Airco los koppelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
We hebben in de zomer van 2019 een airco (Haier) laten installeren. Helaas geeft deze nu een foutmelding: E7. Zojuist contact gehad met een airco installateur maar die gaf aan dat de printplaat moet worden vervangen en dat hij dan aanraad om de airco te vervangen.

https://content.wasco.nl/...19-E7-STORINGSANALYSE.pdf

Dit documentje laat zien dat er nog andere issues kunnen zijn, op zich kan ik dat zelf wel uitzoeken. Maar ik vroeg me af of het voor mij als leek mogelijk is om een airco unit te ontkoppelen. Die airco is natuurlijk aangesloten op een aantal slangen met de buitenunit.

Een snelle google laat zien dat je de unit eerst moet ontgassen, tja. Gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 19-05-2022 11:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
Zo te zien is het een kwestie van meten binnen/buiten.
Als de unit toegankelijk is dan is loskoppelen van slangen niet nodig.
Multimeter zou de truc moeten doen.

Als de unit vervangen moet worden, dan heb je speciaal gereedschap.
Dat zou ik persoonlijk niet doen. (vacuum, solderen, etc etc etc)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Nee dat mag niet. Je kunt met een inbussleutel de buitenkoppelingen wel dichtdraaien, maar het koelmiddel dat in het leidingwerk zit mag niet ontsnappen aan de buitenlucht. Een F-Gassen gecertificeerd bedrijf moet het koelmiddel eruit pompen en afkoppelen. Daarna mag je er zelf mee doen wat je wil.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
raymondw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:55:
Zo te zien is het een kwestie van meten binnen/buiten.
Als de unit toegankelijk is dan is loskoppelen van slangen niet nodig.
Multimeter zou de truc moeten doen.

Als de unit vervangen moet worden, dan heb je speciaal gereedschap.
Dat zou ik persoonlijk niet doen. (vacuum, solderen, etc etc etc)
Dat is nog de moeite waard. Stroom afsluiten en kijken of de front-kap er af kan. Denk dat het een kouwe kermis wordt :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
DexterDee schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:57:
Nee dat mag niet. Je kunt met een inbussleutel de buitenkoppelingen wel dichtdraaien, maar het koelmiddel dat in het leidingwerk zit mag niet ontsnappen aan de buitenlucht. Een F-Gassen gecertificeerd bedrijf moet het koelmiddel eruit pompen en afkoppelen. Daarna mag je er zelf mee doen wat je wil.
Zoiets dacht ik al. Die gasten vragen nu wel de hoofdprijs. Had er net 1 aan de lijn die zei dat ie enkel komt als die een nieuwe airco kan installeren :/ Gesodemieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@MrVegeta Het is helaas niet de bedoeling advies te vragen of te helpen bij het uitvoeren van handelingen die door een erkende F-gassen gecertificeerde installateur moet gebeuren. Daarom gaat dit topic op slot.

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.