat ik daar onfatsoenlijk mee om ben gegaan.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
Wat ik vreemd vind (of niet snap): Je geeft aan dat je de HDMI poorten een paar keer gebruikt hebt. Vervolgens stopt de HDMI port met werken en word er een verbogen pin geconstateerd.

Die pin kan volgens mij nooit vanaf het begin al verbogen zijn. Dat moet na de aanschaf gebeurt zijn anders deed de port het meteen al niet.

Heb je al gekeken naar de HDMI kabel? Is deze nog wel goed? Het lijkt er namelijk wel op dat dit na gebruik is gebeurt. Ik heb zelf ook weleens een USB port gesloopt (ook verbogen pinnen), simpelweg door het gebruik van een gare USB kabel.

Of het dan ook jou schuld is laat ik even in het midden. O-)

Overigens weet ik uit ervaring dat je zulke pinnen vaak terug kan buigen waardoor de poort het weer doet. Vaak kom je met een pincet/kleine schroevendraaier al een heel eind. Wellicht een idee als je geen garantie kan krijgen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Shopnaam even netjes tussen de MO tag gezet, let hier volgende keer a.u.b. even op TS. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Top bedankt! ik ben nu een nieuwe mail aan het schrijven waarin ik de bewijslast voorleg, hopelijk helpen deze artikels om er een beetje zwaarte aan te geven :).
Tenzij het echt op een dag aankomt (en de dag is nog niet voorbij) kun je beter even recapituleren en samenvatten hier wat er over een weer is gecorrespondeerd zonder daarbij jezelf herleidbaar te maken. De mail niet integraal delen, maar enkel de strekking is voldoende voor zover je niet alles al hebt genoemd. Beter ineens goed dan steeds mailtjes met wisselende standpunten.

Je hebt namelijk meer mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

Wil je iets niet volledig openbaar delen, dan kan dat bijvoorbeeld met de [ mo] [ /mo] tags (zonder de spatie), hoewel in theorie de verkoper toch meeleest. Hou daar dus rekening mee.

Dus zo:

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Real op 19-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DapperKonijntje
ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:49:
Wat ik vreemd vind (of niet snap): Je geeft aan dat je de HDMI poorten een paar keer gebruikt hebt. Vervolgens stopt de HDMI port met werken en word er een verbogen pin geconstateerd.

Die pin kan volgens mij nooit vanaf het begin al verbogen zijn. Dat moet na de aanschaf gebeurt zijn anders deed de port het meteen al niet.

Heb je al gekeken naar de HDMI kabel? Is deze nog wel goed? Het lijkt er namelijk wel op dat dit na gebruik is gebeurt. Ik heb zelf ook weleens een USB port gesloopt (ook verbogen pinnen), simpelweg door het gebruik van een gare USB kabel.

Of het dan ook jou schuld is laat ik even in het midden. O-)

Overigens weet ik uit ervaring dat je zulke pinnen vaak terug kan buigen waardoor de poort het weer doet. Vaak kom je met een pincet/kleine schroevendraaier al een heel eind. Wellicht een idee als je geen garantie kan krijgen.
Ik heb foto's gemaakt van mijn poorten voor de laptop de deur uit ging, op mijn foto's is er geen los pinnetje te zien, wellicht was die een beetje los en hebben ze hem zelf verbogen om het duidelijk te maken, dat zou nog kunnen.

Met de hdmi kabel is niets mis, ik heb hem uitvoerig bekeken en getest en in elk ander apparaat richt die geen schade aan.
Perkouw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:50:
[mbr]Shopnaam even netjes tussen de MO tag gezet, let hier volgende keer a.u.b. even op TS. . . [/]
Excuus, ik post niet zoveel op het forum.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 15:30
Gewoon zoals eerder aangegeven de webshop terugmailen dat de bewijslast bij de verkoper ligt. En dat ze het voor je moeten oplossen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Saeverix schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:57:
Gewoon zoals eerder aangegeven de webshop terugmailen dat de bewijslast bij de verkoper ligt. En dat ze het voor je moeten oplossen.
Nee, zoals @Tom-Z aangeeft ligt dat genuanceerder voor wat betreft de batterij, want daar lijkt inderdaad de klachtplicht geschonden. Kun je er nog steeds over praten in hoeverre het laat klagen de belangen van de verkoper heeft geschaad, maar dat vereist dus goed nadenken voor je zomaar begint te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb foto's gemaakt van mijn poorten voor de laptop de deur uit ging, op mijn foto's is er geen los pinnetje te zien
Ach, ik heb zelf bij een Raspberri Pi 4 ook per ongeluk een kleine HDMI poort een pinnetje verbogen. En ik gebruikte dus niet teveel kracht ofzo. Soms heeft zo'n poort een gebrek vanaf de fabriek. Zo'n HDMI poort is voor een expert makkelijk te vervangen, kwestie van kennis en misschien 5 minuten aan werk.

Het fixen van zo'n HDMI poort kost geen 630 EUR als de reparatie zinnig wordt gedaan. Ondanks 5 minuten werk is een expert duur, maar niet 630 EUR duur.

Dit is niet richting OP persoonlijk, meer als toevoeging op teveel mensen die aangeven dat het waarschijnlijk de schuld van OP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Real schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Tenzij het echt op een dag aankomt (en de dag is nog niet voorbij) kun je beter even recapituleren en samenvatten hier wat er over een weer is gecorrespondeerd zonder daarbij jezelf herleidbaar te maken. De mail niet integraal delen, maar enkel de strekking is voldoende voor zover je niet alles al hebt genoemd. Beter ineens goed dan steeds mailtjes met wisselende standpunten.

Je hebt namelijk meer mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

Wil je iets niet volledig openbaar delen, dan kan dat bijvoorbeeld met de [ mo] [ /mo] tags (zonder de spatie), hoewel in theorie de verkoper toch meeleest. Hou daar dus rekening mee.

Dus zo:

***members only***
Members only:

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Je moet de spaties dus weglaten zoals ik schreef dus [ mo ] aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Real schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Je moet de spaties dus weglaten zoals ik schreef dus [ mo ] aan elkaar.
Ik zag het al idd, my bad.

Overigens is hier de foto die ik zelf had gemaakt.

https://ibb.co/DMPXFPF

[ Voor 15% gewijzigd door DapperKonijntje op 19-05-2022 17:14 ]

Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46
Edit: Jouw foto veranderd het verhaal wel een beetje, Ik zie wel iets in die hoek, maar volgens mij is dat door de manier waarop die HDMI poort is gebouwd. Het is echter te lage resolutie om echt iets over te kunnen zeggen.

Kun je aantonen dat de foto recent gemaakt is en van deze laptop is? (Serienummer?)

Ik ben geen fan van
Members only:
, maar hier moet ik ze wel gelijk geven.

1. Die pin was niet verbogen toen de winkel 'm leverde
TS heeft de HDMI poort meerdere keren gebruikt. De kans dat dat succesvol zou kunnen met een pin die verbonden is naar de shield van de kabel is niet heel groot. Bovendien zal die pin het moeilijk maken de connector goed in het socket te doen. Daar komt nog bij dat de TS juist aangeeft dat de HDMI poort het nu niet meer doet.

2. Ik ken geen manier waarop deze pin vanzelf verbogen kan zijn
Dit is geen slijtage. Ook is de pin niet opeens door uitzetting ofzo naar boven gekomen.

3. Deze poort lijkt niet uitzonderlijk zwak te zijn
MSI verkoopt dit exacte systeem al bijna een jaar. Ik kan geen klachten over dit euvel vinden online.

@DapperKonijntje kijk al je HDMI kabels na. Als ik moest gokken zou ik zeggen dat we hier te maken hebben met een beschadigde HDMI kabel die dat pinnetje heeft verbogen. Heb je al je kabels van 'reputable sources'? Of komen ze van AliExpress? Nou komt er vaak genoeg prima spul van AliExpress, maar de kans dat het daar mis gaat is wat groter. Toevallig een kabel die er moeilijk in gaat? Dimensies nemen ze het niet altijd even nauw mee. Ook met USB poorten is dat een probleem.

Heb je die HDMI poort nodig? Heb je een USB-C poort waar beeld over kan? Buig dan die pin voorzichtig een stukje terug zodat hij geen sluiting meer maakt. Tape ertussen helpt ook. En die poort gewoon niet meer gebruiken. Alternatief is een Tweaker met een hot-air station. (Aangenomen dat er verder geen schade is ontstaan).

[ Voor 9% gewijzigd door Nijn op 19-05-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Nijn schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:27:
Edit: Jouw foto veranderd het verhaal wel een beetje, Ik zie wel iets in die hoek, maar volgens mij is dat door de manier waarop die HDMI poort is gebouwd. Het is echter te lage resolutie om echt iets over te kunnen zeggen.

Kun je aantonen dat de foto recent gemaakt is en van deze laptop is? (Serienummer?)
Hmnee, ik had vluchtig nog even een foto gemaakt voor die de doos in ging, ik had ook gewoon verwacht dat het onder gerantie gerepareerd zou worden en daarmee klaar.

Ik kan er iig nog een les uit trekken voor een volgende keer....

Wat de hdmi kabel betreft heb ik hem zojuist nog even goed nagekeken en die ziet er gewoon prima uit, ik heb ook nooit ervaren dat die er stroef in ging, de kabel zelf komt van allekabels.nl, ooit heb ik er een paar gekocht, niets speciaals, maar ook geen troep.

Deze laptop accepteert geen video over usb-c, anders had ik het op die manier nog wel op willen lossen ipv een hoofdpijn dossier.

[ Voor 6% gewijzigd door DapperKonijntje op 19-05-2022 17:41 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Zou het er niet zo snel bij laten zitten. Voor hetzelfde geld is die connector gewoon defect geraakt bij hun. Hoe dan ook, het is een ondeugdelijk connector geweest, anders sloop je m niet zo snel. En die bewijslast dat ie wel deugdelijk was ligt bij de leverancier. We zaten immers nog in die 6 maanden. Je staat hier behoorlijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bkor schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Ach, ik heb zelf bij een Raspberri Pi 4 ook per ongeluk een kleine HDMI poort een pinnetje verbogen. En ik gebruikte dus niet teveel kracht ofzo. Soms heeft zo'n poort een gebrek vanaf de fabriek. Zo'n HDMI poort is voor een expert makkelijk te vervangen, kwestie van kennis en misschien 5 minuten aan werk.

Het fixen van zo'n HDMI poort kost geen 630 EUR als de reparatie zinnig wordt gedaan. Ondanks 5 minuten werk is een expert duur, maar niet 630 EUR duur.

Dit is niet richting OP persoonlijk, meer als toevoeging op teveel mensen die aangeven dat het waarschijnlijk de schuld van OP is.
Waarschijnlijk wordt voor de genoemde 630 euro het gehele moederbord vervangen. Dat is helaas tegenwoordig de standaard in deze business.

Ik vind dit verschrikkelijke kapitaalvernietiging. Een goede reparateur met ervaring zal eenvoudig de hdmi-poort kunnen vervangen. Aan de andere kant een moederbord vervangen is minder complex dan een moederbord diagnotiseren. Het is logisch dat het aan een verbogen pin ligt. Maar er kan net zo goed iets anders defect zijn of er kunnen zelfs meerdere componenten defect zijn. Dat zal ook wel veel rompslomp geven als het niet de eerste keer goed gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:32
SkiFan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:48:
Partijverklaringen zoals de van MSI, kunnen net tot bewijs dienen. Helaas pindakaas.

Ze zijn gewoon aansprakelijk voor deze schade. Gewoonlijke riedeltje, aanmanen, ingebreke stellen met verzuim melding, bij niet willen luisteren een dagvaarding opstellen met daarin de keuze welke je wilt (nakoming, ontbinding en/ of schadevergoeding wegens niet-nakoming.

Eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkopende partij.

Succes ermee
Ter info voor anderen; Als ik het wel heb is dat tegenwoordig 1 jaar. (Voor aankopen gedaan na 27 april van dit jaar) Is recent gewijzigd. Voor aankoop van TO zou dit inderdaad nog 6 maanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13

paQ

SkiFan schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:24:
Zou het er niet zo snel bij laten zitten. Voor hetzelfde geld is die connector gewoon defect geraakt bij hun. Hoe dan ook, het is een ondeugdelijk connector geweest, anders sloop je m niet zo snel. En die bewijslast dat ie wel deugdelijk was ligt bij de leverancier. We zaten immers nog in die 6 maanden. Je staat hier behoorlijk sterk.
Los daarvan vind ik het sowieso wel een discussiepunt dat wanneer 1 klein pinnetje van een regelmatig te gebruiken aansluiting zo minuscuul verbogen is, het ding in feite economisch total loss is :?
vrij vertaald: buitensporig hoge reparatiekosten (?)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Gezien je leverancier moeilijk blijft doen, wordt het wellicht tijd voor de volgende stappen. Je kunt even door het forum bladeren, want leveranciers die moeite hebben met het begrip "conform product" zijn niet zeldzaam.
Heb je rechtsbijstand? Zo ja, wordt het tijd die in te gaan schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd waarin ik ze gewezen heb op de bewijslast en wederom vriendelijk doch dringend gevraagd om een oplossing, ik ben benieuwd...

Iedereen in dit topic bedankt voor de hulp en tips zover, wordt zeer gewaardeerd.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Stokertje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Ter info voor anderen; Als ik het wel heb is dat tegenwoordig 1 jaar. (Voor aankopen gedaan na 27 april van dit jaar) Is recent gewijzigd. Voor aankoop van TO zou dit inderdaad nog 6 maanden zijn.
Klopt, ik wilde alleen even concrete ondersteuning bieden aan de TS. Vandaar de 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
paQ schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:16:
[...]

Los daarvan vind ik het sowieso wel een discussiepunt dat wanneer 1 klein pinnetje van een regelmatig te gebruiken aansluiting zo minuscuul verbogen is, het ding in feite economisch total loss is :?
vrij vertaald: buitensporig hoge reparatiekosten (?)
Aan de ene kant zeker gelijk, aan de andere kant, fabrikanten staan vaak gecertificeerde reparateurs niet toe deel reparaties te doen. Nu ken ik dit moederbord niet, maar dat is bij een laptop dus meestal direct moederbord, cpu (want zit vast op moederbord), GPU (want zit vast op moederbord, wanneer van toepassing), en afhankelijk van het model ook nog eens al dan niet het geheugen / de SSD / de wifi adapter e.d. En dan zit je al snel aan dat soort bedragen en valt dit soms nog erg mee. Ik zie ook wel eens offertes van dik 2000+ euro langskomen wanneer er weer eens een wat meer highend laptop defect is.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 20-05-2022 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Zojuist een mail terug ontvangen en nu begin ik onderhand wel te koken
Ze blijven dus vasthouden aan wat de fabrikant meldt zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen, tevens doen ze nu overkomen alsof ik het hele hdmi probleem af wil schuiven op een ander terwijl ik duidelijk was dat diie het hier al begaf, enkel dat pinnetje komt niet overeen met hoe die hier wegging.

Hoe nu verder, blijven mailen lijkt weinig zin te hebben, ik heb geen rechtsbijstand, ik zag al een aantal bemiddelingsbureaus op google, maar heb geen idee hoe effectief die zijn.

Bah.

Members only:

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ik snap dat je kookt.
Omdat het product direct vanuit jou is verstuurd naar de reparateur en wij hier geen tussen controle hebben kunnen doen is het duidelijk dat het product in defecte staat bij de fabrikant is aangekomen of onderweg beschadigd is geraakt.
Schandalig dat ze dit durven te sturen. Ik zou ze er fijntjes op wijzen dat de keuze het direct naar de fabrikant te sturen niet de jouwe was, maar dat dit op hun aanraden is gebeurd en dat 'je de risico's hiervoor ook bij hun legt.

Even in het kort en met een boel missende details. Ik vrees dat je of je verlies moet nemen, of juridische stappen moet gaan ondernemen, te starten met een ingebrekestelling, waarin je ze de kans geeft de laptop in conforme staat terug te brengen. Voldoen ze daar niet aan, moet je even goed nadenken wat je wil. En de stap er na gaat je wat geld kosten (in eerste instantie dan), want dat is dagvaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DapperKonijntje
Ik ben in staat die 630,- dan aan juridische bijstand te besteden.

Maargoed ik laat het weekend er even overheen gaan en even goed nadenken wat ik wil gaan doen, voor het werk wat er mee gedaan wordt is die laptop zonder hdmi een stuk minder gebruiksvriendelijk, dus daar moet iets verzonnen op worden.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28

ITsEZ

parttime all-rounder

me1299 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:09:
***members only***
Als de fabrikant je doorverwijst naar de fabrikant mag dat, je mag het ook weigeren. Maar als de webshop de fabrikant inschakelt blijven ze nog steeds zelf verantwoordelijk.
DapperKonijntje schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb foto's gemaakt van mijn poorten voor de laptop de deur uit ging, op mijn foto's is er geen los pinnetje te zien, wellicht was die een beetje los en hebben ze hem zelf verbogen om het duidelijk te maken, dat zou nog kunnen.

Met de hdmi kabel is niets mis, ik heb hem uitvoerig bekeken en getest en in elk ander apparaat richt die geen schade aan.
Dat lijkt me dan voldoende bewijs, en überhaupt, het lijkt me best knap om een HDMI poort kapot te maken zonder opzet.

What you see is always what you get.

Pagina: 1