Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Ik wil graag onze bestaande zonnepanelen uitbreiden. We hebben op dit moment 12 zonnepanelen, Trina Solar 320wp met een Growatt 3000-s omvormer.

Voor de uitbreiding denk ik aan 4 of 6 panelen, waarschijnlijk 4 ivm de ruimte, Misschien 3 landscape onder de velux ramen en dan 1 er op? Er pas er ook nog 1 naast het bovenste raam eventueel, maar dan zou ik er op het onderste gedeelte 5 moeten plaatsen toch ivm een even aantal?
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTaXXsdARtuBXqLK12I44Z1AQlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1SAMnP5riw1EsphddeN8kln5.png?f=fotoalbum_large
Beschikbare (dak)ruimte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiFrnaudVP9huRaXn4dLeUJpMg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BS8WXcdElSwjAb7In9eZsFHc.png?f=fotoalbum_large

Groen = 1.28
Blauw = 2.04
Rood = 2.93

De totale breedte is 510 cm
Schaduw
Geen schaduw
Jaarverbruik
3480 kWh, met de huidige installatie teruggeleverd 3954
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase
Budget en doel
Ik wil extra panelen toevoegen ivm aanschaf van airco's om mee te verwamen.
Wie gaat het project uitvoeren
Nog geen offerte's aangevraagd
Bijhouden van data
Ik gebruik Shinephone, Enelogic en Energy P1
Reeds verkregen offertes
-
Regio
Spijkenisse

[ Voor 19% gewijzigd door Nickstad op 19-05-2022 11:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:38
Duidelijk startpost maar wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:49
Zelf doen geen optie? Echt hoog is het niet waardoor je er gemakkelijk bij kunt. Als je de bestaande omvormer vervangt voor een iets zwaardere omvormer, dan kun je de nieuwe panelen zo aansluiten op de bestaande panelen. Omdat alles qua bekabeling er al ligt is het alleen maar stekkers klikken en hoef je niet in de meterkast bezig.

En als je dan toch bezig bent, leg dan naast het dakraam op zolder ook gelijk nog een extra paneel ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
alwind schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:14:
Duidelijk startpost maar wat wil je weten?
bericht aangepast, was inderdaad niet zo duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
ThinkPad schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:14:
Zelf doen geen optie? Echt hoog is het niet waardoor je er gemakkelijk bij kunt. Als je de bestaande omvormer vervangt voor een iets zwaardere omvormer, dan kun je de nieuwe panelen zo aansluiten op de bestaande panelen. Omdat alles qua bekabeling er al ligt is het alleen maar stekkers klikken en hoef je niet in de meterkast bezig.

En als je dan toch bezig bent, leg dan naast het dakraam op zolder ook gelijk nog een extra paneel ;)
Ja, gelijk aangepast in de startpost :)

Zelf doen vind ik lastig, de stekkers moeten op zich nog wel lukken, maar ik heb hoogtevrees 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

4x JA Solar JAM54S-31-395-HC-BK in landscape op een APS QS1 ?

Exact hetzelfde formaat / type panelen als dat je nu hebt, zul je waarschijnlijk niet meer nieuw kunnen krijgen. Daarmee is het handiger om de nieuwe panelen op een aparte omvormer aan te sluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door antonboonstra op 19-05-2022 11:28 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
antonboonstra schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:26:
4x JA Solar JAM54S-31-395-HC-BK in landscape op een APS QS1 ?

Exact hetzelfde formaat / type panelen als dat je nu hebt, zul je waarschijnlijk niet meer nieuw kunnen krijgen. Daarmee is het handiger om de nieuwe panelen op een aparte omvormer aan te sluiten.
uhm, de panelen zijn 1722 x 1134 x 30 mm, het huis is 510 breed. Heb ik aangepast in de startpost, stond er niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:49
Ik denk wel dat bij laten doen voor een dergelijk klein aantal panelen de montagekosten er in verhouding redelijk inhakken. Ben dan ook benieuwd wat voor offertes je terugkrijgt.

Ik zie op je 3DBAG screenshot ook een schuurtje met platdak, wellicht die ook nog meenemen?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
ThinkPad schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:35:
Ik denk wel dat bij laten doen voor een dergelijk klein aantal panelen de montagekosten er in verhouding redelijk inhakken. Ben dan ook benieuwd wat voor offertes je terugkrijgt.

Ik zie op je 3DBAG screenshot ook een schuurtje met platdak, wellicht die ook nog meenemen?
Ja dat is ook nog een optie inderdaad, de schuur is buitenmaats 3.50x2.40, op het dak is de ruimte ongeveer 3.00x1.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
ThinkPad schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:35:

De offertes lopen niet echt storm, 14 bedrijven aangeschreven, 0 reacties :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45
Met alle respect, dat is amper gek te noemen, al is het niet fijn...

Ze komen om in het werk... een klus van 4 panelen is weinig rendabel (Of extreem duur voor jouw)

Wil 1 of meer van je buren niet aan de panelen? Een installateur die toch al in de straat is wil het misschien wel doen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
Nee inderdaad, ik verwachtte er al niet veel van, maar fijn is het niet.

De meeste buren hebben al panelen of willen niet.

Ik ga gewoon meer offertes opvragen, er zal toch wel iemand in de omgeving van Rotterdam zijn die dit wil doen (hoop ik dan)
Pagina: 1