Ik heb momenteel bijna 8kWp liggen op zuid en west, maar daarmee dek ik mijn verbruik nog niet af. Dit komt door wat schaduwwerking en een Elga en hobbies (aquaria en reptielen). Nu gaan we gasloos en dan zal de 8kWp de boel waarschijnlijk helemaal niet meer afdekken, wat leidt tot een discussie met mevr. Aziraphale. Zij vindt dat ik mijn hobby maar in moet krimpen en ik, uiteraard, dat er nog dak vrij is.
Hieronder een satellietfoto van ons huis. De kant in de zon (het fel oplichtende deel) ligt al vol, de donkere kant niet. Oriëntatie van de foto is noord-zuid en de dakhoek is 30,8. De installateur ziet weinig heil in panelen op het nog vrije deel, maar ik ben toch wel benieuwd of nog een aantal panelen op het lege deel van het dak nut gaat hebben.
Hieronder een satellietfoto van ons huis. De kant in de zon (het fel oplichtende deel) ligt al vol, de donkere kant niet. Oriëntatie van de foto is noord-zuid en de dakhoek is 30,8. De installateur ziet weinig heil in panelen op het nog vrije deel, maar ik ben toch wel benieuwd of nog een aantal panelen op het lege deel van het dak nut gaat hebben.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
/f/image/XcP4OrBUz04aXEzJW4TceoCL.png?f=fotoalbum_large)